Slechte jeting?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
biestig
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Slechte jeting?

Bericht door biestig »

Hey iedereen,

Heb vandaag na het rijden eens mijn bougie nagekeken voor de eerste keer sinds ik de quad heb. Hij is ondertussen wel al op onderhoud geweest, maar de bougie zag dus wit van kleur. Nu is men mengsel dus te arm, maar men vraag is nu kan ik het mengsel juist krijgen zonder de carburateur open te moeten maken of andere naald te moeten steken? De fan slaat ook redelijk rap aan vind ik, wel alleen als ik stil sta, als ik rij heb ik nog niks ondervonden ervan.

Heb namelijk nog nooit ne carburateur open gehad en weet dus nie hoe het eruit ziet vanbinnen etc.

Heb juist wel eens op z400central.com gekeken en daar staat met foto's uitgelegd hoe ge de carburator moet jetten, en het plaatsen van de mainjet lijkt me nog wel redelijk goed om zelf te doen.

Dus iemand met wa raad voor mij?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De carb openmaken is niet zo moeilijk, het moeilijkste zal zijn om de perfecte jetting te vinden. Tenzij hij helemaal standaard is, dan weet hier iemand vast wel welke sproeiers er in moeten en op welke stand de naald moet. Laat het anders doen bij een Dynocentrum, het is jammer dat je in BE zit, want in Nederland zit een hele goede in de buurt van Gouda.
biestig
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door biestig »

Quad is momenteel volledig standaard ja. Zit nu wel al enige tijd zo rond te rijden met een te arm mengsel, hoop dat dit nie teveel kwaad kan?

Of anders mssn nu laten doen door de dealer, en later als ik andere uitlaat ofzo haal dan zelf doen? Alleen weet ik nie wa me da dan gaat kosten eh...

En moest ik het zelf doen, welke naald moet ik dan vervangen, want ik zie hier op z400central.com da ze dus de main jet vervangen, maar ook de positie van de jet needle. ze zeggen ook dat de standaard jetneedle da ge die nie kunt hoger of lager zetten. Nu als ge dus de jetting juist wilt hebben, welke naald moet ge dan veranderen? de jetneedle of de main jet? Of zijn da een en dezelfde naald misschien? :?

mvg
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als je toch nog een uitlaat wil kopen, doe dat gelijk en laat hem goed afstellen op een testbank. Dan ben je van al het gedonder af.
Plaats reactie