RZ350 Banshee...
RZ350 Banshee...
Dit is vooral een topicje voor Daan, onze Banshee man bij uitstek.
Ik weet voor 5500 een 1993 Banshee staan (met papieren)
Nieuwe plastic, alu velgen, en, hier komt het, RZ350 motor.....(voor de niet-ingewijden, dit is het originele blok waar de Bansheemotor van afgeleid is. Heeft o.a. powervalves, olie-injectie, en VEEL pk's(55).....
Wat denken jullie ervan??
Ik ga straks ff kijken, al is het maar uit nieuwsgierigheid...
Ik weet voor 5500 een 1993 Banshee staan (met papieren)
Nieuwe plastic, alu velgen, en, hier komt het, RZ350 motor.....(voor de niet-ingewijden, dit is het originele blok waar de Bansheemotor van afgeleid is. Heeft o.a. powervalves, olie-injectie, en VEEL pk's(55).....
Wat denken jullie ervan??
Ik ga straks ff kijken, al is het maar uit nieuwsgierigheid...
Als de quad verder in goede staat verkeerd zou ik er voor gaan. Heel veel Banshee-eigenaren dromen ervan een RZ350 blok in hun Shee te hebben, en je ziet de powervalves ook steeds meer terug komen in de motorkits voor de Banshee (kijk maar bijv. naar de Cheetah of de T-Rex kits). Het enigste probleem waar je tegenaan zult lopen is dat zaken zoals aftermarket Banshee uitlaten vaak niet zomaar op een RZ-blok zijn te monteren. Dan zul je dus bijv. aftermarket RZ350-uitlaten moeten modificeren om op een Banshee te laten passen. Zo zijn er nog wel een aantal zaken die niet uitwisselbaar zijn.
Maar zoals ik al zei: als hij in goede staat verkeerd, zou het een goede koop zijn. Door de powervalves (eigenlijk gewoon variabele uitlaatpoort) heb je namelijk ook een hoeveelheid koppel in de lage toeren die ongekend is voor een 2-takt. Het vermogen onderin van een 4-takt, het vermogen bovenin van een 2-takt. Beter kan toch bijna niet?
Maar zoals ik al zei: als hij in goede staat verkeerd, zou het een goede koop zijn. Door de powervalves (eigenlijk gewoon variabele uitlaatpoort) heb je namelijk ook een hoeveelheid koppel in de lage toeren die ongekend is voor een 2-takt. Het vermogen onderin van een 4-takt, het vermogen bovenin van een 2-takt. Beter kan toch bijna niet?
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Ben net geweest kijken......
Is uit 1993 ofzo, voor de papieren. (nieuwere hebben geen legale papieren)
Hij is HELEMAAL uit elkaar gehaald
Frame gepowdercoat
Alles gespoten
Nieuwe lagers overal
Nieuwe plastic
Nerfbars
Alu velgen
Shredders achter
+ 3maanden garantie
O en de powervalves had hij vastgezet, die maakten teveel lawaai vond hij, daar werd je gek van....
Is uit 1993 ofzo, voor de papieren. (nieuwere hebben geen legale papieren)
Hij is HELEMAAL uit elkaar gehaald
Frame gepowdercoat
Alles gespoten
Nieuwe lagers overal
Nieuwe plastic
Nerfbars
Alu velgen
Shredders achter
+ 3maanden garantie
O en de powervalves had hij vastgezet, die maakten teveel lawaai vond hij, daar werd je gek van....
De powervalves vastgezet?! Wat een idioot. Daar gaat het juist om bij het RZ350 blok. Dan zal hij nooit het geclaimde vermogen van 55pk halen. Er zelfs kans dat hij er minder vermogen uitpompt dan een standaard Shee (de powervalves zitten de airflow dan alleen maar in de weg).
Dan zou ik toch eerder gaan kijken voor een andere Shee.
Dan zou ik toch eerder gaan kijken voor een andere Shee.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Hij had er de standaard uitlaten onder liggen dacht ik...
Hij vertelde mij trouwens dat het een RD350 blok was, maar dat kan eigenlijk niet aangezien die normaal geen power-valves en waterkoeling hebben...
Het enige nut van dit blok was volgens hem de gear-ratio. Die is langer dan bij de normale Banshee, dus meer geschikt om op de weg te rijden.
Hij vertelde mij trouwens dat het een RD350 blok was, maar dat kan eigenlijk niet aangezien die normaal geen power-valves en waterkoeling hebben...
Het enige nut van dit blok was volgens hem de gear-ratio. Die is langer dan bij de normale Banshee, dus meer geschikt om op de weg te rijden.