welke quad voor mijn zoon?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
wim9190
Toeschouwer
Toeschouwer

welke quad voor mijn zoon?

Bericht door wim9190 »

Allebei mijn zonen zijn gek van quads, maar hebben nog geen enkele ervaring. Eentje is 9 jaar, de andere wordt 13. Uiteindelijk heb ik toegestemd dat ze allebei met hun spaargeld een quad mogen kopen. Moet ik uitkijken naar 2 quads voor kids, of al naar echte quads? En hoeveel cc? En welk merk is betaalbaar (die Japanners zijn zo duur!!)?
Bedankt voor jullie adviezen!!
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door tanguycoryn »

een suzuki heeft goeie kinderquads, als ze elk een quad moeten hebben, zou ik gaan voor de kleinste een LT80, en de oudste weetk niet echt goed een blaster van yamaha zal nog te zwaar zijn.
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

mischien voor de de oudste een grizzly 125, dus is 80cc en 125cc :wink:
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Een kind van 13 kan makkelijk op een blaster, mits wat oefenen.
Voor de kleinste is een Suzuki LT80 wel leuk speelgoed, en als ie dr op uitgekeken is kan je hem altijd tunen want er is veel spul voor die 80cc te vinden.
De jongen van 13 zal te groot zijn voor op die Suzuki, dus ik zou een blaster nemen.
Gewoon eens rustig met de jongen in een vlak weiland leren schakelen en daarna heb je geen kind meer aan hem. En een blaster kan je lang mee doen, zijn goede quads en hebben veel tuningsmogelijkheden.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Suzuki LT80

Afbeelding

Je moet een beetje investeren, om later geen tonnen geld aan reparatie te moeten betalen. Laatstaan het wachten op stukken die in 't slechtste geval niet verkrijgbaar zijn.

Quads moeten wat stevig zijn, anders rij je brokken. Stevigheid wil zeggen qualiteit, en dat heeft men niet voor niets.

Beschouw het als een kleine investering waar je geen spijt zal van hebben. Integendeel!
En hou het bij bewezen merken (yamaha, suzuki, kawasaki, honda, ...)

Laat je m.a.w. niet vangen door slogans zoals "Beterkoop bestaat nieeet... Supersoldi!" :lol:
Een quad moet sterk zijn!
Laatst gewijzigd door Ivoman #7 op di 31 jan, 2006 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

je hebt gelijk, op mijn 11de reed ik ook al met een blaster, was het al vergeten :)
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Wat niet wilt zeggen dat quads véél te duur zijn voor wat je uiteindelijk krijgt en ze met stock onderdelen toch nog vaak stukgaan :roll:
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

en bijde quads (vooral de suzuki) kan je later nog aan een deftige prijs verkope. vind ik toch belangerijk
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

Hangt er ook wat vanaf hoeveel je kids durven. Sommige gastjes vinden het al snel niks omdat het te snel gaat, voor anderen kan het dan weer ni snel genoeg gaan...

Voor de rest sluit ik mij aan bij de vorige posts
When going gets tough, the tough get going
wim9190
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wim9190 »

bedankt voor de tips. Klopt het dat de Suzuki LT80 niet meer te vinden is in het gamma? Ik vind 'm nergens op de site van Suzuki. En welk quad kunnen jullie voor de 13-jarige nog aanraden buiten de Blaster (toch direct al 200cc en dus ook pak duurder). Iets van 125cc misschien?
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

de blaster is mischien een beetje duurder, maar hij zal er lang van kunnen genieten, toch tot zijn 17jaar en langer, zijn hier verschillende die in de 20zijn en nog op een blaster rijden :wink:
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

géén 125 pakken aub!, ga je spijt van hebben.. gewoon een Blaster nemen (toch zeker voor die knul van 13!)
voor een manneke van 9jaar is een lt80 perfect! (of de 80cc van kawa, net dezelfde dus)

een Blaster kost by the way, niet ZO véél meer dan een 125cc ik dacht maximum iets van een 200€?? kan verkeerd zitten, maar 't was toch niet zo véél meer... en daar kan je moeilijk
ten eerste
*een schakelbak
*75cc
en
*Véééél meer power (omwille van de 2takt)
voor laten éh!?

Blaster & Lt80

voila, daar moet je dus naar gaan kijken :wink:
hier kan je de prijzen ff bekijken (niet om reclame te maken voor quadshop, maar gewoon om u een idee te geven éh)
http://www.quadshop.be/nqyamaha.htm
http://www.quadshop.be/knqsuzuki.htm

Suzuki lt80 word btw nog steeds gemaakt hoor :wink:
Pure adrenaline attached with a license plate !
tointjuh
Quadracer
Quadracer

Bericht door tointjuh »

blaster verdwijnd volgens mij wel. volgend jaar toch ofzo :cry:
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Franky schreef: een Blaster kost by the way, niet ZO véél meer dan een 125cc ik dacht maximum iets van een 200€?? kan verkeerd zitten, maar 't was toch niet zo véél meer... en daar kan je moeilijk
ten eerste
*een schakelbak
*75cc
en
*Véééél meer power (omwille van de 2takt)
voor laten éh!?:
een 125 van yamaha kost 3700euro en een blaster 4000euro ==>dus 300euro verschil.

voor die 300euro kan je niet sukkelen (kijk naar het bovenstaande lijstje) + hij zal er veel meer jaren plezier van hebben :wink:
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Of je koopt goedkope quads die aan 't eind van de lijn je nog meer kosten dan een blaster met tal van opties opleverd.

Of je koopt ineens degelijk materiaal waar je aan 't eind van de lijn meer dan tevreden zal van zijn en geen van kopzorgen zal opdoen.
(zowel op fysiek als financieel vlak)

Bij de aankoop en keuze ve quad moet je niet proberen geld uit te sparen.
Dat komt je nog zuur te staan. M.a.w. na enkele maanden zeg je jezelf "had ik toch maar ineens degelijk gerief gekocht, dan liet ik nu zo geen adderlatingen" :roll:

Ga inderdaad voor een Yamaha Blaster & Suzuki LT80
Plaats reactie