gescheurde achterbrug
-
speedyke80
- Easy Quadrider

- Berichten: 186
- Lid geworden op: za 05 feb, 2005 23:20
- Locatie: Antwerpen (Kontich)
probeer een vls achterbrug in je yamaha yfz, heb ik ook gedaan, SUPER. ik weet niet wat er zo belangrijk is aan dat gewicht? heeft er al iemand bewezen dat een zwaardere brug geen prestaties levert, Joe Maessen rijd ook met een TM brug los vooraan, ikzelf met men''zwaare vls'' brug in men yamaha rijd ook vanvoor bij de inters op de BQR
YAMAHA 450 YFZ
gesponsord door:
VLS, PIRANHA RACING, TEGELBEDRIJF DAELEMANS, GRIP GEAR (seatcovers)
gesponsord door:
VLS, PIRANHA RACING, TEGELBEDRIJF DAELEMANS, GRIP GEAR (seatcovers)
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Natuurlijk dat Maessen vooraan ligt, maar dit ligt vooral aan het talent.
Iedereen die wat afweet van vering weet dat het gewicht dat door vering wordt gedragen (achterburg-as-wielen-banden-hubs,... en voorarmen-hubs-banden-wielen,...) heel belangrijk is voor veereigenschappen.
Dus stel dat je twee identieke setups van vering, link achterbrug hebt waarbij de ene achterbrug 5 kg zwaarder is dan de andere dan ga je zeker verschil hebben in veereigenschappen.
Iedereen die wat afweet van vering weet dat het gewicht dat door vering wordt gedragen (achterburg-as-wielen-banden-hubs,... en voorarmen-hubs-banden-wielen,...) heel belangrijk is voor veereigenschappen.
Dus stel dat je twee identieke setups van vering, link achterbrug hebt waarbij de ene achterbrug 5 kg zwaarder is dan de andere dan ga je zeker verschil hebben in veereigenschappen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
blaster200
- Quadrider

- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
mijn blasterachterbrug was ook echt doormidden gescheurd
(hoge bulten met standaard veren misschien
) maarja quad moest toen toch naar maessen en die hebben em verstevigd en rechtgemaakt want die was blijkbaar kei krom en zo rij ik toch al een hele tijd en die is voor zover ik weet nog helemaal goed. Maarja jullie hebbe het over yfz's 
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
ben ik niet met je eens. (sorry)No Limit YFZ schreef:Natuurlijk dat Maessen vooraan ligt, maar dit ligt vooral aan het talent.
Iedereen die wat afweet van vering weet dat het gewicht dat door vering wordt gedragen (achterburg-as-wielen-banden-hubs,... en voorarmen-hubs-banden-wielen,...) heel belangrijk is voor veereigenschappen.
Dus stel dat je twee identieke setups van vering, link achterbrug hebt waarbij de ene achterbrug 5 kg zwaarder is dan de andere dan ga je zeker verschil hebben in veereigenschappen.
scharnier en belastingpunten zijn bepalend.
er bestaat zoiets als massavertraging( zoek dat maar eens op), dat heft die 5 kgs verschil voor groot gedeelte weer op.(wat je met die 5 kilo extra moet, staat onderaan in deze tekst)
als je schokdemper set last van die 5 kgs zou hebben was je setup daarvoor ook al slecht.
een zeer bekend motocrosser zei tijdens een kop koffie eens tegen me:" slechte schokdempers bestaan eigenlijk niet, (slechte) piloten die ze zelf niet kunnen afstellen zijn er genoeg."
hiermee bedoel ik niemand persoonlijk, maar de kern van het verhaal is duidelijk, als je niet weet WAT je moet veranderen en hoe je het moet veranderen of instellen is het een gebed zonder einde en wordt het nooit optimaal.
ik wil hiermee ook niet zeggen dat ik het allemaal wel weet en bla, bla bla
nu weer terug on topic.
heb zelf ook TM, en gewoonweg super, oerdegelijk en je merkt niet van het extra gewicht, ik ben zelf gewoon op dieet gegaan, scheelde 5 kilo
hahahaha dat is ook nog un optie jahkeesie schreef:ben ik niet met je eens. (sorry)No Limit YFZ schreef:Natuurlijk dat Maessen vooraan ligt, maar dit ligt vooral aan het talent.
Iedereen die wat afweet van vering weet dat het gewicht dat door vering wordt gedragen (achterburg-as-wielen-banden-hubs,... en voorarmen-hubs-banden-wielen,...) heel belangrijk is voor veereigenschappen.
Dus stel dat je twee identieke setups van vering, link achterbrug hebt waarbij de ene achterbrug 5 kg zwaarder is dan de andere dan ga je zeker verschil hebben in veereigenschappen.
scharnier en belastingpunten zijn bepalend.
er bestaat zoiets als massavertraging( zoek dat maar eens op), dat heft die 5 kgs verschil voor groot gedeelte weer op.(wat je met die 5 kilo extra moet, staat onderaan in deze tekst)![]()
als je schokdemper set last van die 5 kgs zou hebben was je setup daarvoor ook al slecht.![]()
een zeer bekend motocrosser zei tijdens een kop koffie eens tegen me:" slechte schokdempers bestaan eigenlijk niet, (slechte) piloten die ze zelf niet kunnen afstellen zijn er genoeg."
hiermee bedoel ik niemand persoonlijk, maar de kern van het verhaal is duidelijk, als je niet weet WAT je moet veranderen en hoe je het moet veranderen of instellen is het een gebed zonder einde en wordt het nooit optimaal.![]()
ik wil hiermee ook niet zeggen dat ik het allemaal wel weet en bla, bla bla, maar je moet gewoon proberen, proberen etc. en maak notities.
![]()
nu weer terug on topic.
heb zelf ook TM, en gewoonweg super, oerdegelijk en je merkt niet van het extra gewicht, ik ben zelf gewoon op dieet gegaan, scheelde 5 kilo
heb nog nooit problemen gehad met het doorslagen van mijn vering!
Ik sluit helemaal niet uit dat ie is doorgeslagen maar ik denk, als je tegen die hoogte neerkomt(niet dat het zo heeeel hoog was) en je vering slaat door, dan denk ik wel dat je dit zeer goed moet voelen wat bij mij niet het geval was. We gaan het eerst proberen te lassen, we zien wel wat er van komt.
En die 5 kilo afvallen zal ook al niets voor mij zijn omdat ikzelf maar 60 kilo weeg
groeten Olivier
Ik sluit helemaal niet uit dat ie is doorgeslagen maar ik denk, als je tegen die hoogte neerkomt(niet dat het zo heeeel hoog was) en je vering slaat door, dan denk ik wel dat je dit zeer goed moet voelen wat bij mij niet het geval was. We gaan het eerst proberen te lassen, we zien wel wat er van komt.
En die 5 kilo afvallen zal ook al niets voor mij zijn omdat ikzelf maar 60 kilo weeg
groeten Olivier
2009 W-TEC crf450-R
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
even nog het volgende licht werpen:
stel je hebt een ongeveerde massa van 1 ton, om maar even de gedachten te vestigen en ruim te overdrijven voor de duidelijkheid.
Je rijdt lekker snel rond, en je komt een putje tegen. Dan kan je er prat op gaan dat je onafhankelijk van de schokdemper of veeropstelling die wielen niet die put kan laten volgen. Traagheid is hier weer het klootzakje. En het is toch wel de bedoeling dat je banden zoveel mogelijk contact met de grond houden. Als die ongeveerde massa nu maar een tiental kg weegt, dan gaat dat al een stuk beter. Vandaar dat ik ook denk dat het gewicht van bvb de achterbrug een niet onbelangrijke rol spelen. Misschien niet veel, maar euh...
Resumerend:
Hoe kleiner het ongeveerde gewicht tov het gewicht van het chassis en de rest, hoe meer je ophanging zal bewegen tov je chassis zelf. En dat is toch de bedoeling.
In die optiek volg ik Nico zijn redenering volledig. Misschien zie ik iets over het hoofd, laat maar weten
stel je hebt een ongeveerde massa van 1 ton, om maar even de gedachten te vestigen en ruim te overdrijven voor de duidelijkheid.
Je rijdt lekker snel rond, en je komt een putje tegen. Dan kan je er prat op gaan dat je onafhankelijk van de schokdemper of veeropstelling die wielen niet die put kan laten volgen. Traagheid is hier weer het klootzakje. En het is toch wel de bedoeling dat je banden zoveel mogelijk contact met de grond houden. Als die ongeveerde massa nu maar een tiental kg weegt, dan gaat dat al een stuk beter. Vandaar dat ik ook denk dat het gewicht van bvb de achterbrug een niet onbelangrijke rol spelen. Misschien niet veel, maar euh...
Resumerend:
Hoe kleiner het ongeveerde gewicht tov het gewicht van het chassis en de rest, hoe meer je ophanging zal bewegen tov je chassis zelf. En dat is toch de bedoeling.
In die optiek volg ik Nico zijn redenering volledig. Misschien zie ik iets over het hoofd, laat maar weten
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
blaster200
- Quadrider

- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
al ooit veren van een blaster gezien? en daarmee gaan springen ik weet nie hoe jij die dan goed wil afstellen maar jou verhaal is wel slim bedachtkeesie schreef:No Limit YFZ schreef: een zeer bekend motocrosser zei tijdens een kop koffie eens tegen me:" slechte schokdempers bestaan eigenlijk niet, (slechte) piloten die ze zelf niet kunnen afstellen zijn er genoeg."
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51


