Gestegen oliepeil Raptor700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 142
- Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
- Locatie: W-Vlaanderen & Bayern
Gestegen oliepeil Raptor700
Hello,
na het rijden vandaag heb ik vastgesteld dat mijn oliepeil in vergelijk met de laatste rit 1cm gestegen is (1cm boven max).
Heeft iemand anders dit al bemerkt? Kan dit kwaad? Werpt de motor de overtollige olie uit of "eet" ie die op?
Of kan het simpelweg zijn omdat ik wat langer gewacht heb om de olie te checken nadat de motor gedraaid heeft? Als de motor niet draait wordt er toch geen olie meer rondgepompt?
na het rijden vandaag heb ik vastgesteld dat mijn oliepeil in vergelijk met de laatste rit 1cm gestegen is (1cm boven max).
Heeft iemand anders dit al bemerkt? Kan dit kwaad? Werpt de motor de overtollige olie uit of "eet" ie die op?
Of kan het simpelweg zijn omdat ik wat langer gewacht heb om de olie te checken nadat de motor gedraaid heeft? Als de motor niet draait wordt er toch geen olie meer rondgepompt?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: Gestegen oliepeil Raptor700
komt waarschijnlijk door het uitzettingcoefficient waardoor je olie bij een warme motor uitzet en dus hoger aangeeft op de peilstok
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
laat je de benzinekraan altijd openstaan? ook als ie op een aanhanger staat bijvoorbeeld als je vlotterniveau te hoog staat is het mogelijk dat er benzine in je cylinder komt wat langs je zuigerveren gaat (motor koud, eindspleet open) in je carter.
uh is misschien niet hel emaal duidelijk maar het is nog vroeg
uh is misschien niet hel emaal duidelijk maar het is nog vroeg
bij de Raptor 700 is er geen benzine kraantje (anders heb ik het nog nooit gezien maar ik betwijfel het)
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 142
- Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
- Locatie: W-Vlaanderen & Bayern
Toen ik voor 't laatst met de quad gereden ben heb ik mijn olie gecontroleerd direct na het rijden en mijn olievatje was bomvol . Na een goeie tip van een collega-raptor-rijder heb ik nog eens gekeken in de handleiding en daar staat specifiek in dat je je oliepeil maar kan controleren als je je quad vanaf koude motor hebt laten opwarmen en direkt daarna het oliepeil bekijken. Enkele uren later heb ik dit ook gedaan (koude motor laten opwarmen en oliepeil gecheckt) en het peil stond opnieuw perfect.
Alhoewel ik nog niet 100% kan verklaren wat erachter steekt weet ik nu dat ik bij het begin van dit onderwerp al wat misgedaan heb. In plaats van telkens na het rijden mijn olie te checken doe ik dit nu voor het rijden en wel met een opgewarmde motor na een koudestart.
Alhoewel ik nog niet 100% kan verklaren wat erachter steekt weet ik nu dat ik bij het begin van dit onderwerp al wat misgedaan heb. In plaats van telkens na het rijden mijn olie te checken doe ik dit nu voor het rijden en wel met een opgewarmde motor na een koudestart.
het zit zo bij olie als warm word word het vloeibaarder het is net stroop doe kouder hoe dikken dus lager oliepeil en asl het goed warm is dan is het heel dun dus hoger oliepeil
koude olie is dik laag oliepeil
warme olie dun hoog oliepeil
dus je moet echt ff 10 min gereden hebben om dit goed te kunnen checken
koude olie is dik laag oliepeil
warme olie dun hoog oliepeil
dus je moet echt ff 10 min gereden hebben om dit goed te kunnen checken
bij raptor is er toch een carter!
de olie wordt gemeten in het carter!
als de motor warm staat is de olie nog niet helemaal gezakt!
je moet wachten ongeveer 10 minuutjes en dan kijk je oliepeil!
dan moet hij tussen min en max staan! staat hij hoger dan creeer je onderdruk dus druk in het carter!
staat hij minder dan min dan krijg je te weinig smering!
de olie wordt gemeten in het carter!
als de motor warm staat is de olie nog niet helemaal gezakt!
je moet wachten ongeveer 10 minuutjes en dan kijk je oliepeil!
dan moet hij tussen min en max staan! staat hij hoger dan creeer je onderdruk dus druk in het carter!
staat hij minder dan min dan krijg je te weinig smering!
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
dit klopt totaal niet!!!! koude olie---> dik dus hoog oliepeilshy fx schreef:het zit zo bij olie als warm word word het vloeibaarder het is net stroop doe kouder hoe dikken dus lager oliepeil en asl het goed warm is dan is het heel dun dus hoger oliepeil
koude olie is dik laag oliepeil
warme olie dun hoog oliepeil
dus je moet echt ff 10 min gereden hebben om dit goed te kunnen checken
warme olie dun dus laag oliepeil!!!
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
volgens mijn niet ik
dit heb ik gevonden over olie warm en koud
In 1970 suggereerde Malcolm Clarke dat potvissen de dichtheid van de olie reguleren bij het duiken. Door koud zeewater in het blaasgat te laten stromen, koelt het beest en de olie af. De olie krimpt, de dichtheid neemt toe en de walvis zinkt. Wil hij weer naar boven, dan stimuleert hij de bloedsomloop rond zijn olieorgaan, waardoor de olie uitzet en hij stijgt
dit heb ik gevonden over olie warm en koud
In 1970 suggereerde Malcolm Clarke dat potvissen de dichtheid van de olie reguleren bij het duiken. Door koud zeewater in het blaasgat te laten stromen, koelt het beest en de olie af. De olie krimpt, de dichtheid neemt toe en de walvis zinkt. Wil hij weer naar boven, dan stimuleert hij de bloedsomloop rond zijn olieorgaan, waardoor de olie uitzet en hij stijgt
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
shy fx schreef:volgens mijn niet ik
dit heb ik gevonden over olie warm en koud
In 1970 suggereerde Malcolm Clarke dat potvissen de dichtheid van de olie reguleren bij het duiken. Door koud zeewater in het blaasgat te laten stromen, koelt het beest en de olie af. De olie krimpt, de dichtheid neemt toe en de walvis zinkt. Wil hij weer naar boven, dan stimuleert hij de bloedsomloop rond zijn olieorgaan, waardoor de olie uitzet en hij stijgt
het vet van een potvis en motorolie zijn wel iets geheel anders he
warme motorolie zet inderdaad heel klein beetje uit, maar niet veel.