Zoals jullie wel weten zit er een andere carb. op de Z van 2005 dan op zijn voorgangers.
Op zo'n originele 2005 carb zit een electrich oog of zo.
Dit heb ik vroeger al eens gevraagd maar toen wist gelijk niemand iets ,maar nu ondertussen mischien wel.
Enkele vragen.
- Hoe de carb te instaleren en hoe het probleem met het elec.oog op te lossen ?
- Scheelt het veel in gaan met een tm36 dan bij de originele 2005 ?
- Moeten er nog dingen bij veranderd worden aan de quad voor een goede werking ?
Ik heb hier al veel gelezen over de tm36 maar vond bijna nergens een oplossing voor mijn vragen .
Merci op voorhand
Iemand ervaring met tm36 op 2005 suz of kfx
De TM heeft een acceleratiepomp en de BSR37 die standaard op de '05 Z zit niet.
Dit maakt het grote verschil. Bovendien is de BSR een vacuumcarb en de TM een flatslide.
Dus ja, je zal veel prestatiewinst merken.
Effect van mods op de Z:
1. Carb
2. Nokkenassen
3. Uitlaat
Maar omdat de uitlaat de twee bovenstaande mods begrenst neemt men doorgaans eerst de uitlaat.
De '05 Z heeft TPS, dat wil zeggen sensor in duimgas. De YFZ heeft dit ook, maar normaal kun je dit gewoon los koppelen zonder dat het effect heeft op de werking van de quad. (Bij de YFZ weet ik dat, bij de Z weet ik het niet zeker)
Je hebt een verloopstuk nodig om de carb op de cilinder te laten passen. Verder moet ook de gaskabel verbonden worden met de carb, hiervoor heb je ook wat hulpstukken nodig maar de mensen die de TM geplaatst hebben kunnen je hier wel meer over vertellen.
Houd er wel rekening mee dat de duimgas veel zwaarder wordt.
Dit maakt het grote verschil. Bovendien is de BSR een vacuumcarb en de TM een flatslide.
Dus ja, je zal veel prestatiewinst merken.
Effect van mods op de Z:
1. Carb
2. Nokkenassen
3. Uitlaat
Maar omdat de uitlaat de twee bovenstaande mods begrenst neemt men doorgaans eerst de uitlaat.
De '05 Z heeft TPS, dat wil zeggen sensor in duimgas. De YFZ heeft dit ook, maar normaal kun je dit gewoon los koppelen zonder dat het effect heeft op de werking van de quad. (Bij de YFZ weet ik dat, bij de Z weet ik het niet zeker)
Je hebt een verloopstuk nodig om de carb op de cilinder te laten passen. Verder moet ook de gaskabel verbonden worden met de carb, hiervoor heb je ook wat hulpstukken nodig maar de mensen die de TM geplaatst hebben kunnen je hier wel meer over vertellen.
Houd er wel rekening mee dat de duimgas veel zwaarder wordt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik heb het geprobeerd met de FCR39 maar kreeg het niet naar wens, ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik gewoon geen tijd had om alles fatsoenlijk afgesteld te krijgen.
Op Z400central.com vind je trouwens ook heel veel info hierover! (De TM kennen ze daar niet, ze gebruiken allemaal FCR)
De mannen met TM36 moeten nu eigenlijk aanvullen!
Kom op mannen! Peet? Alfa? Fre?
Op Z400central.com vind je trouwens ook heel veel info hierover! (De TM kennen ze daar niet, ze gebruiken allemaal FCR)
De mannen met TM36 moeten nu eigenlijk aanvullen!
Kom op mannen! Peet? Alfa? Fre?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
Ik ben ook in het bezit van een Tm36. Heel tevreden ervan.
Montage ervan is ook snel te gebeuren maar blijkbaar is het bij de ene gemakkelijker te monteren dan de andere. Zo heb ik een tss stuk moeten maken met een knik in zodat gas kabel kan passeren.
Een nadeel van de carb is dat da duimgas wel harder gaat maar dit kan je gaan oplossen door de stand van de veer op de schuif op zijn zwakste stand te plaatsen en dan een extra lichte veer monteren op de kam van de gaskabel die mee helpt trekken aan de schuif om open te doen alsook meehelpt trekken de schuif dicht te doen. Zit dit er niet op dan blijft de schuif iets open waardoor hij dan niet direct naar ralenti overgaat. Op het forum staat normaal gezien heel wat info over de tm36 dacht ik. Mss eens de zoekfunctie gebruiken.
Montage ervan is ook snel te gebeuren maar blijkbaar is het bij de ene gemakkelijker te monteren dan de andere. Zo heb ik een tss stuk moeten maken met een knik in zodat gas kabel kan passeren.
Een nadeel van de carb is dat da duimgas wel harder gaat maar dit kan je gaan oplossen door de stand van de veer op de schuif op zijn zwakste stand te plaatsen en dan een extra lichte veer monteren op de kam van de gaskabel die mee helpt trekken aan de schuif om open te doen alsook meehelpt trekken de schuif dicht te doen. Zit dit er niet op dan blijft de schuif iets open waardoor hij dan niet direct naar ralenti overgaat. Op het forum staat normaal gezien heel wat info over de tm36 dacht ik. Mss eens de zoekfunctie gebruiken.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u