Daarvoor heb ik een bakje met met een soort hendelsysteem in en een langere duimgas-hendel.
Vanavond deed ik het bakje open omdat er een nieuwe gaskabel in moet.
Nu vraag ik mij af, in dit bakje heb je nog 3 instellingen; bij welk van de 3 is het moment nu het grootst?

Afbeelding is niet zo duidelijk (gsm foto...)
Links komt de kabel toe van de duim. Rechts gaat de kabel weg (zit er nu niet in).
In het bakje zie je de hendel en bovenaan zitten drie gaatjes waarrond het kan scharnieren.
indien het verste: dan heb je wel een groot moment maar dan zit de vertrekkende kabel ook ver van het scharnierpunt
indien het dichtste: is het moment kleiner maar zit de vertrekkende kabel ook dichter van het scharnierpunt.
principe: hoe dichter de vertrekkende kabel van het scharnierpunt (en hoe verder de toekomende kabel van het scharnierpunt), hoe minder de kracht nodig van de duim; MAAR hoe kleiner ook de slaglengte wordt (dit wil zeggen dat je de carbschuif infeite niet meer helemaal zou open krijgen moest men dit principe overdrijven)
->heeft dit bakje veel effect?
antwoord: JA, de veer van mijn carb staat op zijn strafste (anders blijft het gas soms een beetje hangen, keert niet rap genoeg terug) en ik heb een heel soepele gas, nooit last van mijn duim. Wel in combinatie met lagere duimhendel.
Mijn vraag is dus nu welke van die 3 gaatjes (scharnierpunten) te gebruiken voor het beste resultaat?