
Inline coolers en alles rond koeling
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
-
blach/white
- Quadfanaat

- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05
Het is juist de bedoeling dat het vliegengaas ( is trouwens van metaal ) vol komt.
Als dat vol komt, komt het niet op de radiator.
Je moet het roostertje in een v- vorm ( tegen het frame ) naar voren zetten.
Door de verlende radiator-kappen krijg je achter het roostertje de rij-wind.
Want als het roostertje vol zit, heb je geen rij-wind koeling meer voor de radiator.
Als dat vol komt, komt het niet op de radiator.
Je moet het roostertje in een v- vorm ( tegen het frame ) naar voren zetten.
Door de verlende radiator-kappen krijg je achter het roostertje de rij-wind.
Want als het roostertje vol zit, heb je geen rij-wind koeling meer voor de radiator.
-
blach/white
- Quadfanaat

- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05
1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
andere propeller doet niet veel, op banshee vervangen ze die door billet omdat de standaard van plastiek is en smelt bij hoge temperaturen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
In de cataloog van www.ktm-sommer.de staan twee zaken die mijn vermoeden bevestigen dat je moet zorgen voor zo vlug mogelijke situatie :
- grotere impeller die tot 50 % meer circulatie geeft
- ombouwkit om thermostaat te verwijderen (zit ook op fabrieks KTM van Breugelmans & co)
- grotere impeller die tot 50 % meer circulatie geeft
- ombouwkit om thermostaat te verwijderen (zit ook op fabrieks KTM van Breugelmans & co)
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
hier beweer je dat een andere inpeller niet veel doetNo Limit YFZ schreef:andere propeller doet niet veel, op banshee vervangen ze die door billet omdat de standaard van plastiek is en smelt bij hoge temperaturen.
en ben je waarschijlijk gaan zoeken
en kom je tot de ondekking dat er meer mensen zijn die wel de inpeller vervangen
en het is ineens een super iedee
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
De impeller van banshee OEM en aftermarket heeft quasi geen verschil, enkel materiaal.
Bij KTM gaat het om een grotere propeller waarbij volledige behuizing vergroot wordt.
Bij KTM gaat het om een grotere propeller waarbij volledige behuizing vergroot wordt.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
he maat !mx jake schreef:1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
ik ga binnenkort proef doen met 2 of 3 verschillende soorten koelmiddelen op de testbank.
moet nog een testplan bedenken.
quadtuning.nl stelt engine-ice beschikbaar voor deze test
meten = weten
edit: spelling
Laatst gewijzigd door keesie op za 01 apr, 2006 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
doubletracing
- Quadracer

- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
ik heb nog even gekeken op de site van engine ice en daar staat: 50F / 10Ckeesie schreef:he maat !mx jake schreef:1 als koelvloeistof (engine-ice) engine-ice beweert dat je koelwater 10 graden daalt
2 billet waterpomp inpeller (zoals veel gebruikt in banshee)prodesign beweert dat je 35% meer koeling hebt, als je een inpeller van hen gebruikt
meer flow is meer koeling
3 air-scoops groter maken
4 grof gaas voor de radiateur (moet wel minimaal 10/15cm tussen het gaas en de radiateur zitten)
ik ga binnenkort proef doen met 2 of 3 verschillende soorten koelmiddelen op de testbank.
moet nog een testplan bedenken.
quadtuning.nl stelt engine-ice beshikbaar voor deze testben benieuwd hoe dat zit met die 10 graden, is volgens mij fahrenheit en niet celcius, maar dat zien we dan wel.
meten = weten
hou me op de hoogte van de test uitslag
ik ben zeer benieuwd
keep up the good work

