"replica" quad's

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Osinga
Toeschouwer
Toeschouwer

"replica" quad's

Bericht door Osinga »

Hoi,

ik ben tot op heden nieuw in de wereld van quad's, heb wel crosservaring, maar ben zeer geintereesrd in het quad rijden. Als ik nu bijvoorbeeld op marktplaats ga kijken, zie ik veel nieuw aangeboden ' Replica ' quad's, voor een niet al te hoge prijs.
wat ik me nu afvraag, is het een beetje goede kwaliteit? gaat het lang mee? zijn er onderdelen los te bestellen?
gaat het een beetje hard, trekt het hard op ( 200cc 4-takt )?

Ik heb namelijk geen zin om na een maand crossen, een rammelbak te hebben.

mvg,

edit: als iemand ervaring heeft met deze quad's, zou ik erg graag de mening ervan horen :)
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

het is beter dat je wat langer wacht met het kopen van een quad en je direct een goede, degelijke quad koopt
die replica's zorgen in 99% van de gevallen voor miserie!
moest ik van jou zijn, ik zou het houden bij yamaha, suzuki, kawasaki, bombardier, ...

greetz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als je geen zin hebt om na een maand een rammelbak te hebben dan moet je niet zo'n nepding kopen.
Osinga
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Osinga »

tja, het probleem is, mijn budget ligt maximaal op €1.250
en ik zie haast geen, 2de handse, merk-quad's die iets in de buurt van die prijs komen, het gaat mij ook puur om de fun, ik rijd er ook niet dagelijks op.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

een oude 2de hands yamaha blaster kan je heel mss wel voor dat bedrag vinden

greetz
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Osinga schreef:tja, het probleem is, mijn budget ligt maximaal op €1.250
en ik zie haast geen, 2de handse, merk-quad's die iets in de buurt van die prijs komen, het gaat mij ook puur om de fun, ik rijd er ook niet dagelijks op.
kameraad van mij heeft nog een blaster van 93 of 94 staan, zal s bellen :wink: dacht dat die 1500€ moest kosten..
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

je kan beter nog ff doorsparen en meteen een goeie dan een prul waar je na 1 maand geen plezier meer aan hebt en al je geld zit daar in is zonde :cry:
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Ofwel nog ff doorsparen ofwel ene kopen die al afgejakkerd is ,pas op er zijn ook goeie bij hoor ! :wink: :roll: :wink:
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door w0u73r »

kzou nog ff doorspare en dan blastertje nemen :)
yamaha blaster 200cc
Osinga
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Osinga »

mijn budget is 1500 maximaal, sparen ben ik niet echt goed in.
maar die replica's, zijn die zo erg, want ik rij niet heel veel, en ben niet van plan een crossbaan op te gaan?
ik heb alwel 2de hands blaster's zien staan, maar ze zijn allemaal net iets te duur.
als iemand nog een ander (merk/type) quad weet, die wel betrouwbaar is, maar als occasion niet te duur is, laat het me graag weten,

mvg, j osinga
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

Osinga schreef:mijn budget is 1500 maximaal, sparen ben ik niet echt goed in.
maar die replica's, zijn die zo erg, want ik rij niet heel veel, en ben niet van plan een crossbaan op te gaan?
ik heb alwel 2de hands blaster's zien staan, maar ze zijn allemaal net iets te duur.
als iemand nog een ander (merk/type) quad weet, die wel betrouwbaar is, maar als occasion niet te duur is, laat het me graag weten,

mvg, j osinga
het is ook zo , moest je de quad na een tijdje weer wille verkopen voor een nep ding krijg je niks meer ,
voor een degelijk merk krijg je altijd een mooi deel terug
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

Osinga schreef:mijn budget is 1500 maximaal, sparen ben ik niet echt goed in.

mvg, j osinga

Osinga schreef:Ik heb namelijk geen zin om na een maand crossen, een rammelbak te hebben.

ga je nu wel of niet de crossbaan op? :wink:

voor 1250 euro koop je helemaal niks :bier2: ja een oude blaster, daar kun je ieder geval nog IETS mee
Osinga
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Osinga »

ik woon op een boerderij, vlak bij een bos, daar wil ik voornamelijk gaan rijden, puur voor de plezier, niet voor de sport. ik heb eerder een yamaha yz 125cc crossmotor gehad, maar die is gestolen, vandaar dat ik nu weer naar iets anders op zoek ben.

maar tis echt voor de hobby, geen onbenullig gespring enzo, ben zelf ook handig genoeg om dingen weer vast te zetten/lassen en wat dan ook. maar ik ben gewaarschuwd dat weet ik nu al wel :p
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Van alle brolquad-merken komt Kymco nog het best uit de hoek. Dus als je dan toch persé, vandejaar nog, je budget wil investeren in een quad, die eigenlijk amper quad te noemen is, maar toch een eindje meegaat, ga dan voor een Kymco.

Maar natuurlijk doe je er 't verstandigst aan om de aankoop van een quad even opzij te zetten. Wat door te sparen. En uit te kijken naar een Yamaha Blaster die je wel aan een 2000-3000€ 2dehands kan kopen.

Ook zal je portefeuille je op lange termijn dankbaar zijn dat je zo een keuze maakt. Want hoelang de Kymco het houdt, kunnen we je niet garanderen. Dat hangt af van je rijstijl...

Als je wat naar onderwerpen zoekt bij 'Bespreking merken en types' zal je net hetzelfde teweten komen. Een quad moet stevig zijn. En enkel de merken die jaren research achter hun moddelen zitten hebben en waar de foutjes/kinderziektes zijn weggewerkt bij volgende versie, komen in aanmerking om werkelijk quad genoemd te worden.

Want alle 'broll-quads' zijn er op de makrt om wat hooi op een aanhangwagentje van schuurA naar schuurB te brengen.
Beter kan ik het niet verwoorden. :)

Maak aldus (best) een goede keus! (zet opzij & spaar nog wat) Succes! (y)
Plaats reactie