Hulp nodig bij aanschaf quad
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Hulp nodig bij aanschaf quad
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum en ben hier gaan lezen omdat ik de aankoop van een quad aan het overweeg.
Raptor 660 heeft mijn voorkeur,..al heb ik me nog niet verdiept in het technische deel. Ik ben allen nog maar op de look afgegaan.
Nu lees ik dat je er op de gewone baan eigenlijk weinig aan hebt en dat ze vooral voor de cross zijn.
Ik zou hem zowel voor vrije tijd als voor woon/werk willen gebruiken.
Het is 30km naar mijn werk,..80km wegen. Is dit een zwarte belasting voor een quad of kunnen ze dit makkelijk hebben ?
Tevens zou ik dan af en toe samen gaan rijden met mijn maten die een wegmotor hebben.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Als er bepaalde merken/types zijn die het beste aan mijn wensen voldoen dan graag even vermelden aub !
Alvast bedankt,
Martin
Ik ben nieuw op het forum en ben hier gaan lezen omdat ik de aankoop van een quad aan het overweeg.
Raptor 660 heeft mijn voorkeur,..al heb ik me nog niet verdiept in het technische deel. Ik ben allen nog maar op de look afgegaan.
Nu lees ik dat je er op de gewone baan eigenlijk weinig aan hebt en dat ze vooral voor de cross zijn.
Het is 30km naar mijn werk,..80km wegen. Is dit een zwarte belasting voor een quad of kunnen ze dit makkelijk hebben ?
Tevens zou ik dan af en toe samen gaan rijden met mijn maten die een wegmotor hebben.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Als er bepaalde merken/types zijn die het beste aan mijn wensen voldoen dan graag even vermelden aub !
Alvast bedankt,
Martin
Yamaha Raptor 700R
Re: Hulp nodig bij aanschaf quad
Als het is voor weg gebruik en recreatie, is de raptor zelfs de beste keuze die je kan maken denk ik, hij is wat minder ontworpen voor cross, maar da wil niet zeggen dat dat niet gaat. Op de baan ga je aan de raptor 660 of liefst nog de 700 zeker plezier aan beleven !blockie schreef: Raptor 660 heeft mijn voorkeur,..al heb ik me nog niet verdiept in het technische deel. Ik ben allen nog maar op de look afgegaan.
Zolang da je niet continu tegen de begrenzer aan rijdt mag dit geen enkel probleem zijn, goeie keuze dus !
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Over wat voor snelheden praat je dan ongeveer?
De verkoper beweerde dat een Raptor dik 140 rijdt op top.
Dat lijkt me wel erg enthousiast of klopt dit echt ?
Ik vraag dit niet omdat ik de top zo belangrijk vind maar wel om te weten welke snelheden je makkelijk en veilig constant kan rijden.
Martin
Ik vraag dit niet omdat ik de top zo belangrijk vind maar wel om te weten welke snelheden je makkelijk en veilig constant kan rijden.
Martin
Yamaha Raptor 700R
blockie schreef:Over wat voor snelheden praat je dan ongeveer?
Martin
echt verantwoord is zo'n snelheid niet meer, 'k zou het onder de 100 houden...
topsnelheid van 'n raptor is hier nog ergens een recent onderwerp van , dat ligt zo tss de 110 en 130 voor zover ik anderen mag geloven, méér dan hard genoeg dus
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Welke quad is dan niet saai en heeft wel actie volgens jou?
Ik heb met een verbreedde raptor 660 gereden maar vond het niet zo lekker rijden. Het zit en stuurt super, zodat je lang vol kan houden, maar qua vermogen is het echt voor recreatie en niet om mee te jagen. Daarintegen vind ik de Banshee en YFZ lekkerder lopen. Maar ik ben ook geen recreatie rijder, dus voor jou is het anders.
Ik heb met een verbreedde raptor 660 gereden maar vond het niet zo lekker rijden. Het zit en stuurt super, zodat je lang vol kan houden, maar qua vermogen is het echt voor recreatie en niet om mee te jagen. Daarintegen vind ik de Banshee en YFZ lekkerder lopen. Maar ik ben ook geen recreatie rijder, dus voor jou is het anders.
Laatst gewijzigd door Vyrena op ma 20 mar, 2006 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Een wegmotor is helaas niet mogelijk door lichamelijke beperkingen.
Ik heb reuma
Maar een quad zou een mooie uitkomst zijn om mijn toch motor te kunnen rijden en met mijn maten er opuit te gaan.
Alleen snap ik niet goed waarom quads er niet goed tegen kunnen dat ermee op de weg wordt gereden.
Er zijn toch ook genoeg 1 cylinder motoren die er wel tegen kunnen.
Waarschijnlijk zie ik iets belangrijks over het hoofd.
Alvast bedankt voor de snelle ryply's
Martin
Ik heb reuma
Maar een quad zou een mooie uitkomst zijn om mijn toch motor te kunnen rijden en met mijn maten er opuit te gaan.
Alleen snap ik niet goed waarom quads er niet goed tegen kunnen dat ermee op de weg wordt gereden.
Martin
Yamaha Raptor 700R
-
- Quad Master
Quads zijn niet gebouwd om hoge snelheden te halen op de baan. (daarom mogen we ook niet op de autostrade...)blockie schreef:Een wegmotor is helaas niet mogelijk door lichamelijke beperkingen.
Ik heb reuma
Martin
Maar eigenlijk mag je max 90 op de andere wegen, dus als je je aan de regels houdt is er geen enkel probleem
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Ik snap dat een quad niet gemaakt is om hard mee op de weg te rijden Racen op zo'n ding is niet mijn bedoeling maar gewoon lekker rond kunnen rijden en af en toe een over een akker enzo lijkt me erg leuk
De race motoren van mij maten rijden natuurlijk harder maar dan passen ze hun rijstijl maar aan als ik meega
En als ze dat dan niet doen hahaha
Martin
PS
In Nederland mag je er toch ook mee op de snelweg. (Dat heeft de verkoper me verteld)
Niet dat dat ergverstandig zou zijn,..maar wel handig om te weten.
De race motoren van mij maten rijden natuurlijk harder maar dan passen ze hun rijstijl maar aan als ik meega
En als ze dat dan niet doen hahaha
Martin
PS
In Nederland mag je er toch ook mee op de snelweg. (Dat heeft de verkoper me verteld)
Niet dat dat ergverstandig zou zijn,..maar wel handig om te weten.
Yamaha Raptor 700R