speling op achtertandwiel
-
- Toeschouwer
speling op achtertandwiel
Heb een vraagje , heb net een raptor 660 aangeschaft en heb ontdekt dat er speling op mijn achtertandwiel zit , mag dit wel of niet , mijn dealer zegt van wel , mijn monteur zegt weer van niet , wat is jullie mening daarover , ik zelf heb mijn twijfels hierover of het wel mag
Greetz Patrick
-
- Quad Expert
Re: mag dit ?
het zou kunnen dat de splines op je as een stukje versleten zijn waardoor er speling ontstaat
CustomCoatingsHelvoirt
Speling op tandwiel
Hi,
ik had een gelijkaardig probleem: speling op tandwiel achter en ook op remschijf. De oplossing is simpel:
Beide grote moeren op de achteras lossen en bijregelen. Daarvoor moet je de imbussboutjes in de moer eerst lossen! Nadien de eerste moer vast aanschroeven (speling is dan weg) en de tweede kontermoer tegenschroeven. Nadien imbussen vastschroeven, zodat de moeren zich niet kunnen lossen.
ik had een gelijkaardig probleem: speling op tandwiel achter en ook op remschijf. De oplossing is simpel:
Beide grote moeren op de achteras lossen en bijregelen. Daarvoor moet je de imbussboutjes in de moer eerst lossen! Nadien de eerste moer vast aanschroeven (speling is dan weg) en de tweede kontermoer tegenschroeven. Nadien imbussen vastschroeven, zodat de moeren zich niet kunnen lossen.
-
- Quadrider
mij remschijf zit ok een beetje los maar dat moet vvolgesmij want anders gaat die makkelijk krom ofzow:P
@Harley, je fietsemaker gebeure kan wel kloppe. Me achterwiel ligt los in me fiets en word bji elkaar gehouden doorme ketting , oftewel me wiel raakt alles en nog wa (toch ff make )
@Harley, je fietsemaker gebeure kan wel kloppe. Me achterwiel ligt los in me fiets en word bji elkaar gehouden doorme ketting , oftewel me wiel raakt alles en nog wa (toch ff make )
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
Achteras
Ter verduidelijking:
Bij een Raptor 660: Remschiif en tandwiel moeten vast op de as zitten.
Bij een Blaster: tandwiel vast op de as, maar remschijf kan wel axiaal bewegen (er zit zelfs een dichting op om de splines tegen het vuil en vastzitten te beschermen).
Bij een Raptor 660: Remschiif en tandwiel moeten vast op de as zitten.
Bij een Blaster: tandwiel vast op de as, maar remschijf kan wel axiaal bewegen (er zit zelfs een dichting op om de splines tegen het vuil en vastzitten te beschermen).