groot probleem met achterbrug
-
epix no-fear
- Quad Expert

groot probleem met achterbrug
ik ben dus bezig mijn gehele quad te demonteren nu ben ik bezig met de achterbrug.
ik heb een aftermarket achter brug met het honda ketting spansysteem
nu heb ik met tikken die bus er ongeveer 13mm uit gekregen maar nu zit hij muur en muur vast hij wil geen kant meer op.
banshee lover zei al dat ik hem warm moest stoken maar na ff te hebben gedacht werkt dat ook niet omdat aluminium een groter uitzetting coefficient heeft dan metaal.
dus heeft een van jullie sugesties over hoe ik die kolere bus eruit moet krijgen want de moed zakt met op het moment echt in de schoene
greetzz bart
ik heb een aftermarket achter brug met het honda ketting spansysteem
nu heb ik met tikken die bus er ongeveer 13mm uit gekregen maar nu zit hij muur en muur vast hij wil geen kant meer op.
banshee lover zei al dat ik hem warm moest stoken maar na ff te hebben gedacht werkt dat ook niet omdat aluminium een groter uitzetting coefficient heeft dan metaal.
dus heeft een van jullie sugesties over hoe ik die kolere bus eruit moet krijgen want de moed zakt met op het moment echt in de schoene
greetzz bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
Fré
- Quad Expert

is het dat excentrische lagerhuis dat je bedoelt?
Dan is het idd klote, desalniettemin kan warmen en afkoelen de 2 zaakjes toch los helpen krijgen. Als ik iets gelijkaardigs voor heb dan neem ik een stoel, een pintje en ga ik met een houten blokje en een hamer rustig en op het gemak op de rand kloppen, overal rond. klopklop, beetje opschuiven, klopklop, beetje opschuiven, ... en zo tot je rond bent, en dan nog een toer, en nog een toer. Tot er schot in de zaak komt. Vroeg of laat moet dit los komen.
Als het pintje op is, dan ga ik nieuw pintje nemen.
Is bak leeg, dan vliegt het spel over de haag.
Dan is het idd klote, desalniettemin kan warmen en afkoelen de 2 zaakjes toch los helpen krijgen. Als ik iets gelijkaardigs voor heb dan neem ik een stoel, een pintje en ga ik met een houten blokje en een hamer rustig en op het gemak op de rand kloppen, overal rond. klopklop, beetje opschuiven, klopklop, beetje opschuiven, ... en zo tot je rond bent, en dan nog een toer, en nog een toer. Tot er schot in de zaak komt. Vroeg of laat moet dit los komen.
Als het pintje op is, dan ga ik nieuw pintje nemen.
Is bak leeg, dan vliegt het spel over de haag.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
epix no-fear
- Quad Expert

-
Fré
- Quad Expert

dat systeem met die bouten om het lagerhuis vast te zetten (waarschijnlijk nu niet meer nodig
), is dat doormiddel van een doorgezaagde swingarmbuis met oortjes om de bouten in te steken? Nog niet geprobeerd van die buis open te wrikken zodat er meer speling tussen buis en lagerhuis komt?
kben maar aant fantaseren e
kben maar aant fantaseren e
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
epix no-fear
- Quad Expert

-
epix no-fear
- Quad Expert

ik denk dat ik het probleem gevonden heb
normaal is de carier instaat 360graden rond te draaien maar bij mij is dat niet nu zag ik net dat er een deukje in da achterbrug zit die waarschijnlijk de carier blokeert
dus morge kijken hoe ik da deukje eruit ga zijn de krijgen
als het daarmee niet is opgelost laat ik het weer ff weten
normaal is de carier instaat 360graden rond te draaien maar bij mij is dat niet nu zag ik net dat er een deukje in da achterbrug zit die waarschijnlijk de carier blokeert
dus morge kijken hoe ik da deukje eruit ga zijn de krijgen
als het daarmee niet is opgelost laat ik het weer ff weten
CustomCoatingsHelvoirt
-
epix no-fear
- Quad Expert