heey jonges
ik heb nou 13/40 vertanding op mijn 660 maar hij verbruikt behoorlijk olie
toen hebben een aantal monteurs gezegt : dan moet je er een groter voor tandwiel op zetten, 2 tands meer.
Nu heb ik dus een 15 gekocht, maar maakt dat nu veel verschill met de power en de top snelheid of ligt dat ook aan de maat banden?
ik heb nu slasher banden maat 20x11.00-9 tandwiel 13/40 top 115km/h
nu zeggen ze als ik de standard banden er op doe gaat hij weer harder klopt dat?
En als ik nu die zelfde banden hou met maar dan 15/40, loopt hij dan harder of zachter
trekt hij minder snel op of heft het mekaar op de 15 tands tandwiel en die banden?
15 tands tandwiel op raptor 660
Re: 15 tands tandwiel op raptor 660
Standaard banden zijn 20x10.00-9, dus ook 20 hoog. Dat is hetzelfde als je nu hebt liggen, dus met standaard banden gaat dat juist hetzelfde zijn.shy fx schreef:ik heb nu slasher banden maat 20x11.00-9 tandwiel 13/40 top 115km/h
nu zeggen ze als ik de standard banden er op doe gaat hij weer harder klopt dat?
Met 15t vanvoor gaat hij een hogere top hebben, maar inderdaad een beetje minder hard optrekken.
Als je veel op de baan zit is dat wel aan te raden om een 15t tandwiel te steken.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Re: 15 tands tandwiel op raptor 660
tuumke schreef:Standaard banden zijn 20x10.00-9, dus ook 20 hoog. Dat is hetzelfde als je nu hebt liggen, dus met standaard banden gaat dat juist hetzelfde zijn.shy fx schreef:ik heb nu slasher banden maat 20x11.00-9 tandwiel 13/40 top 115km/h
nu zeggen ze als ik de standard banden er op doe gaat hij weer harder klopt dat?
Met 15t vanvoor gaat hij een hogere top hebben, maar inderdaad een beetje minder hard optrekken.
Als je veel op de baan zit is dat wel aan te raden om een 15t tandwiel te steken.
Hoezo veel op de baan ik rij mee over de binnenwegen enzo maar hij verbruikt te veel olie.
als hij echt veel olie verbruikt hangt dat toch niet aan tandwiel vrees ik.
Misschien eens nieuwe segmenten steken of eventueel de piston als die niet meer goed is.
Je moet ook opletten met die raptors.
Mijne heeft dat af en toe ook dat het precies is of hij veel olie verbruikt heeft, maar als ik dan start en even rijd, laat afkoelen en opnieuw meet is het niveau terug als ervoor.
Hangt een beetje af hoe de olie juist gepompt is volgens mij.
Misschien eens nieuwe segmenten steken of eventueel de piston als die niet meer goed is.
Je moet ook opletten met die raptors.
Mijne heeft dat af en toe ook dat het precies is of hij veel olie verbruikt heeft, maar als ik dan start en even rijd, laat afkoelen en opnieuw meet is het niveau terug als ervoor.
Hangt een beetje af hoe de olie juist gepompt is volgens mij.