Het materiaal is 42CrMo4 staal wat dus niet al te gemakkelijk is om te draaien.
Hiervoor heb ik een speciaal plakket gekregen van een maat (20 euro voor 1) om dit CrMo staal te kunnen gemakkelijker te draaien.
Ben daar is geslaag tot op 18mm dikte toen begon de kak. Hiervoor heb ik dan telefonisch de hulp ingeschakeld van mijne maat. Na het uitrekenen van de snelheid kwam ik neer op een snelheid van boven de 2000 toeren en een voeding van iets meer dan 0,5. Dit rade mijne maat af op een conventionele draaibank aangezien ik geen controle heb op de stopplaats van de voeding. Dus maar op 1350 toeren gedraai met een voeding van om en bij de 0,43. Kan je zeggen dat op dit moment mijn hart serieus klopte want dat vliegt voorbij en is ff een scary moment.
Ik ga deze week alles eens controleren en als dit mij aanstaat ga ik het elektrolytisch laten verzinken anders zal mijne maat er nog ene maken maar dan op cnc.
Totaal kostrprijs komt neer op ongeveer 25 euro zonder arbeidsuren.
Update:
Heb deze namiddag om mijn bout geweest en het zag er schitterend uit. De bussen passen er nog heel goed op en het voordeel is dat die bout niet meer kan roesten tov origineel.
Kostprijs hiervoor, niet verschieten
2 euro!