440ex Jetting probleempje !!?
440ex Jetting probleempje !!?
Hello,
Heb gisteren met EL timbo nog eens om mijn carb willen sleutelen en weet wat mis is maar krijg het niet opgelost.
Ik mis power in midrange.
kleine sproeier is nog 38 en als ik 42 in steek doet hij niets anders dan pruttelen zelfs met 2 toeren out.
Verder de naald op 4 of 5de clip dus naald verhogen geeft mij wat ik nodig heb in de midrange echt de boost die ik nodig heb maar dan is mijn ralenti weer naar de kloten en neem hij pas op na een bog bog bog en dan turbo amaai.
Hoofdpsproeier is 160 en die zit goed denk ik.
Dus moet ik sukkelen met die naald en op welke hoogt van de naald gaat het mis, zijn er andere beschikbaar die smaller zijn bovenaan de naald?
Als ik iets mis zeg in mijn redenering mij op de vingers kloppen hey
groeten
ps: De acceleratie pomp kunt je vroeger of later doen werken door dat ijzer dipje te plooien als je het zwart deksel eraf haalt op de zijkant van de carb.
Heb gisteren met EL timbo nog eens om mijn carb willen sleutelen en weet wat mis is maar krijg het niet opgelost.
Ik mis power in midrange.
kleine sproeier is nog 38 en als ik 42 in steek doet hij niets anders dan pruttelen zelfs met 2 toeren out.
Verder de naald op 4 of 5de clip dus naald verhogen geeft mij wat ik nodig heb in de midrange echt de boost die ik nodig heb maar dan is mijn ralenti weer naar de kloten en neem hij pas op na een bog bog bog en dan turbo amaai.
Hoofdpsproeier is 160 en die zit goed denk ik.
Dus moet ik sukkelen met die naald en op welke hoogt van de naald gaat het mis, zijn er andere beschikbaar die smaller zijn bovenaan de naald?
Als ik iets mis zeg in mijn redenering mij op de vingers kloppen hey
groeten
ps: De acceleratie pomp kunt je vroeger of later doen werken door dat ijzer dipje te plooien als je het zwart deksel eraf haalt op de zijkant van de carb.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Hoofdsproeier heeft niets met ralenti te maken. Daar gaat de pilot sproeier over en de luchtschroef.
Als je hem zodanig instelt dat ie mid en high goed gaat kun je de rest tunen met pilot en luchtschroef.
160 main klinkt weinig voor een 440 met vanalles erop en eraan.
Ik heb enkel andere demper en ik heb er 155 of geloof zelfs al 158 mainjet in zitten. (naald staat volgens mij op 2de positie van boven)
Als hij te weinig benzine krijgt mis je ook de power in mid en high he!
Als je hem zodanig instelt dat ie mid en high goed gaat kun je de rest tunen met pilot en luchtschroef.
160 main klinkt weinig voor een 440 met vanalles erop en eraan.
Ik heb enkel andere demper en ik heb er 155 of geloof zelfs al 158 mainjet in zitten. (naald staat volgens mij op 2de positie van boven)
Als hij te weinig benzine krijgt mis je ook de power in mid en high he!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
ok , ik heb nog een mainjet 170 liggen en zal die al steken.
Maar voor slowjet heb ik mijn twijfels waarom dat zelfs met een 42 hij in ralenti bijna stil valt en blupper blupper moet vertrekken.
En hoe zit het met mijn Naald?? 2de van boven Teunie dit is arm niet??
Maar voor slowjet heb ik mijn twijfels waarom dat zelfs met een 42 hij in ralenti bijna stil valt en blupper blupper moet vertrekken.
En hoe zit het met mijn Naald?? 2de van boven Teunie dit is arm niet??
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
De 42 jet moet ik bijna helemaal dichtdraaien voor een normaal ralenti.
de 38 met 2,5 toer uitgedraait perfect.
Maar ja mijn probleem ligt in midrange waar ik geen boost meer heb.
Zal die 170 erin steken en naalt staat op 3 positie van boven af plus nog shim tussen, dus 3,5 positie, als ik 4 of 5 neem pruttel pruttel vanaf 0 tot 1/8 gas
de 38 met 2,5 toer uitgedraait perfect.
Maar ja mijn probleem ligt in midrange waar ik geen boost meer heb.
Zal die 170 erin steken en naalt staat op 3 positie van boven af plus nog shim tussen, dus 3,5 positie, als ik 4 of 5 neem pruttel pruttel vanaf 0 tot 1/8 gas
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Als ie beter loopt op de 38 gewoon die erin laten, en dan experimenteren met naald en sproeier om de midrange goed te krijgen.
Jetten = puzzelen, veel werk dus maar ook veel voldoening als je het uiteindelijk goed hebt
Jetten = puzzelen, veel werk dus maar ook veel voldoening als je het uiteindelijk goed hebt
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Dus wat ik morgen doe, is mijn grootste sproeier 170 erin en naald op clip 4 van boven te tellen en zal eens testen en zeggen of het goed is.
Alles komt op zijn tijd in orde
Weekend heb ik de remmen in orde gebracht zodat ik zelfs remsporen op onze oprit liet met mijn voorbanden en nog wel bergop
Alles komt op zijn tijd in orde
Weekend heb ik de remmen in orde gebracht zodat ik zelfs remsporen op onze oprit liet met mijn voorbanden en nog wel bergop
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Als het over Honda gaat is Kenny de man die je moet hebben. Je kunt kijken of je 170 al beter is maar ik zou toch het advies van Kenny volgen en een grotere jet aanschaffen.Hanzie schreef:doe gewoon wat kenny zegt, en je quad loopt als een zonnetje...
Dat zijn de kosten niet he.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrider
- Berichten: 288
- Lid geworden op: do 15 jan, 2004 20:22
- Locatie: rotselaar (aarschot)