Remblokken vervangen Raptor700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
Locatie: W-Vlaanderen & Bayern

Remblokken vervangen Raptor700

Bericht door DJR »

Hi,

ik moet mijn remblokken vervangen achteraan. In de service manual staat dat je de piston moet indraaien terwijl de ontluchtingsschroef open gedraaid is.

Heeft er al iemand van jullie zijn remblokken achteraan vervangen van een Raptor700?

Hoe ver moet je de piston indraaien? Induwen lukt niet? Als je de onluchtingsschroef dicht laat, vloeit de remolie dan niet terug in het remoliepotje?

Moet ik nog op andere zaken letten?
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

wow, dat is snel, maar remklauw eraf halen, met een brede schroevendraaier de blokken terugdrukken (en de remolie loopt in het potje terug), helemmal tot 0-punt. Remblokken vernieuwen, klauw erop zetten, en pompen met achterrem tot hij weer op druk is. ( kijk ook ff naar je cilinder van je klauw of ie vies is, anders mag je strax je een nieuwe keering plaatsen)
hmmmmmm. eat me..
lowdriver
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 08:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door lowdriver »

Idd het is heel simpel , ik moet men blokken vervangen na 4a5 x rijden.
Ik moet een van deze men schijf gaan vervangen
kane
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1734
Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
Locatie: melle (gentbrugge)
Contacteer:

Bericht door kane »

:shock: ik denk dat er dan wel iets ni klopt ze
myn site www.quadblast.tk


Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
Locatie: W-Vlaanderen & Bayern

Bericht door DJR »

Bij het vervangen van remblokken moet men normaal gezien inderdaad gewoon de piston terugduwen, maar door de automatische parkeerrem bij de 700 moet men klaarblijkelijk de piston terug indraaien. Ik had enkel graag ervaring van iemand die bij een 700 dit al gedaan heeft tijdens het vervangen van z'n remblokken achteraan.

@lowdriver: jij rijdt blijkbaar met een 700. als je al zo vaak je blokken vervangen hebt, hoever draai je je piston in? en moet je dan je parkeerrem nastellen? Druk je de remolie terug in het remoliereservoir of laat je dat via de ontluchting aflopen?

Dat de remblokken zo snel verslijten kan enkel zeggen dat ik nog teveel rem (vooral achter) :engel: Langer gas geven en met 't gat smijten in de toekomst :punk:
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

berichten verwijderd

blijf on-topic?
lowdriver
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 08:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door lowdriver »

@DJR Ik draai de piston volledig naar binnen , zo gaat het monteren soepel.
alleen moet je daarna wel wat met u rem spelen om terug druk te hebben :knikduim:

En dat van te veel te remmen is niet waar hoor , ik heb dat eens uitgetest maar dat blijft bijna het zelfde , zou komen door het zand , vuil , ... dat er mee tussen kruipt

Groetjes
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
Locatie: W-Vlaanderen & Bayern

Bericht door DJR »

@lowdriver: bedankt voor de info :D

Ik heb deze avond mijn blokken vervangen en kan enkel bevestigen dat het zonder problemen verloopt. 8) De service manual beschrijft de procedure prima. :afgestudeerd:

Ik heb eerst alle vuil van de zuiger verwijderd en dan een toer ingedraaid tot de remvloeistof in mijn reservoirke terug bovenaan stond, dan heb ik nog een 3/4 toer gedraaid met open ontluchtingventiel voor de overtollige remolie af te laten. Alle resterende vuil weggekuist, die ene isolatie op buitenste remblok overgezet, remblokskes erin en alles opnieuw zoals voorgeschreven monteerd. Op de dragende en bewegende delen heb ik kopervet gesmeerd om piepende remmen te voorkomen en de bouten ter bevestiging van de remblokken met Loctite op moment aangetrokken (17Nm). De bouten van de remklauw enkel op moment aangetrokken (34Nm).

Na twee keer op de rem te hebben geduwd stond deze weer in orde. De daarbij verpompte olie heb ik opnieuw in't reservoir bijgevuld met de remolie die ik afgelaten heb tijdens het indraaien van de zuiger. Parkeerrem funktioneert van den eerste keer i.O. Een korte testrit was tevens tevredenstellend :crosser: .
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Rapy700R
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 feb, 2006 19:58

Bericht door Rapy700R »

Hoe ziet die ontluchings vijs er uit ? En wat voor nut heeft dat ?

Thx
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: di 13 sep, 2005 20:05
Locatie: W-Vlaanderen & Bayern

Bericht door DJR »

Op elke remklauw vind je een ontluchtingsschroef. Die ziet er ietwat uit als de nippels voor je bussen te smeren: een zeskant met een aansluiting. Het verschil is echter dat er geen kogeltje in zit om af te sluiten en dat de opening een stuk groter is. Op de ontluchtingsschroef zit er een plastiekske dat je moet afnemen. De schroef een kwartslag open draaien en wanneer er druk op je remsysteem zit loopt de remolie eruit. Best een darmpje van ongeveer 6mm binnendiameter erop duwen om de olie in een potje te leiden.

Het nut van deze schroef staat in z'n benaming: ontluchten. Of in dit geval: overtollige remolie (door het terugdraaien van je zuiger) aflaten.

:afgestudeerd:
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

DJR schreef:Op elke remklauw vind je een ontluchtingsschroef. Die ziet er ietwat uit als de nippels voor je bussen te smeren: een zeskant met een aansluiting. Het verschil is echter dat er geen kogeltje in zit om af te sluiten en dat de opening een stuk groter is. Op de ontluchtingsschroef zit er een plastiekske dat je moet afnemen. De schroef een kwartslag open draaien en wanneer er druk op je remsysteem zit loopt de remolie eruit. Best een darmpje van ongeveer 6mm binnendiameter erop duwen om de olie in een potje te leiden.

Het nut van deze schroef staat in z'n benaming: ontluchten. Of in dit geval: overtollige remolie (door het terugdraaien van je zuiger) aflaten.

:afgestudeerd:
ik heb de remblokken van mijn Z400 vervangen, zonder te ontluchten... kan dat kwaad?
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

nee kan geen kwaad...
hmmmmmm. eat me..
Plaats reactie