Goes 220
Goes 220
Hallo,
Ik ben nieuw op de modderberen
Mijn naam is Dozo en ik bezit sinds 2 dagen een Yamaha Warrior uit 2004.
Deze quad was niet mijn eerste keus aangezien ik voor een klein budget wilde rijden.
Mijn eerste keus was een Goes 220 die ik nieuw kocht met kenteken voor 4500,- euro .
De eerste rit was de beste (toen haalde ik een topsnelheid van wel 75!km per uur)
Maar na een week reed ik nog maar 70.En weer een week later nog maar 66 .
Andere tandwielen waren de optie van de dealer .Dit bracht de Goes weer terug naar 70( a 90 euries )
Toen begon alle ellende pas .
Ik ga het niet allemaal hier neerkalken wat het zou een te lang verhaal worden.
Dus maak ik maar een opsomming van de problemen die ik had tijdens de 2 maanden! ! dat ik een Goes bezat.
moet ik er nog even bijzeggen dat ik de Goes gebruikte voor woon werk verkeer(ritje van 20 km per dag)hij heeft nooit zand of een crossterrein gezien.
2 keer ketting gebroken
2 keer ketting aandrukrol vervangen
2 keer accu opgeblazen(die spuugde zijn accuzuur er gewoon uit)
3 keer achterbrug compleet los(ik had spontaan 4 wiel sturing!)
3 keer gaskabel gebroken
2 keer het rubber tussen caburator en cilinder gescheurd
1 keer fusee kogels voor versleten(binnen 2 maanden?)
de verlichting plus richting aanwijzers deden het niet tijdens regen.
in het achterlicht ontwikkeld zich heel snel condens wat er niet uit gaat.
door de warmte van de uitlaat is er een gat ontstaan in de kunstof achterkant en is het zadel aan de onderkant weggesmolten
het duimgas viel uit elkaar
de vooruit versnelling pakt heel vaak niet (nog steeds niet na alle modificaties)
dit alles met een splinternieuwe machine, wat er gebeurt met een machine van 2 jaar oud(dus buiten de garantie)wil ik helemaal niet weten.
Er is nog meer maar dan wordt het een beetje een zeikverhaal.
De Dealer heeft altijd alles volgens garantie afgehandeld maar blij was ik zeker niet met ze.
altijd druk,nooit geen tijd.alles moet besteld worden.bestellingen zijn te laat of zijn incompleet dus moet er opnieuw besteld worden.
afijn ik was al het gedoe met die Goes 220 helemaal zat en heb nu een echte gekocht (had ik gelijk al moeten doen had een hoop hoofdpijn en ellende gescheeld).
op het eerste oog (oranje kleur) is het een leuke machine om naar te kijken.
mijn mening ...
vooral blijven kijken...niets mee doen
Ik ben nieuw op de modderberen
Mijn naam is Dozo en ik bezit sinds 2 dagen een Yamaha Warrior uit 2004.
Deze quad was niet mijn eerste keus aangezien ik voor een klein budget wilde rijden.
Mijn eerste keus was een Goes 220 die ik nieuw kocht met kenteken voor 4500,- euro .
De eerste rit was de beste (toen haalde ik een topsnelheid van wel 75!km per uur)
Maar na een week reed ik nog maar 70.En weer een week later nog maar 66 .
Andere tandwielen waren de optie van de dealer .Dit bracht de Goes weer terug naar 70( a 90 euries )
Toen begon alle ellende pas .
Ik ga het niet allemaal hier neerkalken wat het zou een te lang verhaal worden.
Dus maak ik maar een opsomming van de problemen die ik had tijdens de 2 maanden! ! dat ik een Goes bezat.
moet ik er nog even bijzeggen dat ik de Goes gebruikte voor woon werk verkeer(ritje van 20 km per dag)hij heeft nooit zand of een crossterrein gezien.
2 keer ketting gebroken
2 keer ketting aandrukrol vervangen
2 keer accu opgeblazen(die spuugde zijn accuzuur er gewoon uit)
3 keer achterbrug compleet los(ik had spontaan 4 wiel sturing!)
3 keer gaskabel gebroken
2 keer het rubber tussen caburator en cilinder gescheurd
1 keer fusee kogels voor versleten(binnen 2 maanden?)
de verlichting plus richting aanwijzers deden het niet tijdens regen.
in het achterlicht ontwikkeld zich heel snel condens wat er niet uit gaat.
door de warmte van de uitlaat is er een gat ontstaan in de kunstof achterkant en is het zadel aan de onderkant weggesmolten
het duimgas viel uit elkaar
de vooruit versnelling pakt heel vaak niet (nog steeds niet na alle modificaties)
dit alles met een splinternieuwe machine, wat er gebeurt met een machine van 2 jaar oud(dus buiten de garantie)wil ik helemaal niet weten.
Er is nog meer maar dan wordt het een beetje een zeikverhaal.
De Dealer heeft altijd alles volgens garantie afgehandeld maar blij was ik zeker niet met ze.
altijd druk,nooit geen tijd.alles moet besteld worden.bestellingen zijn te laat of zijn incompleet dus moet er opnieuw besteld worden.
afijn ik was al het gedoe met die Goes 220 helemaal zat en heb nu een echte gekocht (had ik gelijk al moeten doen had een hoop hoofdpijn en ellende gescheeld).
op het eerste oog (oranje kleur) is het een leuke machine om naar te kijken.
mijn mening ...
vooral blijven kijken...niets mee doen
-
- Quadrider
- Berichten: 488
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 00:07
- Locatie: Aarschot
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
amai zeg! van een zeikmachiene gesproken! zoals je zegt, mooi om nr te kijken maar best afblijven. Een geluk dat de dealer alles op garantie wou vervangen, wat niet wil zeggen dat het voor hem allesbehalve leuk moet zijn. Maarja dat was zijn eigen keuze om die bucht te verkopen hé
Toch goed om te horen dat je er lessen uit getrokken hebt en nu met een yammie rijdt veel s6 ermee
Toch goed om te horen dat je er lessen uit getrokken hebt en nu met een yammie rijdt veel s6 ermee
Erasmus all the way!
Een erg lullig verhaal. Nieuwe machine kopen en er dan zoveel problemen mee hebben...
Gelukkig heb je nu een verstandige keuze gemaakt met de Warrior, nu weet je in ieder geval waarom dat we het op dit forum niet zo hebben op de "mindere merken".
Gelukkig heb je nu een verstandige keuze gemaakt met de Warrior, nu weet je in ieder geval waarom dat we het op dit forum niet zo hebben op de "mindere merken".
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
En zeggen dat 'corajo' een poos geleden zoveel lof over deze quad sprak. Dit mag hij dan toch eens onder ogen zien.
Ik zou niet graag in je schoenen gestaan hebben! Maar met de warrior zal je wel geen problemen krijgen.
Gewoon vaak ketting nakijken/smeren,
filter tijdig eens kuisen in inolieën (al wordt ie niet snel vuil als je vooral de baan doet )
en eveneens je oliepijl tijdig nazien. Gaat ie jaaaren meegaan!
Ik zou niet graag in je schoenen gestaan hebben! Maar met de warrior zal je wel geen problemen krijgen.
Gewoon vaak ketting nakijken/smeren,
filter tijdig eens kuisen in inolieën (al wordt ie niet snel vuil als je vooral de baan doet )
en eveneens je oliepijl tijdig nazien. Gaat ie jaaaren meegaan!
Laatst gewijzigd door Ivoman #7 op ma 15 mei, 2006 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
We zijn reeds 2 weken verder en euh nog geen enkel probleempje gehad (ja ik moest mijn ketting spannen,maar dat is gewoon standaard onderhoud )
We zijn al lekker rap geweest op de openbare weg , we hebben heerlijk gegleden en gedrift in de regen vandaag (Zo nat als vandaag ben ik sinds mijn tiener jaren niet meer geweest ).
En morgen staat een tripje naar de maasvlakte op de agenda.
De camera gaat mee dus ik denk morgenavond wel wat leuks te kunnen posten.
We zijn al lekker rap geweest op de openbare weg , we hebben heerlijk gegleden en gedrift in de regen vandaag (Zo nat als vandaag ben ik sinds mijn tiener jaren niet meer geweest ).
En morgen staat een tripje naar de maasvlakte op de agenda.
De camera gaat mee dus ik denk morgenavond wel wat leuks te kunnen posten.