stage 2 nokkenassen
stage 2 nokkenassen
Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
Hoe scherper hoe hoger in toeren je vermogen gaat winnen. en hoe minder vermogen je gaat overhouden in de lage toeren.
dit is waarom ralph uw rijstijl moeten weten. rijd je veel op lage toeren of rijd je mx ofzo. dit is cruciaal om te weten welke nokkenassen je moet gebruiken of het meest geschikt voor je zijn.
grtzz
dit is waarom ralph uw rijstijl moeten weten. rijd je veel op lage toeren of rijd je mx ofzo. dit is cruciaal om te weten welke nokkenassen je moet gebruiken of het meest geschikt voor je zijn.
grtzz
Re: stage 2 nokkenassen
µbulcky schreef:Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
Nu al nieuwe piston ?
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Nokkenassen stage2 (intake + exhaust) zorgt vooral voor winst in mid- en high-rpm.
In de lage toeren heb je er niets aan.
Het is verstandig ook een andere CDI te nemen anders kun je nooit het maximale potentieel uit je nokkenassen halen.
Andere CDI gaat dan tot 10500 rpm ofzo, als je dat langdurig wil draaien heb je wel andere klepveren nodig. (niet als je af en toe eens doortrekt)
Het maakt echt een groot verschil en als je in de toeren blijft gaat hij als een raketje.
In de lage toeren heb je er niets aan.
Het is verstandig ook een andere CDI te nemen anders kun je nooit het maximale potentieel uit je nokkenassen halen.
Andere CDI gaat dan tot 10500 rpm ofzo, als je dat langdurig wil draaien heb je wel andere klepveren nodig. (niet als je af en toe eens doortrekt)
Het maakt echt een groot verschil en als je in de toeren blijft gaat hij als een raketje.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: stage 2 nokkenassen
Heb gisteren nog telefoon gehad en het zal volstaan met nieuwe sigmenten i.p.v. nieuwe pistong. Ze zitten vast ,blijkt door de benzine te komen.Bartie schreef:µbulcky schreef:Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
Nu al nieuwe piston ?
Ik zou power bij willen zowel in lage als hoge toeren ,zal dan best met een cdi beginen zeker ?
In mijn Raptor660 heb ik ook een stage2 nokkenas steken, samen met een hogecompressie zuiger.
Ik vind dat ie over het volledige toerental-bereik meer power heeft, zowel in lage als in hoge toeren. Hij haalt ook veel sneller op vanuit lage toeren, maar het meeste verschil merk ik wel bij hoge toerentallen.
Ik vind dat ie over het volledige toerental-bereik meer power heeft, zowel in lage als in hoge toeren. Hij haalt ook veel sneller op vanuit lage toeren, maar het meeste verschil merk ik wel bij hoge toerentallen.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"





