het einde van de Banshee
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 213
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 19:47
- Locatie: ternat
- Contacteer:
ze willen op termijn geen twee takten meer op de baan (lukt toch niet maar ja)
er is zelfs sprake om de verzekeringskost van de bestaande ingeschreven 2takten heel fel te verhogen om zo de mensen te overtuigen naar 4takt te gaan.
sommige bedrijven zouden zelfs worden gesubsidieerd als ze een 2takt overnemen en een 4takt verkopen...
er is zelfs sprake om de verzekeringskost van de bestaande ingeschreven 2takten heel fel te verhogen om zo de mensen te overtuigen naar 4takt te gaan.
sommige bedrijven zouden zelfs worden gesubsidieerd als ze een 2takt overnemen en een 4takt verkopen...
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
Het is heel jammer ja maar er zijn denk ik 2 voordelen. Met de techniek die ze nu hebben
motorisch en met metaal techniek en schokbrekers en zo dan krijg je dnek ik een
250cc 4takt blaster achtig iets met ligt gewicht frame enzo en waarschijnlijk ook met
injectie om er mee kracht uit te kunnen halen. Dus dat zal denk ik niet zoon probleem zijn.
Alleen het zuivere 2takt geluid van de banshee zal ik wel missen.
En het andere voordeel is als ze dus met 2 nieuwe modellen komen zullen de
prijzen van de andere modelen naar beneden gaan.
Ik ben benieuwt met wat voorn modellen ze nu aan komen.
Toch blijven en veel nadelen, maar daar doe je niets aan.
Ze blijven natuurlijk bestaan alleen voor de cross en hobby.
motorisch en met metaal techniek en schokbrekers en zo dan krijg je dnek ik een
250cc 4takt blaster achtig iets met ligt gewicht frame enzo en waarschijnlijk ook met
injectie om er mee kracht uit te kunnen halen. Dus dat zal denk ik niet zoon probleem zijn.
Alleen het zuivere 2takt geluid van de banshee zal ik wel missen.
En het andere voordeel is als ze dus met 2 nieuwe modellen komen zullen de
prijzen van de andere modelen naar beneden gaan.
Ik ben benieuwt met wat voorn modellen ze nu aan komen.
Toch blijven en veel nadelen, maar daar doe je niets aan.
Ze blijven natuurlijk bestaan alleen voor de cross en hobby.
met de 4-takten wordt de onderhoud ook veel meer werk(en dan weer duurder) telkens olie verversen,en die kleppen stellen,met die satestokjes als klepsteel..neee ik houd mijn banshee nog wel,en als die weg gaat,wordt het een rustige 4-takt(drz 400 blok,raptor 350 bv) en niet zo`n 4-takt blok met zelfmoord neigingen..ben mijn bankrekening namelijk nog niet zat.
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
dat zou best kunnen hoor dat ze het frame vooraan aanpassen dat die steviger is en natuurlijk een raptor look uitstraling en dan 250 4 takt blok erin. Me buurjongen heeft een rm-z 250 4 takt en dat loopt beter als mijn blaster dus ik vind het nie erg als ze een 250 4 takt blok in een blaster gooien (de veren mogen wel beter)Yamaha schreef:ik zie het al voor me hoor, een blaster frame met een YZ250F blok er in met injectie. Dat van de banshee is niet te evenaaren
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
blaster blokje draait dan ook, al meer dan 20j mee he jongens, en banshee blokje draait er ook al een 15j mee zonder enige verandering, het zijn echte legendes. Maar die blokken kunnen niet tippen aan de moderne 4t blokken. Alle yamaha 4t blokken hebben trouwens een 2T karakter, korte slag en heel veel vermogen, en vrij slijtvast invergelijking met alle andere merken. Hebben een YZF450 staan met blok in van de YZ250f, en probeer dat maar te volgen met een blastertje,ga je meer nodig hebben dan aleen een uitlaat hoor. De mooiste vergelijking is een ergens een 500cc 2takt van vroeger (cr500 van 98 ofzo) en ergens een yamaha 450 4T, tzelfde effect hoor als je die kraan opendraait. Spijtig dat ze er uit moeten, maar wees gerust, yamaha zal dat gat wel opvullen.
greetz
greetz