Hellow,
Kan er iemand wat het verschil tussen chromeren en polijsten is? En welke methode ik best zou toepassen op stukken van een oldtimer? En waar ergens in Oost-Vlaanderen ik dat kan laten doen?
Grtz
Chromeren/polijsten
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
zo doe je polijsten:
In deze how-to staat uitgelegd hoe je moet polijsten.
Benodigdheden:
- Verfafbijtmiddel
- Staalborstel
- Waterproof (1200) schuurpapier
- Polijstpasta
- Polijstborsteltje
- Boormachine
- Keukenpapier
- Wasbenzine
Het polijsten van bv je carterdeksel:
Eerst moet je je carterdeksel losmaken en hem goed ontvetten, met bijvoorbeeld wasbenzine. Daarna smeer je je carterdeksel in met een verfafbijtmiddel. Na 10 minuten intrekken maak je hem goed schoon met een staalborstel met wat wasbenzine. Je moet echt zorgen dat je zo goed als alle verf eraf haalt. De verf die overblijft op je carterdeksel kun je eraf schuren met waterproof papier. Zorg dat je geen grof schuurpapier gebruikt en zeker geen machine anders krijg je krassen die je altijd zal blijven zien.
Nadat de verf eraf is ontvet je hem nog eens goed met wasbenzine, en daarna smeer je hem in met polijstpasta. De polijstpasta moet je goed uitsmeren en dat kun je het makkelijkst doen met een nylon borsteltje wat je op je boormachine bevestigd. Je moet hem een aantal keer goed insmeren en dan goed schoonmaken met je boormachine.
Als je hem een paar keer hebt ingesmeerd dan moet je je carterdeksel weer schoon maken met een doek of met een keukenrol (beste zonder wasbenzine).
En verchromen is eigenlijk hetzelde maar wordt dan in een bad gedaan en dan blijft het blinken. oftewel chroom blijft altijd. Gepolijst gaat roesten op gewoon ijzer. En verchromen is heel duuur
In deze how-to staat uitgelegd hoe je moet polijsten.
Benodigdheden:
- Verfafbijtmiddel
- Staalborstel
- Waterproof (1200) schuurpapier
- Polijstpasta
- Polijstborsteltje
- Boormachine
- Keukenpapier
- Wasbenzine
Het polijsten van bv je carterdeksel:
Eerst moet je je carterdeksel losmaken en hem goed ontvetten, met bijvoorbeeld wasbenzine. Daarna smeer je je carterdeksel in met een verfafbijtmiddel. Na 10 minuten intrekken maak je hem goed schoon met een staalborstel met wat wasbenzine. Je moet echt zorgen dat je zo goed als alle verf eraf haalt. De verf die overblijft op je carterdeksel kun je eraf schuren met waterproof papier. Zorg dat je geen grof schuurpapier gebruikt en zeker geen machine anders krijg je krassen die je altijd zal blijven zien.
Nadat de verf eraf is ontvet je hem nog eens goed met wasbenzine, en daarna smeer je hem in met polijstpasta. De polijstpasta moet je goed uitsmeren en dat kun je het makkelijkst doen met een nylon borsteltje wat je op je boormachine bevestigd. Je moet hem een aantal keer goed insmeren en dan goed schoonmaken met je boormachine.
Als je hem een paar keer hebt ingesmeerd dan moet je je carterdeksel weer schoon maken met een doek of met een keukenrol (beste zonder wasbenzine).
En verchromen is eigenlijk hetzelde maar wordt dan in een bad gedaan en dan blijft het blinken. oftewel chroom blijft altijd. Gepolijst gaat roesten op gewoon ijzer. En verchromen is heel duuur
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)