Ik verwacht op dit topic GEEN antwoorden van ‘dan kan je beter een nieuwe quad kopen’! Enkel serieuze reacties zodat ik uiteindelijk kan beslissen of het de moeite is om er wat geld in te pompen of het beter zo te laten gelijk het nu is. Prijsinfo bij de onderdelen wat jullie aanraden is eveneens méér dan welkom
Wat raden jullie aan? (tuning warrior)
Wat raden jullie aan? (tuning warrior)
Ik richt mijn vraag naar de tuning experts onder jullie. Ik ben nog steeds enorm tevreden van mijn warrior, doch zou ik er, indien het mogelijk is, iets meer uit willen halen. Momenteel heb ik nog geen enkele ingrijpende verandering ( buiten Rino einddemper en Twin air luchtfilter) aan mijn beestje gedaan. Zou een cdi op deze quad iets/veel uithalen? Zo ja, waar kan ik dan het meeste winst uithalen. Gaat de topsnelheid duidelijk hoger liggen of zou ik beter gaan voor meer vermogen (optreksnelheid bv.). En hoe liggen de prijzen van die cdi’s. (Jumpingjet?).
Ik verwacht op dit topic GEEN antwoorden van ‘dan kan je beter een nieuwe quad kopen’! Enkel serieuze reacties zodat ik uiteindelijk kan beslissen of het de moeite is om er wat geld in te pompen of het beter zo te laten gelijk het nu is. Prijsinfo bij de onderdelen wat jullie aanraden is eveneens méér dan welkom
.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Kan je beter een nieuwe quad kopen is idd een serieus antwoord. In alle topics over Warrior (SEARCH
) komt de conclusie op het zelfde neer :
1. Er is weinig of niets te vinden voor Warrior
2. Reden hiervoor is simpel : er is heel weinig extra uit Warrior te halen, zeker als je kijkt hoeveel je moet uitgeven bij Warrior om paar pk's te winnen.
1. Er is weinig of niets te vinden voor Warrior
2. Reden hiervoor is simpel : er is heel weinig extra uit Warrior te halen, zeker als je kijkt hoeveel je moet uitgeven bij Warrior om paar pk's te winnen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Een Jumpingjet CDI kost 450 euro. Ik weet zelf niet hoeveel pk dit scheelt. Je kunt met Marco bellen en vragen of hij er eentje heeft liggen, in dat geval kun je erheen gaan met je quad en testen of je het verschil goed kunt merken.
Voor een Warrior kun je zaken kopen als bigbore kit, nokkenas, hoge compressie zuiger, etc. (kijk bijv. eens op www.rockymountainatv.com, Ralph kan deze spullen leveren)
Al deze zaken kosten veel geld. Het is niet zo dat je uit een Warrior makkelijk en goedkoop veel pk's kunt halen zoals bij andere quads zoals bijv. de YFZ.
No Limit heeft hierin dan ook wel gelijk...
Ja je kunt je quad verder tunen, maar als je de kosten/opbrengsten vergelijkt is het wel relatief duur.
Aan jou natuurlijk de keuze om je geld uit te geven op de manier die jij het beste vindt.
Voor een Warrior kun je zaken kopen als bigbore kit, nokkenas, hoge compressie zuiger, etc. (kijk bijv. eens op www.rockymountainatv.com, Ralph kan deze spullen leveren)
Al deze zaken kosten veel geld. Het is niet zo dat je uit een Warrior makkelijk en goedkoop veel pk's kunt halen zoals bij andere quads zoals bijv. de YFZ.
No Limit heeft hierin dan ook wel gelijk...
Ja je kunt je quad verder tunen, maar als je de kosten/opbrengsten vergelijkt is het wel relatief duur.
Aan jou natuurlijk de keuze om je geld uit te geven op de manier die jij het beste vindt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hmmm, een andere carburateur. Tja, het zou maar eens moeten lukken eh. En aan wat had je gedacht om dan te steken?? Het 'probleem' is dat ik eigenlijk helemaal niet zo technisch aangelegd ben om zelf aan zoiets te beginnen. Ik heb er ook totaal geen benul van wat me zoiets zou kosten. Een andere carburateur, dat verandert de zaak misschien wel...Kan je me nog meer info geven John? (evt. via PM, je ziet maar).JohnBeton schreef:Je kan ook bv. een grotere carburator + spruitstuk steken, daarmee krijg je toch wel wat extra pk's hoor.
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
had een white brothers kit op men warrior gestoken,wat hoort daar bij:Ralph schreef:Robbie had een heel White Brothers pakket, ik weet niet precies meer wat er in zat, maar je kunt hem eens vragen wat er in zit, wat het scheelt en wat het kost.
complete white brothers uitlaat
nokkenas
hogedrukpiston van wiseco
kleppendeksels en veren (lichtere)
koppelingsveren
luchtfilterset
Na montage hiervan was ik toch zeer tevreden van de power, ook hierna een zwaardere carb gestoken en dan ging het neusje als niets omhoog, de warrior valt dus best goed te tunen. De kit heeft me wel ergens een 5-600€ gekost en heb deze bij tmv in veghel (nederland) besteld.
greetz Robby
Dit valt eigenlijk nog redelijk goed mee in prijs vind ik... Of heb ik dat mis? Als ik zie dat een CDI alléén al 450 euro kost? Was er volgens jou dan een duidelijk verschil te merken en waar zat dit juist Robby? In de prijs zit dan ook de nieuwe carburateur inbegrepen? Het overwegen dan misschien toch waard om zo een volledige kit te steken?
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
vooral power onderin met die kit, was nen echte tractor geworden, ook meer toeren door die nokkenas. En met die carb wist ik niet meer waar de power was gestegen, ging met gemak met de 660mee. niet in topsnelheid natuurlijk. Ook hadden we de cilinderkop met de dremel wat uitgeruwd.
in de kit zat de carb niet bij,maar had men spruitstuk aangepast en een carb overgekocht van ne crossmoto van iemand die een TM had gestoken, was de carb van een YZ400F,dus een cr41 als ik me niet vergis, was een kreng om af te stellen maar eens op punt ging hij als een speer.
greetz
in de kit zat de carb niet bij,maar had men spruitstuk aangepast en een carb overgekocht van ne crossmoto van iemand die een TM had gestoken, was de carb van een YZ400F,dus een cr41 als ik me niet vergis, was een kreng om af te stellen maar eens op punt ging hij als een speer.
greetz