Pakking carter kapot

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Pakking carter kapot

Bericht door SlOoT »

Van mijn LC4 is onderaan de pakking van het carter kapot. Pakking steekt naar buiten, is duidelijk te zien. Ik zag het optijd dus er is weinig olie verloren gegaan toen de motor nog liep. Weet iemand wat mogelijk oorzaken hiervan kunnen zijn ?

EDIT: update:

Ok, blok ligt nu helemaal open. Een aantal bouten zaten los, dus dat kan de oorzaak zijn geweest. Blok ziet er verder goed uit. Krukas is in goede staat. Zuiger, cilinder en kop zijn ook gewoon super. De 2 lagers van de nokkenas hebben een beetje speling dus die worden vervangen.

Morgen carters splitsen en versnellingsbak ook ff na kijken. Daarna alles weer goed in elkaar, nieuwe pakkingen, nieuwe zuiger veren, etc.
Laatst gewijzigd door SlOoT op do 11 mei, 2006 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
quadzilla
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door quadzilla »

Zijn de boutjes niet wat losgekomen door trillingen.
Kan een oorzaak zijn.
my sponsors for 2009

mogen hier niet genoemd worden
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

1 niet voldoende of in verkeerde volgorde aangedraaid
2 pakking heeft nooit goed gezeten tijdens aanhalen
3 carters waren krom
4 carters waren recht en kunnen nu krom zijn
5 enorme overdruk in carter (lijkt me haast niet mogelijk maar zeg nooit: nooit) zal wel een overdrukpijp zitten

succes ermee :wink:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

keesie schreef:1 niet voldoende of in verkeerde volgorde aangedraaid
2 pakking heeft nooit goed gezeten tijdens aanhalen
3 carters waren krom
4 carters waren recht en kunnen nu krom zijn
5 enorme overdruk in carter (lijkt me haast niet mogelijk maar zeg nooit: nooit) zal wel een overdrukpijp zitten

succes ermee :wink:
he, bedankt. :wink: Blok hebben wij zelf nog nooit los gehaald. Heeft vorig seizoen ook zonder problemen gelopen. Ik zal morgen de ontluchting na kijken, stel die zit om een of andere reden helemaal dicht dan krijg je enorme overdruk. Ook zal ik ff alle boutjes na lopen om te zien of de oorzaak daar ligt. Ik hoop maar dat de carters nog gewoon goed zijn.
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

bij KTM hebben ze zat carters liggen
blaster200
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster200 »

misschien een tip: alle bouten vastzetten met locktite
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

locktite rules :punk: :rock:
CustomCoatingsHelvoirt
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

jaaaa, als je heel SLIM bent alle carterbouten met rode locktite vastzetten :x :verymad: :verymad: :idea: :arrow: :bier2:

eventueel slagmoersleutel gebruiken, vooral voor die lastige m6 carterbouten... :x

nee, natuurlijk niet...

je hoeft dus geen eikel te zijn door aan een boom te hangen, er zitten er genoeg hier op het forum :applaus:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

keesie schreef:eventueel slagmoersleutel gebruiken, vooral voor die lastige m6 carterbouten... :x
:D :lol:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)
CustomCoatingsHelvoirt
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

yamaha tri-z schreef:neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)

als je het niet erg vindt, kom ik voor reparatie met mijn motor dit keer niet naar jou :lol: uuuh ik bedoel...nooit :dag:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

nieuwe pakking,goede bouten en op spanning trekken,en geen locktite, wedden dat ze bij goed onderhoud niet loskomen?
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Blok wordt helemaal na gekeken. Indien nodig lagers vervangen (nokkenas), dan gelijk ff nieuwe zuigerveren. Allemaal nieuwe pakkingen en dan met behulp van de handleiding blok weer goed in elkaar (en natuurlijk met behulp van de moment sleutel) :mrgreen:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

keesie schreef:
yamaha tri-z schreef:neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)

als je het niet erg vindt, kom ik voor reparatie met mijn motor dit keer niet naar jou :lol: uuuh ik bedoel...nooit :dag:

shit ik heb het verkeerd getypt :)
blauwe locktite komt zo los jij had het over rode als je daar iets mee vast zet komt het ook echt niet meer los
ik zeg vaak boutjes vast met blauwe locktite daarna zijn ze gewoon weer los te draaien die blauwe verkomt aleen dat het zaakje los trilt :)

Toegevoegd na 19 seconden:
keesie schreef:

shit ik heb het verkeerd getypt :)
blauwe locktite komt zo los jij had het over rode als je daar iets mee vast zet komt het ook echt niet meer los
ik zeg vaak boutjes vast met blauwe locktite daarna zijn ze gewoon weer los te draaien die blauwe verkomt aleen dat het zaakje los trilt :)

srry mijn fout in dat vorige stukje text
CustomCoatingsHelvoirt
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

ik wil niet vervelend doen, maar waarom zijn de bouten losgetrild? jij rijd toch met een alu frame? kan best zijn dat door al die ingelaste stukken het frame zo stijf is geworden dat het door de trillingen komt die niet meer weg kunnen, nou als dat zo is, dan ben je nog niet klaar :?

of het blok is door een beun inelkaar gezet :duimlaag:
Plaats reactie