Wat raden jullie aan? (tuning warrior)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Domi
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 23:35

Wat raden jullie aan? (tuning warrior)

Bericht door Domi »

Ik richt mijn vraag naar de tuning experts onder jullie. Ik ben nog steeds enorm tevreden van mijn warrior, doch zou ik er, indien het mogelijk is, iets meer uit willen halen. Momenteel heb ik nog geen enkele ingrijpende verandering ( buiten Rino einddemper en Twin air luchtfilter) aan mijn beestje gedaan. Zou een cdi op deze quad iets/veel uithalen? Zo ja, waar kan ik dan het meeste winst uithalen. Gaat de topsnelheid duidelijk hoger liggen of zou ik beter gaan voor meer vermogen (optreksnelheid bv.). En hoe liggen de prijzen van die cdi’s. (Jumpingjet?).
Ik verwacht op dit topic GEEN antwoorden van ‘dan kan je beter een nieuwe quad kopen’! Enkel serieuze reacties zodat ik uiteindelijk kan beslissen of het de moeite is om er wat geld in te pompen of het beter zo te laten gelijk het nu is. Prijsinfo bij de onderdelen wat jullie aanraden is eveneens méér dan welkom :duimhoog: .
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Robbie kan hier een goed antwoord over geven, nu maar hopen dat ie dit leest :)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Kan je beter een nieuwe quad kopen is idd een serieus antwoord. In alle topics over Warrior (SEARCH :verymad: ) komt de conclusie op het zelfde neer :

1. Er is weinig of niets te vinden voor Warrior
2. Reden hiervoor is simpel : er is heel weinig extra uit Warrior te halen, zeker als je kijkt hoeveel je moet uitgeven bij Warrior om paar pk's te winnen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Een Jumpingjet CDI kost 450 euro. Ik weet zelf niet hoeveel pk dit scheelt. Je kunt met Marco bellen en vragen of hij er eentje heeft liggen, in dat geval kun je erheen gaan met je quad en testen of je het verschil goed kunt merken.

Voor een Warrior kun je zaken kopen als bigbore kit, nokkenas, hoge compressie zuiger, etc. (kijk bijv. eens op www.rockymountainatv.com, Ralph kan deze spullen leveren)

Al deze zaken kosten veel geld. Het is niet zo dat je uit een Warrior makkelijk en goedkoop veel pk's kunt halen zoals bij andere quads zoals bijv. de YFZ.

No Limit heeft hierin dan ook wel gelijk...

Ja je kunt je quad verder tunen, maar als je de kosten/opbrengsten vergelijkt is het wel relatief duur.

Aan jou natuurlijk de keuze om je geld uit te geven op de manier die jij het beste vindt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Domi
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 23:35

Bericht door Domi »

OK, dan weet ik voldoende! Bedankt voor jullie hulp! :mrgreen:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Robbie had een heel White Brothers pakket, ik weet niet precies meer wat er in zat, maar je kunt hem eens vragen wat er in zit, wat het scheelt en wat het kost.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

Je kan ook bv. een grotere carburator + spruitstuk steken, daarmee krijg je toch wel wat extra pk's hoor.
Domi
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 23:35

Bericht door Domi »

JohnBeton schreef:Je kan ook bv. een grotere carburator + spruitstuk steken, daarmee krijg je toch wel wat extra pk's hoor.
Hmmm, een andere carburateur. Tja, het zou maar eens moeten lukken eh. En aan wat had je gedacht om dan te steken?? Het 'probleem' is dat ik eigenlijk helemaal niet zo technisch aangelegd ben om zelf aan zoiets te beginnen. Ik heb er ook totaal geen benul van wat me zoiets zou kosten. Een andere carburateur, dat verandert de zaak misschien wel...Kan je me nog meer info geven John? (evt. via PM, je ziet maar). 8)
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Een Mikumi TM36 caru blijkt toch wat te helpen op een warrior.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Ralph schreef:Robbie had een heel White Brothers pakket, ik weet niet precies meer wat er in zat, maar je kunt hem eens vragen wat er in zit, wat het scheelt en wat het kost.
had een white brothers kit op men warrior gestoken,wat hoort daar bij:
complete white brothers uitlaat
nokkenas
hogedrukpiston van wiseco
kleppendeksels en veren (lichtere)
koppelingsveren
luchtfilterset

Na montage hiervan was ik toch zeer tevreden van de power, ook hierna een zwaardere carb gestoken en dan ging het neusje als niets omhoog, de warrior valt dus best goed te tunen. De kit heeft me wel ergens een 5-600€ gekost en heb deze bij tmv in veghel (nederland) besteld.

greetz Robby
Domi
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 23:35

Bericht door Domi »

Dit valt eigenlijk nog redelijk goed mee in prijs vind ik... Of heb ik dat mis? Als ik zie dat een CDI alléén al 450 euro kost? Was er volgens jou dan een duidelijk verschil te merken en waar zat dit juist Robby? In de prijs zit dan ook de nieuwe carburateur inbegrepen? Het overwegen dan misschien toch waard om zo een volledige kit te steken?
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

ik denk dat bij zijn kit de carburator niet erbij zat.
Maar combinatie met HP Zuiger, uitlaat, filter, nokkenas en carb ga je zeker een vast voelen hoor.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

vooral power onderin met die kit, was nen echte tractor geworden, ook meer toeren door die nokkenas. En met die carb wist ik niet meer waar de power was gestegen, ging met gemak met de 660mee. niet in topsnelheid natuurlijk. Ook hadden we de cilinderkop met de dremel wat uitgeruwd.
in de kit zat de carb niet bij,maar had men spruitstuk aangepast en een carb overgekocht van ne crossmoto van iemand die een TM had gestoken, was de carb van een YZ400F,dus een cr41 als ik me niet vergis, was een kreng om af te stellen maar eens op punt ging hij als een speer.
greetz
Plaats reactie