Aanhaal moment cilinderkop van 70 cc.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Arno
Toeschouwer
Toeschouwer

Aanhaal moment cilinderkop van 70 cc.

Bericht door Arno »

Kan iemand mij vertellen wat het aanhaal moment is van een cilinderkop met 70 cc van een minarelli horizontaal?
Het probleem is dat iedere keer de koppakking aan de zijkanten wordt weggeblasen.
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

dan is je cylinder en/of cylinderkop niet superrecht meer, vlakken en als het klaar is kriskras bouten/moeren vastzetten.
geen olie/vet/copperslick op de draad, droog aantrekken.

aanhaalmoment weet ik niet m8 kopboutje is meestal rond de 2.3 kg, wat de jouwe is kan ik je niet vertellen.

let op je onstekingstijdstip, kan zijn dat ie iets detoneert, arm mengsel. zorg voor goede kwaliteit brandstof.

succes, meer kan ik je niet vanaf hier adviseren.
Arno
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Arno »

Bedankt keesie,

Het betreft een nagenoeg nieuwe cylinder en nieuwe kop met nieuwe pakking.
Mix de benzine zelf nl:euro 95 met een synthetische olie(1:45).
Zou een benzine met 98 octaan beter zijn dan :?
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

tsja maat, ik weet niet hoe je squish randje van je cylinderkop/zuiger is dus of ie gaat lekken door detoneren kan ik van hier niet zien.

beter altijd 98 tanken van een bekend merk, sommige benzine soorten zijn zo slecht/onstabiel dat ie daarmee problemen kan krijgen.

leg je cylkop maar eens zonder pakking op je cylinder en ga maar eens voelen met een voelermaatje .05 mm of ie ergens tussen kan, als dat zo is dan met .10 proberen als die er ergens tussengaat... vlakken.

succes ermee
Plaats reactie