technoflex schreef:de piggyback is een vast reservoir met gedeeltelijk stickstof en gedeeltelijk olie, en dient om een toegeng te geven aan de compressie vestelknoppen en voor extra koeling
Wa is dat allemaal
Het heeft dus te maken met de koeling , dat zit standaart toch niet op een quad
denk niet dat ge dat sterk gaat kunnen houden als je er gaten in boort.
En als het voor bescherming dient, als er met dat polyester iets gebeurd gaat dat toch direct scheuren!
hoe beschermen ze dit anders?
@4wheels, zit wel op een quad alleen niet op een standaard blaster of een ander dergelijke cilinderinhoud
zit meestal op de zwaardere quatten, bij yamaha toch
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
niet echt, maar is van alu en als er competitie mee gereden wordt is dit wel veilig op een harder parcours,
wij hebben er toch nog geene last van gehad dat ze stuk zijn, maar je kan beter voorkomen dan genezen eh
de naam die gebruikt wordt is Piggyback,
bij ons zijn dat idd reservoirs die eraan geschroefd worden, freesstukken, zo was het vroeger overal, maar nu heb je ook gietstukken, dit is dan uit een stuk gemaakt
No Limit YFZ schreef:Sommigen hangen er een carbon plaatje voor. Gewoon twee gaatjes in en spanbandje door trekken. Op die manier blijft ook koeling ok.
is in die materie die ik ga maken, Carbon dus. Het gerief ligt hier al. Ben nu bezig met de andere zijde van de mal want ja er is een links en rechtse zijde.
Men zou beweren dat carbon ook direct breekt maar hmmm waarom steken de meesten dan een carbon hood in de VS?? Ik heb eerlijk gezegd nog geen putten of dergelijke in piggy bag maarja zoals men zegt beter voorkomen he.
Normaal naar mijn gedacht zal wanneer een steen er tegen botst het geheel veren als ik het goed voor heb zodat het in feite niet kan kraken. Maja we zien wel.
Deze morgen uit de mal getrokken. Dees week verder doen aan de afwerking ervan.
Mijn eerste test is mislukt hoogstwaarschijnlijk door de lage temperatuur.