Aanschaf quad met kenteken
Aanschaf quad met kenteken
Hallo ik ben nieuw hier,heb al een tijd meegelezen zegmaar.
Ik wil een Quad aanschaffen met kenteken(nederland),maar weet niet zo goed wat te kopen.
Heb verder geen ervaring met quad rijden,rij al wel een paar jaar cross(honda crf250) viertakt dus.
Ik wil de quad gaan gebruiken voor op de weg,bossen,zandpad en crossbaan.
Zit nogal in twijfel tussen nieuw en gebruikt ivm het kleine verschil in prijs.
Ik zag toevallig een Yamaha banshee staat met kenteken weet niet of dat geschikt zou zijn???
Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren
Ik wil een Quad aanschaffen met kenteken(nederland),maar weet niet zo goed wat te kopen.
Heb verder geen ervaring met quad rijden,rij al wel een paar jaar cross(honda crf250) viertakt dus.
Ik wil de quad gaan gebruiken voor op de weg,bossen,zandpad en crossbaan.
Zit nogal in twijfel tussen nieuw en gebruikt ivm het kleine verschil in prijs.
Ik zag toevallig een Yamaha banshee staat met kenteken weet niet of dat geschikt zou zijn???
Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren
-
- Quadracer
- Contacteer:
hey welkom op het forum!
ik wil niet beu doen maar de zoek functie kan je ook al een hele stap vooruit helpen: http://www.demodderberen.be/forum/search.php
een banshee is een 350 cc 2 takt, is een quad die heel goed gaat, gaat rap, trekt goed op. is in mijn ogen voor een eerste quad al iets heftig, maar aangezien je al cross gereden hebt, en als je een beetje oplet, dan zou dit wel moeten lukken.
als je een nieuwe quad koopt dan heb je 'zekerheid'
wanneer je een tweedehands koopt dan kan dit wel wat anders zijn, maar als je goed oplet bij je aankoop dan kan je eventuele mankementen zien.
greetz
ik wil niet beu doen maar de zoek functie kan je ook al een hele stap vooruit helpen: http://www.demodderberen.be/forum/search.php
een banshee is een 350 cc 2 takt, is een quad die heel goed gaat, gaat rap, trekt goed op. is in mijn ogen voor een eerste quad al iets heftig, maar aangezien je al cross gereden hebt, en als je een beetje oplet, dan zou dit wel moeten lukken.
als je een nieuwe quad koopt dan heb je 'zekerheid'
wanneer je een tweedehands koopt dan kan dit wel wat anders zijn, maar als je goed oplet bij je aankoop dan kan je eventuele mankementen zien.
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
Predator 500?
Misschien is de Predator 500 een optie. of de LTZ 400
Deze is verkrijgbaar met kenteken af fabriek dus incl. 2 jaar fabrieksgarantie in Nederland.
YZF 450, LTR450 en Trx 450 zijn voor de cross uitstekend maar op de weg iets minder.
Kun je beter vergelijken met HM honda off-road. Het is een cross machine waar een kenteken opzit De predator en de LTZ 400 zijn vergelijkbaar met een off road als de DRZ 400. Deze hebben een iets behoudende motor. Welke langer meegaat en weiniger onderhoud nodig heeft. Tevens draaien zij minder toeren en hebben ook een langere slag en grotere zuiger wat kantelen minder makkelijk toe zal laten.
Echter zal iedereen hier zeggen dat je net zo goed een 450 kan nemen en dat deze zeer lang meegaan op de weg. Maar dacht dat voor een 450 zuiger iets van 30 of 40 uur stond en dan vervangen.
De LTZ 400 is momenteel vrij goedkoop te krijgen i.v.m. druk met het nieuwe model. Predator heeft adviesprijs van € 11.999,- Denk dat je die ook wel voor een € 11.000,- kan krijgen rijklaar in Nederland.
Deze is verkrijgbaar met kenteken af fabriek dus incl. 2 jaar fabrieksgarantie in Nederland.
YZF 450, LTR450 en Trx 450 zijn voor de cross uitstekend maar op de weg iets minder.
Kun je beter vergelijken met HM honda off-road. Het is een cross machine waar een kenteken opzit De predator en de LTZ 400 zijn vergelijkbaar met een off road als de DRZ 400. Deze hebben een iets behoudende motor. Welke langer meegaat en weiniger onderhoud nodig heeft. Tevens draaien zij minder toeren en hebben ook een langere slag en grotere zuiger wat kantelen minder makkelijk toe zal laten.
Echter zal iedereen hier zeggen dat je net zo goed een 450 kan nemen en dat deze zeer lang meegaan op de weg. Maar dacht dat voor een 450 zuiger iets van 30 of 40 uur stond en dan vervangen.
De LTZ 400 is momenteel vrij goedkoop te krijgen i.v.m. druk met het nieuwe model. Predator heeft adviesprijs van € 11.999,- Denk dat je die ook wel voor een € 11.000,- kan krijgen rijklaar in Nederland.
klein vraagje voor steffen(en frank mb en anderen)..iedereen zeurt dat een banshee niet geschikt is om te crossen,maar in het begin van de banshee was dat DE quad die vooraan reed op de crosbaan,dus zo slecht kan een banshee niet zijn in het zand..om nu wedstijden te rijden kan je misschien(beter) een andere quad krijgen,maar iemand die een quad zoekt met kenteken(in nederland),wilt in mijn ogen geen wedstrijden rijden,maar gewoon een beetje stout te doen in de buurt,net zoals ik doe..misschien dat de(kampioenen)in belgie wel met kenteken rijden op de crosbaan,dan heb ik niets gezegd
gr mike
gr mike
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Quadracer
- Contacteer:
het is zo dat een banshee nogal gevoelig is, ik vind het een goede quad, voor mee te crossen en voor op de baan is hij echt 'de max' (heel tof rijden dus ) maar het is en blijf een 2 takt, dat rijdt soms net iets nerveuzer en je mag deze niet heel lang op hetzelfde toerental houden (dwz geen 2 - 3 km constant 100 rijden) maar het is zeker een goede quad, en tof, vergeet niet dat je alles in 2 voud moet kopen. wil je iets dat echt goed vooruit gaat, dan is een banshee je ding.mikebike schreef:klein vraagje voor steffen(en frank mb en anderen)..iedereen zeurt dat een banshee niet geschikt is om te crossen,maar in het begin van de banshee was dat DE quad die vooraan reed op de crosbaan,dus zo slecht kan een banshee niet zijn in het zand..om nu wedstijden te rijden kan je misschien(beter) een andere quad krijgen,maar iemand die een quad zoekt met kenteken(in nederland),wilt in mijn ogen geen wedstrijden rijden,maar gewoon een beetje stout te doen in de buurt,net zoals ik doe..misschien dat de(kampioenen)in belgie wel met kenteken rijden op de crosbaan,dan heb ik niets gezegd
gr mike
wanneer je een 4 takt hebt (vb ltz 400, raptor, etc.) dan rijd je veel rustiger op de baan en wanneer je gaat crossen, daarmee kan je wel een lange tijd dezelfde snelheid aanhouden.
het is een beetje hoe je het zelf wilt! test eens enkele quads en je zal direct weten wat je wil!
greetz en nog veel succes met je keuze
ik ben ook nog niet zolang op het forum ik wil ook een quad kopen en mijn eerste keuze ging uit naar een banshee. Maar ik ben bij een paar dealers geweest en die zeiden dat als je op de weg gaat rijden beter geen banshee kan komen omdat het niet goed is om 30 min 80km/h gaat rijden het is meer een voor de cross.
het andere probleem is ze zijn er bijna niet met kenteken omdat ze de 2takt liever van de weg af willen dus de kans is er als je een banshee koopt met kenteken dat je over een jaar niet meer over de weg mag rijden.
dit is wat ze mij verteld hebben
het andere probleem is ze zijn er bijna niet met kenteken omdat ze de 2takt liever van de weg af willen dus de kans is er als je een banshee koopt met kenteken dat je over een jaar niet meer over de weg mag rijden.
-
- Quadracer
- Contacteer:
ze zullen 2 takt niet van de weg halen, het is gewoon zo dat je deze niet meer nieuw kan inschrijven voor een kenteken. zo hebben ze het mij toch verteld...shy fx schreef:ik ben ook nog niet zolang op het forum ik wil ook een quad kopen en mijn eerste keuze ging uit naar een banshee. Maar ik ben bij een paar dealers geweest en die zeiden dat als je op de weg gaat rijden beter geen banshee kan komen omdat het niet goed is om 30 min 80km/h gaat rijden het is meer een voor de cross.
greetz
ik ben net ff wezen kijken bij een banshee met kenteken,mijn indruk ervan is veel te duur voor wat je krijgt.
en dat mengen van je benzine is ook niks als je een stukje gaat toeren.
heb de nieuwe suzuki 450 ook maar ff bekeken en ziet er goed uit,alleen de plaats van de accu vind ik niet zo.
prijzen nog niet bekend en met kenteken nog helemaal niks bekent.
ik denk dat yamaha yfz 450 wel een goede keus zal zijn,al geeft dit wel wat problemen met het op kenteken zetten.
dit omdat ie via duitsland niet met brief te leveren is,ff verder uitzoeken dus.
en dat mengen van je benzine is ook niks als je een stukje gaat toeren.
heb de nieuwe suzuki 450 ook maar ff bekeken en ziet er goed uit,alleen de plaats van de accu vind ik niet zo.
prijzen nog niet bekend en met kenteken nog helemaal niks bekent.
ik denk dat yamaha yfz 450 wel een goede keus zal zijn,al geeft dit wel wat problemen met het op kenteken zetten.
dit omdat ie via duitsland niet met brief te leveren is,ff verder uitzoeken dus.
Een banshee zoals je die op de cross zag vroeger, dat kon je geen banshee's meer noemen die hadden andere frame's dus geometrie van een trx 250 en alles veranderd, daarbij was alleen nog maar de kappen en het blok van een banshee.
En nu is het zo dat deze jongen al met een solo crosser rijdt, dus zo'n machine is helemaal voor de cross gebouwd en heeft dus goede vering etc. En als je dat dan niet meer hebt, dan valt dat opeens vies tegen. Dat vind ik dan.
En nu is het zo dat deze jongen al met een solo crosser rijdt, dus zo'n machine is helemaal voor de cross gebouwd en heeft dus goede vering etc. En als je dat dan niet meer hebt, dan valt dat opeens vies tegen. Dat vind ik dan.
ok..een machine waar nu een kenteken op zit mogen ze niet meer afpakken(kijk maar naar alle oltimers en trabantjes ed.)ze gaan er van uit dat de tands des tijds de oude brikken van de weg haalt..
en dat van een half uur constant 80 kmpu rijden..wie doet dat nu??daar koop je toch geen quad voor??daar ga je van bocht naar bocht mee naar toe(of bult naar bult,dus wisselende toerentallen genoeg).ik rijd ook een banshee,en orgineel reed die idd zenuwachtig,nu een setje goede uitlaten en sproeiers en hij rijd nu constant ook heel prettig..
het mengen is een beetje omslachtig,maar dat hoort een beetje bij 2-takt rijden,ik vind het wel leuk(net als het sleutelen aan de quad) met mijn brommers mengde ik ook al zelf,weet je zeker dat je de juiste verhouding krijgt,en een goede olie..
als ik geld zat had kocht ik ook een 4-takt(wolverine vind ik tof)gewoon voor de bottem power,de banshee heeft enorm veel top power,en aangezien ik het wel leuk vind om een beetje te trailen is de banshee een beetje te veel van het goede,maar-ja de power is ook wel erg kicken
en dat van een half uur constant 80 kmpu rijden..wie doet dat nu??daar koop je toch geen quad voor??daar ga je van bocht naar bocht mee naar toe(of bult naar bult,dus wisselende toerentallen genoeg).ik rijd ook een banshee,en orgineel reed die idd zenuwachtig,nu een setje goede uitlaten en sproeiers en hij rijd nu constant ook heel prettig..
het mengen is een beetje omslachtig,maar dat hoort een beetje bij 2-takt rijden,ik vind het wel leuk(net als het sleutelen aan de quad) met mijn brommers mengde ik ook al zelf,weet je zeker dat je de juiste verhouding krijgt,en een goede olie..
als ik geld zat had kocht ik ook een 4-takt(wolverine vind ik tof)gewoon voor de bottem power,de banshee heeft enorm veel top power,en aangezien ik het wel leuk vind om een beetje te trailen is de banshee een beetje te veel van het goede,maar-ja de power is ook wel erg kicken
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker