Arnoud Rappy 700R schreef:Okay dankje Jenzie, ik zal de resultaten met de Dobeck nog laten weten.Volgende week heb ik weer mijn raptor terug van zijn eerste beurt en dan zal ik gelijk foto's plaatsen hier.
Ok hou me op de hoogte,ben benieuwd wat dat oplevert met de Dobeck
ben nog bezig met het roderen van mijn raptor 700.toen ik erachter ben geweest zat er 3liter in denk ik.mijn lampke begon na wat rijden te branden en heb dan 8.5liter in getankt.en na een 90-tal kms roderen moest ik weer tanken.is dit normaal dat hij zo verbruikt?
suge schreef:ben nog bezig met het roderen van mijn raptor 700.toen ik erachter ben geweest zat er 3liter in denk ik.mijn lampke begon na wat rijden te branden en heb dan 8.5liter in getankt.en na een 90-tal kms roderen moest ik weer tanken.is dit normaal dat hij zo verbruikt?
In het begin is dat normaal dat je minder kilometers doet met een tank omdat de motor nog in gereden moet worden. Maar als je een 2000 tal
kilometers hebt, zou ik het verbruik nog eens nameten. Dan zou je toch veel meer kilometers moeten kunnen doen met je tank!
Als je weet dat ik nu, met dubbele FP én powercommander, zo een 175 kilometers doe met een volle tank, ...!
suge schreef:ben nog bezig met het roderen van mijn raptor 700.toen ik erachter ben geweest zat er 3liter in denk ik.mijn lampke begon na wat rijden te branden en heb dan 8.5liter in getankt.en na een 90-tal kms roderen moest ik weer tanken.is dit normaal dat hij zo verbruikt?
In het begin is dat normaal dat je minder kilometers doet met een tank omdat de motor nog in gereden moet worden. Maar als je een 2000 tal
kilometers hebt, zou ik het verbruik nog eens nameten. Dan zou je toch veel meer kilometers moeten kunnen doen met je tank!
Als je weet dat ik nu, met dubbele FP én powercommander, zo een 175 kilometers doe met een volle tank, ...!
In de gaten houden zou ik zeggen!
Greetz
Dat lijkt me wel hééééééél zuinig zeker met speciale uitlaat en powercommander.
Dat is maar iets meer dan 6 l.
suge schreef:ben nog bezig met het roderen van mijn raptor 700.toen ik erachter ben geweest zat er 3liter in denk ik.mijn lampke begon na wat rijden te branden en heb dan 8.5liter in getankt.en na een 90-tal kms roderen moest ik weer tanken.is dit normaal dat hij zo verbruikt?
In het begin is dat normaal dat je minder kilometers doet met een tank omdat de motor nog in gereden moet worden. Maar als je een 2000 tal
kilometers hebt, zou ik het verbruik nog eens nameten. Dan zou je toch veel meer kilometers moeten kunnen doen met je tank!
Als je weet dat ik nu, met dubbele FP én powercommander, zo een 175 kilometers doe met een volle tank, ...!
In de gaten houden zou ik zeggen!
Greetz
Dat lijkt me wel hééééééél zuinig zeker met speciale uitlaat en powercommander.
Dat is maar iets meer dan 6 l.
Ja toch is het zo!De werking van de power-commander is een beetje zoals een chip plaatsen in een wagen,daar win je ook pk's en toch gaat je wagen ook zuiniger rijden!
En dat is inderdaad ook zo,ik heb zelf in mijn wagen een chip zitten(Audi A6 TDI) en is
inderdaad zuiniger geworden nu!
mikebike schreef:trek je het gas wel ver genoeg open,of heb je zo`n stelschtoef op je gas,die ver ingedraaid staat ,anders zuipt die wel meer..
Ik rijd toch redelijk sportief en de stel schroef is volledig uitgedraaid!
Goede afstelling van de injectie zeker he
En btw,k ben al 9jaar moto-mechanieker,ik zal er wel van op de hoogte zijn hé,niet?!
jenzie schreef:
Als je weet dat ik nu, met dubbele FP én powercommander, zo een 175 kilometers doe met een volle tank, ...!
Greetz
175km met één tankje benzine
Ben je wel zeker dat je KM-teller goed afgesteld is? Dit lijkt me echt wel een
enorm km-aantal !
Compleet standaard afgesteld kap ik na 70km offroadrijden alweer 8l benzine bij in de 700R-tank
...
Ja mijn teller is heel juist afgesteld,ik heb naast de wagen gereden,naast een moto gereden én voorbij een bord van de politie gereden waar op staat" U RIJD ... KM/U" en hij gaf telkens dezelfde waarden aan!
Ik wil wel zeggen,ik rijd er alleen mee op de baan dat verbruikt zowieso al een pak minder dan off-road!
Na 140km springt mijn lampje aan van reserve en dan doe ik er nog eens +- 35 km bij!
Een juiste afstelling van de injectie is wel heel belangrijk!
ja ik ook, met een volle 11 L tank rijd ik een 100km. MAAR ik smijt hem wel wijd constant open...
(op de kmtrick staat nu 1600 km dus wanneer gaat hij dan nog zuiniger?) denk ik niet se. Met power commander enzo gaat hij zuiniger rijdere, maar toch nooit geen 175 km Of zit ik dan zo verkeerd?