Het is zover, Yamaha gaat er mee stoppen. De banshee is aan zijn laatste jaar bezig.
Blijkbaar is het einde van de tweetakt in aantocht.
Ik kwam er per toeval op uit. Ik heb voor al de veiligheid ook op Banshee HQ gekeken en idem.
Was al een tijdje bekend, de Blaster gaat er ook uit.
Heeft te maken met de emissienormen waaraan de 2takten niet meer kunnen voldoen.
Inderdaad erg jammer!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
jullie kunnen er zeker van zijn dat 2 takt trug komt
de boten industrie ontwikkelt nu 2takten die nog meer vermogen leveren en veeeeel schoner verbranden veel mensen zijn van mening dat dit ook in de race wereld toegepast gaat worden
2 takt kan inderdaad veel schoner, zou mij ook niet verbazen als het terugkomt in schonere versie. Er zijn ook geruchten dat de YFZ450 van 2007 injectie gaat krijgen.
onderdelen zullen ze wel blijven leveren, dat is wettelijk zelfs verplicht tot X-aantal jaar na laatste model.
En waarom zou je met een banshee niet meer de baan op mogen als hij al ingeschreven is ?
Er rijden toch ook moto's rond van meer dan 20 jaar oud, en die worden ook al lang niet meer gemaakt.
yamaha tri-z schreef:jullie kunnen er zeker van zijn dat 2 takt trug komt
de boten industrie ontwikkelt nu 2takten die nog meer vermogen leveren en veeeeel schoner verbranden veel mensen zijn van mening dat dit ook in de race wereld toegepast gaat worden
ja met injecteurs en op fuel, maar met benzine en carb is een ander verhaal. 2-takt en 2-takt is 2!