Z400 done
Z400 done
Hello,
Aangezien de periode van warmer weer terug aanbreekt ben ik dus eindelijk klaar met de quad.
Tijdens de winter heb ik het chasis gegusset met ongeveer 19 stukjes in het chasis te lassen. Het chasis is dan ook gezandstraalt en gemetaliseerd om dan op zich te laten poedercoaten in een satin zwarte kleur.
Eens alle onderdelen uit de quad heb ik dan ook de compressie verhoogd door de pakking te halveren en eens een kleine controle gedaan van motorblokje alsook nieuwe segmenten op de cilinder geplaatst. Ook kwamen de hubs van de voorwielen aan de beurt.
Alle onderdelen op de quad zijn dan ook eens grondig gekuist geweest waaronder de uitlaat die ik gebeitst heb.
Ook had ik nog te kampen met een pb dat de motor iets te warm loopte. Dit was grotendeels opgelost door de scoops maar heb nog een aluminium cilinder gedraaid om tss radiator en ingang te plaatsen van motorblok. Dit ga ik nog eens moeten testen hoeveel graden het koelwater zakt. Ik hoop op 2 graden.
Als volgt moest de achterbrug ook eens onder handen genomen worden. Half het jaar 2005 had ik een pb met speling op de achterbrug (plaatst waar achterbrug op chasis vast zit). Ik had dan voorlopige bussen in inox laten maken met in de achterbrug 4 lagers ipv 2 lagers. Nu deze winter gedemonteerd en ik zag dat het niet pluis was wat ik te verwachten was. De inox bussen waren compleet om zeep. Hier heb ik die bussen dan vervangen door 2 bussen van 42CrMo4 die ik dan heb laten harden en slijpen op een passing voor naaldlagers. Nu volstond het ook niet om de bussen alleen te vervangen, heb de as die door de achterbrug ook hermaakt in 42CrMo4 staal en enkel laten elektrolytisch laten verzinken zodat het niet roest.
Op doorweekse dag kwam hier iemand op het forum dan met het pb van ultieme bescherming van piggy bags. Dit bracht mij dan op het idee om er te maken in Carbon wat dan ook gelukt is met resultaat.
Enkele weken geleden heb ik dan ook nog een skid gemaakt voor de linkage te beschermen aangezien de origineel compleet verwoest was.
Ook heb ik mijn kappen gesneden op een dag dat ik niet wist wat gedaan met mijn vel. Ik moet zeggen dat ik er niet 100% achter sta. Het is nie schoon maar ook nie lelijk... twijfelgeval. Hier heb ik mijn fantasie laten spreken.
Laten we ook de Custom made MSD MX armen niet vergeten
Enkele boutjes vervangen in inox boutjes zoals die van de nerfbar (twijfel of sterkte nog) en die van de spanringen van de carburator TM36.
Mjah denk dat dit het wat geweest is. Een grondige beurt van mijn quad wat dus zeker niet slecht was. Ik heb mss dingen vergeten op te zetten wat ik nog gedaan heb.
Gisteren een testrit gemaakt en hij bolt vree goe. Nog een kwestie van goe roderen en ik ben weer vertrokken.
Oja bumper komt er morgen hoogstwaarschijnlijk op . Hangt ervan af of ik die ga laten anodiseren. Heb gedacht om een zelf een bumper te maken maar hmm ik bezit het juiste gereedschap niet om buizen te plooien want jah als ik iets maak moet het iets zijn dat nog niet bestaat en mag niet te simpel zijn om het achter te maken
Aangezien de periode van warmer weer terug aanbreekt ben ik dus eindelijk klaar met de quad.
Tijdens de winter heb ik het chasis gegusset met ongeveer 19 stukjes in het chasis te lassen. Het chasis is dan ook gezandstraalt en gemetaliseerd om dan op zich te laten poedercoaten in een satin zwarte kleur.
Eens alle onderdelen uit de quad heb ik dan ook de compressie verhoogd door de pakking te halveren en eens een kleine controle gedaan van motorblokje alsook nieuwe segmenten op de cilinder geplaatst. Ook kwamen de hubs van de voorwielen aan de beurt.
Alle onderdelen op de quad zijn dan ook eens grondig gekuist geweest waaronder de uitlaat die ik gebeitst heb.
Ook had ik nog te kampen met een pb dat de motor iets te warm loopte. Dit was grotendeels opgelost door de scoops maar heb nog een aluminium cilinder gedraaid om tss radiator en ingang te plaatsen van motorblok. Dit ga ik nog eens moeten testen hoeveel graden het koelwater zakt. Ik hoop op 2 graden.
Als volgt moest de achterbrug ook eens onder handen genomen worden. Half het jaar 2005 had ik een pb met speling op de achterbrug (plaatst waar achterbrug op chasis vast zit). Ik had dan voorlopige bussen in inox laten maken met in de achterbrug 4 lagers ipv 2 lagers. Nu deze winter gedemonteerd en ik zag dat het niet pluis was wat ik te verwachten was. De inox bussen waren compleet om zeep. Hier heb ik die bussen dan vervangen door 2 bussen van 42CrMo4 die ik dan heb laten harden en slijpen op een passing voor naaldlagers. Nu volstond het ook niet om de bussen alleen te vervangen, heb de as die door de achterbrug ook hermaakt in 42CrMo4 staal en enkel laten elektrolytisch laten verzinken zodat het niet roest.
Op doorweekse dag kwam hier iemand op het forum dan met het pb van ultieme bescherming van piggy bags. Dit bracht mij dan op het idee om er te maken in Carbon wat dan ook gelukt is met resultaat.
Enkele weken geleden heb ik dan ook nog een skid gemaakt voor de linkage te beschermen aangezien de origineel compleet verwoest was.
Ook heb ik mijn kappen gesneden op een dag dat ik niet wist wat gedaan met mijn vel. Ik moet zeggen dat ik er niet 100% achter sta. Het is nie schoon maar ook nie lelijk... twijfelgeval. Hier heb ik mijn fantasie laten spreken.
Laten we ook de Custom made MSD MX armen niet vergeten
Enkele boutjes vervangen in inox boutjes zoals die van de nerfbar (twijfel of sterkte nog) en die van de spanringen van de carburator TM36.
Mjah denk dat dit het wat geweest is. Een grondige beurt van mijn quad wat dus zeker niet slecht was. Ik heb mss dingen vergeten op te zetten wat ik nog gedaan heb.
Gisteren een testrit gemaakt en hij bolt vree goe. Nog een kwestie van goe roderen en ik ben weer vertrokken.
Oja bumper komt er morgen hoogstwaarschijnlijk op . Hangt ervan af of ik die ga laten anodiseren. Heb gedacht om een zelf een bumper te maken maar hmm ik bezit het juiste gereedschap niet om buizen te plooien want jah als ik iets maak moet het iets zijn dat nog niet bestaat en mag niet te simpel zijn om het achter te maken
Laatst gewijzigd door Sg6 op ma 27 mar, 2006 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
die quad staat mooi andries en die kappen zijn ook mooi gelukt
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
waarom geen sg6 bumper? ik heb de juiste machine niet om buizen 270 graden te plooien en ook zoals ik aanhaal zou het bumper moeten zijn die niemand heeft qua uitzicht en een beke aan de moeilijke kant zodat het een uitdaging is. Maarja ik ga voor een AC bumper die niet lomp overkomt en vooral niet groot is.
@vyrena:
Daarom noem ik ook Andries, zo origineel mogelijk gaan. Ben trouwens tevreden dat er toch mensen zijn die de kappen mooi vinden want ik zit zo in de middenweg van mooi en niet mooi.
@vyrena:
Daarom noem ik ook Andries, zo origineel mogelijk gaan. Ben trouwens tevreden dat er toch mensen zijn die de kappen mooi vinden want ik zit zo in de middenweg van mooi en niet mooi.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quadracer
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
heel mooi man die kappen vind ik wel nog mooi gedaan, maar ik denk dat je er wel moet aan wennen
je hebt de neus van kfx maar toch is het Z ?
doe zo verder
greetz
je hebt de neus van kfx maar toch is het Z ?
doe zo verder
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
A new quad generation is born !
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
is een KFX normaal
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
veel stickers kan ik niet aanhangen, meeste is custom madeFranky schreef:zo vind ik nu 'ns een quad op z'n mooist
ni te fel getuned en vol behangen met stickers van merken die er zelfs niet opsteken
maar gewoon...
echt super mooie quad
en de plastic vind ik ook nog reuze meevallen!
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
prachtige quad
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
is die niet te schoon om vuil te maken andries
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu