Spoorverbreders

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

de eerste assen van de raptor waren ook slecht..... en pa heeft er nooit probleme mee gehad en hij sprong ong. 10m ver
====>team DQT<====

trx450r
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Ja maar ik zou het risico nu niet direkt lopen om een as die niet van de sterkste is (of was, who knows) nog meer te gaan belasten door die verbreders. Als ie plooit dan moet je er toch een nieuwe achteras onder steken.

Dus je loopt het risico van veel meer geld kwijt te zijn als je spoorverbreders koopt en je as buigt (prijs v spoorverbreders + prijs nieuwe aftermarket achteras) dan dat je enkel een nieuwe achteras koopt (prijs v aftermarketachteras - eventueel prijs v verkochte stock achteras).

En dat risico is reëel, zie z400central en hun belevenissen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Fré schreef:Ja maar ik zou het risico nu niet direkt lopen om een as die niet van de sterkste is (of was, who knows) nog meer te gaan belasten door die verbreders. Als ie plooit dan moet je er toch een nieuwe achteras onder steken.

Dus je loopt het risico van veel meer geld kwijt te zijn als je spoorverbreders koopt en je as buigt (prijs v spoorverbreders + prijs nieuwe aftermarket achteras) dan dat je enkel een nieuwe achteras koopt (prijs v aftermarketachteras - eventueel prijs v verkochte stock achteras).
boeit allemaal niet... ik zal het dan maar WEER testen :wink: :lol: ik ga m'n quad over maandje verbreden, voor ik een uitlaat koop, anders blijf je kapot! en dat zal mss de achteras van m'n neef zijn. ik hoor verschillende verhalen over durableu, er zijn er toch nog altijd meer tevreden dan dat er ontevreden zijn.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

we laten het testen over aan de manne met het geld hé :lol:
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

bedankt voor de reacties en meningen.
De verkoper had iets gezegd van: 'de achteras kan 2.5 cm uit het centrum komen'.
ik zou ze dan alleen maar gebruiken op de weg, wat toch bijna geen belasting met zich meebrengt in vergelijking met op het parcour.

En als m'n achteras plooit, dan heb ik een goeie reden om een bredere, durablue of lonestar als die beter zijn, as te kopen. Ik kan dat eigenlijk wel direct kopen, maar m'n ouders zouden het weggesmeten geld vinden en dus kan/mag ik het niet kopen. Maar als de originele as kapot is kan ik dat dan wel :) .
KFX540
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

in die optiek natuurlijk 8)
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Onder het moto, ik rij lekker alles kapot, kan ik nieuwe en betere mod's kopen :lol: Sterk bezig
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Mika schreef:Onder het moto, ik rij lekker alles kapot, kan ik nieuwe en betere mod's kopen :lol: Sterk bezig
hoho, :) het gaat enkel om de as (slijtage van de rollementen is zelfde met spoorverbreders en bredere as denk ik) die wat meer afziet. Voor al de rest ben ik zeer voorzichtig.

Eigenlijk heb ik hetzelfde verhaal met de uitlaat. Ik mag ook geen andere opzetten omdat de originele zo stil is van m'n ouders. Ik had een op m'n vorige quad en nu vinden ze beter dat ik geen andere meer opzet. Maar om de originele uitlaat sneller te doen '''verslijten''' :lol: is natuurlijk moeilijker. De originele uitlaat van m'n vorige quad was gebarsten juist voor de demper. Het kon uiteraard gelast worden, maar toen was dat het perfecte moment om een andere uitlaat op te zetten :) .
Ik mag ook niks :roll: :) . Eigenlijk kan ik niet klagen, maar ja, we willen altijd beter en sneller...
KFX540
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Schroevendraaier is misschien handig :twisted:
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ik heb hem al eens open gevezen vanachter om eens te kijken en te horen. Hij klinkt slecht met het eindkapje af. Er zit een soort watte verder in de demper. Ik hem één horen klinken met die watte eruit; dan maakt hij mooi geluid maar verliest hij aan tegendruk denk ik. Dat eruit halen is ook geen oplossing voor mij.

Weet er iemand hoe luid de Q-muffer van FMF klinkt. Iemand een decibel waarde of een geluid-/filmbestandtje?
Hij zal wel een beetje zwaarder (en luider) klinken, wat ik ook wil; maar het mag niet té veel verschillen voor m'n ouders. Dan kan ik die misschien kopen.
KFX540
Plaats reactie