Het belang van een betere Carburator!!!
Het belang van een betere Carburator!!!
Ik heb zitten zoeken en lezen over tunen van motoren en de beste oplossing is eigenlijk een betere carb steken zelfs bij stock motoren.
Daarom ook dat de nieuwe 400Ex '04 een grotere heeft
Voor de 400Ex is de KEIHIN FCR39 gewoon een super modificatie waarvoor ik ga sparen ipv uitlaat ,cams en al die dingen.
Ja moet je lucht en benzine mengsel opdrijven anders geraak je nergens.
groeten
Graag reply's of mensen die hier ervaring in hebben en gehad bij deze optie
Daarom ook dat de nieuwe 400Ex '04 een grotere heeft
Voor de 400Ex is de KEIHIN FCR39 gewoon een super modificatie waarvoor ik ga sparen ipv uitlaat ,cams en al die dingen.
Ja moet je lucht en benzine mengsel opdrijven anders geraak je nergens.
groeten
Graag reply's of mensen die hier ervaring in hebben en gehad bij deze optie
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Re: Het belang van een betere Carburator!!!
ik ga ook zo'n carb zetten... eerst andere uitlaat en dergelijken. dus ik ben ook benieuwd naar reacties.Hellracer schreef:Ik heb zitten zoeken en lezen over tunen van motoren en de beste oplossing is eigenlijk een betere carb steken zelfs bij stock motoren.
Daarom ook dat de nieuwe 400Ex '04 een grotere heeft
Voor de 400Ex is de KEIHIN FCR39 gewoon een super modificatie waarvoor ik ga sparen ipv uitlaat ,cams en al die dingen.
Ja moet je lucht en benzine mengsel opdrijven anders geraak je nergens.
groeten
Graag reply's of mensen die hier ervaring in hebben en gehad bij deze optie
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ja ik heb hier ervaring in en nog geen klein beetje ...Graag reply's of mensen die hier ervaring in hebben en gehad bij deze optie
FCR39 zijn de beste carbs op de markt omdat ze flat slide zijn ...
Helaas zijn die hier zeer moeilijk te verkrijgen en ook het afstellen is vrij moeilijk.
Deze carburatoren hebben enkel baat bij het vergroten van de cilinderinhoud of wanneer je een andere nokkeas , uitlaat , intake , enz steekt , omdat je danb een betere mengvullinggraad bekomt .
Anders is die carb weggegooid geld , kan je beter in andere vering steken !
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Mja kweetniet hoor, weggegooid geld... Dat hangt waarschijnlijk van motor tot motor af, bv de drz-e heeft ook weinig extra mods boven een drz-s, en die fcr39 geeft een enorme vermogensboost.
Natuurlijk zal je er meer van merken met andere mods, maar zo kan je bijna elke mod als weggegooid geld zien, enkel omdat de mod in kwestie in combinatie met andere mods veel meer power geeft.
Weggegooid geld is een mod volgens mij bijna nooit, je kan moeilijk alles ineens kopen he.
Oh tussen haakjes, als de FCR hier moeilijk te vinden is, wat zijn de alternatieven? Keihin?
En je kan toch gewoon een FCR via Suzuki bestellen?
Natuurlijk zal je er meer van merken met andere mods, maar zo kan je bijna elke mod als weggegooid geld zien, enkel omdat de mod in kwestie in combinatie met andere mods veel meer power geeft.
Weggegooid geld is een mod volgens mij bijna nooit, je kan moeilijk alles ineens kopen he.
Oh tussen haakjes, als de FCR hier moeilijk te vinden is, wat zijn de alternatieven? Keihin?
En je kan toch gewoon een FCR via Suzuki bestellen?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
je moet pas andere carb zetten als je cilinder enz veranders,want dat is niet DE grote pk winst,dus kzou beginne met de rest,maar wel de sproeier aanpassen,en dan als een van de laatste motor mods een andere carb.kweet ni wat da kost voor zo'n honda maar voor men 250 een 400 euro
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Dit laat weer es zien , dat je niet weet waarover je praat !!Oh tussen haakjes, als de FCR hier moeilijk te vinden is, wat zijn de alternatieven? Keihin?
Keihin is de fabrikant van FCR39 Carburatoren !!
En trouwens het is weggegooid geld als je niet over voldoende mods beschikt zoals vernoemt ...
Tried it , done it !
Mikuni is niet aan te raden , behalve voor 2 takt
Staat inderdaad standaard op een yam 450 , maar verschrikl je niet dat zo een carb 1500 € kost !
Idd Keihin maar aan de grens van frankrijk heb ik hem al gevonden voor 635euro dus wat overdreven 1500euro
En de TM36-68 Mikuni is de must voor een XR400 dus ook voor TRX400.
Meerdere sites gelezen hiervan den kost rond de 350euro.
Mercikes voor de aandacht.
ps: De carb op de TRX400 veranderen doet meer dan een cam en is bewezen.
Nu staat er een 38mm ipv 35,5 op model 2004, dit is toch een standpunt niet?
En de TM36-68 Mikuni is de must voor een XR400 dus ook voor TRX400.
Meerdere sites gelezen hiervan den kost rond de 350euro.
Mercikes voor de aandacht.
ps: De carb op de TRX400 veranderen doet meer dan een cam en is bewezen.
Nu staat er een 38mm ipv 35,5 op model 2004, dit is toch een standpunt niet?
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Is ook een 450 cc ipv een 400 cc hé mannekes. Is nogal wiedes dat mer er geen 35,5 op zet hé.Hellracer schreef:Nu staat er een 38mm ipv 35,5 op model 2004, dit is toch een standpunt niet?
De FCR wordt algemeen aanzien als dé carburator van het moment. Wat ben je echter met een grote carbu als je niet genoeg luchtstroom hebt. Dus eerste stap is uitlaat, filter en nokkenas, pas dan de carburator. Wat ben je met een grote carburator als je er niet het volle potentieel uithaalt ?
Het is ook zo dat er een belangrijk verschil in prijs zit tussen de twee FCR types, de ene met TPS (Trothle Position Sensor zoals op YFZ), de andere zonder. Voor de 400EX moet je die zonder TPS hebben, want CDI is niet voorzien voor TPS.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat was een verstrooidheidsfoutje, ik bedoelde natuurlijk Edelbrock.B@ckBone schreef:Oh tussen haakjes, als de FCR hier moeilijk te vinden is, wat zijn de alternatieven? Keihin?
Dit laat weer es zien , dat je niet weet waarover je praat !!
Keihin is de fabrikant van FCR39 Carburatoren !!
En trouwens het is weggegooid geld als je niet over voldoende mods beschikt zoals vernoemt ...
Tried it , done it !
Mikuni is niet aan te raden , behalve voor 2 takt
Staat inderdaad standaard op een yam 450 , maar verschrikl je niet dat zo een carb 1500 € kost !
Hopelijk is het testosterongehalte in je magazinetje iets minder dan in je posts.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hey,No Limit Grizzly schreef:Is ook een 450 cc ipv een 400 cc hé mannekes. Is nogal wiedes dat mer er geen 35,5 op zet hé.Hellracer schreef:Nu staat er een 38mm ipv 35,5 op model 2004, dit is toch een standpunt niet?
De FCR wordt algemeen aanzien als dé carburator van het moment. Wat ben je echter met een grote carbu als je niet genoeg luchtstroom hebt. Dus eerste stap is uitlaat, filter en nokkenas, pas dan de carburator. Wat ben je met een grote carburator als je er niet het volle potentieel uithaalt ?
Het is ook zo dat er een belangrijk verschil in prijs zit tussen de twee FCR types, de ene met TPS (Trothle Position Sensor zoals op YFZ), de andere zonder. Voor de 400EX moet je die zonder TPS hebben, want CDI is niet voorzien voor TPS.
Ik zei dus wel het model 400ex van 2004 heeft een grotere carb dan de vorige jaren, dus een 38mm ipv 35,5mm dus heeft het wel zin.
En ja ik heb FMF powercore IV uitlaat volledig en andere open filter.
Plus 440CC kit
Voila, dus voor mij zal het wel nut hebben of zoek eens naar mikuni TM36 voor XR400 wat deze mirakels kan maken
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Die 1500 € was voor OEM YAMAHA
Idd gangbare prijs is 450 - 600 €
@ fré : ik heb nogal es gezegd dat ik geergerd word als mensen praten alsof ze het zelf hebben uitgeprobeerd ... Zoals ik zei , done that , know it , expierence ...
Met die 440 kit gaat het zeker nut hebben ! Maar zonder een goede HRC cam kom je nog nergens ...
ik had een standaard 400 ex ( bore ) met een hrc cam , duncan double barrel uitlaat , k&n , en reed met een standaard carbu ...resultaat bijna altijd kopstart in mijn reeks op de BQR
Na het steken van die FCR , heb ik nauwelijks vershil gevoeld , buiten dan dat de trothle respons er beter op geworden was , net als het hernemen van de motor ...
Blijf weg van mikuni op viertakt , zulke slechte ervaringen al mee gehad en niet alleen op de honda
Edelbrock is goed , maar niet bewezen op persoonlijke resultaten , ik bedoel er is niemand die ze al es geprobeerd heeft in belgie !
Idd gangbare prijs is 450 - 600 €
@ fré : ik heb nogal es gezegd dat ik geergerd word als mensen praten alsof ze het zelf hebben uitgeprobeerd ... Zoals ik zei , done that , know it , expierence ...
Met die 440 kit gaat het zeker nut hebben ! Maar zonder een goede HRC cam kom je nog nergens ...
ik had een standaard 400 ex ( bore ) met een hrc cam , duncan double barrel uitlaat , k&n , en reed met een standaard carbu ...resultaat bijna altijd kopstart in mijn reeks op de BQR
Na het steken van die FCR , heb ik nauwelijks vershil gevoeld , buiten dan dat de trothle respons er beter op geworden was , net als het hernemen van de motor ...
Blijf weg van mikuni op viertakt , zulke slechte ervaringen al mee gehad en niet alleen op de honda
Edelbrock is goed , maar niet bewezen op persoonlijke resultaten , ik bedoel er is niemand die ze al es geprobeerd heeft in belgie !
hey b@ckbone,
Probleem is voor een keihin FCR betaal je idd 500-600euro en voor mikuni 400euro.
Maar ik heb nu na lang zoeken die mikuni TM36-31 dat is aanbevolen voor XR400 motor gevonden voor juist 199euro zonder transport en ja die met acc pump.
Als je op de site ziet van honda trx400 '03 carb 35,5mm en nu trx400 '04 38mm.
Die mikuni is nu wel een flat one met acc pump en met vacuum dus directe doorlaat niet dat oude gedoe dat ik nu heb.
Deze gaat toch stukken beter gaan dan mijn huidige of niet en voor 200euro valt dit nog mee niet??
Keihin zal dan misschien nog beter zijn maar 400euro verschil want keihin vind ik niet goedkoop en zal nog een bij yamaha vragen hoeveel hij kost, staat op de 450cc origineel.
Met mijn uitlaat, open filter en 440cc kit zal dit toch iets doen niet?
mercikes
Probleem is voor een keihin FCR betaal je idd 500-600euro en voor mikuni 400euro.
Maar ik heb nu na lang zoeken die mikuni TM36-31 dat is aanbevolen voor XR400 motor gevonden voor juist 199euro zonder transport en ja die met acc pump.
Als je op de site ziet van honda trx400 '03 carb 35,5mm en nu trx400 '04 38mm.
Die mikuni is nu wel een flat one met acc pump en met vacuum dus directe doorlaat niet dat oude gedoe dat ik nu heb.
Deze gaat toch stukken beter gaan dan mijn huidige of niet en voor 200euro valt dit nog mee niet??
Keihin zal dan misschien nog beter zijn maar 400euro verschil want keihin vind ik niet goedkoop en zal nog een bij yamaha vragen hoeveel hij kost, staat op de 450cc origineel.
Met mijn uitlaat, open filter en 440cc kit zal dit toch iets doen niet?
mercikes
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!