Koolstofvezel. Heel licht, enorm sterk, vooral taai. Maar tegenwoordig is het nogal een modegrilletje om vanalles en nog wat uit carbonvezel te maken. Voor de echte pro's, die veel geld hebben, en weinig willen wegen
alleen bij formule 1 enzo gebruiken ze die chassis,weet je wel wat geld dat je nodig hebt voor alleen maar een achteras ofzo,da is duurder als alu en dat is al duur genoeg vinek
Carbon zijn meerdere lage vezels kruislings over elkaar heen geweven (vandaar dat ruitjes effect) Dit word in een hars gedrenkt en dan in een oven afgebakken waardoor er een heel hard geheel onstaat wat sterk is en licht dus erg geschikt voor race onderdelen. Door dat het zo hard is is het wel breekbaar maar door de kruislingse vezelstruktuur ook wel weer flexibel. Kortom ideaal. MAAR wel slapper als aluminium. En kappen van carbon is verre van ideaal die kunnen beter blijven wat ze nu zijn (polyester?) omdat die helemaal niet zwaar zijn en ook niet sterker hoeven (hooguit meer flexibel) Nerfs misschien maar skidplates absoluut niet omdat deze op den duur toch gaan slijten en door de laagjes met vezels krijg je dan een soort pruik onder op je scooter
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"