Maar een 250cc viertakt is totaal niet te vergelijken met een 200cc 2-takt. Vooral niet als de 250cc-er luchtgekoeld is. De crossblokken van Honda en dergelijke van nu de tijd lopen super en kunnen iedere blaster naar huis rijden maar een luhtgekoelde... 
De blaster 200cc gebruikt helemaal niet veel, dat is pas in een hogere cc klasse en ook niet met alle quads. De blaster is een 6bak en ik raad je wel een schakelmachine aan. Het is makkelijk om te leren en met een automaat ben je het snel beu denk ik. Uit een blaster is wel veel uit te halen (zie foto), en niemand heeft een blaster de hele tijd vol gas. 
Als je echt meer wilt dan hier staat (meer trekkracht onderuit, snellere topsnelheid enzv) ga dan voor een kfx of z 400, maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik er niet op gereden heb. Op die quad zit je ook ruimer, een blaster is al gauw te klein (ik ben 1.72 en zit mezelf behoorlijk in de weg maar dat kan ook aan mn postuur liggen  

 )
Als je vragen hebt, posten maar, we zijn er om die te beantwoorden