[UPDATE] W-tec SMR 560, eerste foto's online !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ja, de mijne heeft al gedraaid, stiekem op de baan gaan roderen, en moet zeggen, ik kan met moeite volgen om vlug genoeg op te schakelen. Zit in no time in 6de, moet dringend andere tandwielverhouding op ! Rubber smelt als sneeuw voor de zon !
Wat staat er nog te doen :
- vrijdag hopelijk quad gaan ophalen bij Doma
- volgende week nog vering in orde brengen
- Ketchnaise is bezig met ontwerp stickerkit
Normaal moet hij tegen volgend weekend +/- klaar zijn op paar details na, ga wel niet veel tijd hebben om te rijden, volgend weekend doop van onze kleine W-tec racer.
Laat ons hopen dat weer stilaan beter wordt, dan gaan we weekend 18 juni naar Tierache om te testen en af te stellen.
Nog wat kleine zaakjes te doen :
- bescherming rempomp achter
- montage transponderhouders met bescherming
- stuur 15 mm verhogen
- ander tandwiel
- remklauw achter aligneren
- verversen fitlers en olie na rodage
- urenteller monteren
- handbeschermers monteren
- beschermplaat met rolloff voor lichten plaatsen
- silent blokken op montage lichten
- outerwears rond filterkast
...
Nog wel paar uurtjes knutselwerk
Wat staat er nog te doen :
- vrijdag hopelijk quad gaan ophalen bij Doma
- volgende week nog vering in orde brengen
- Ketchnaise is bezig met ontwerp stickerkit
Normaal moet hij tegen volgend weekend +/- klaar zijn op paar details na, ga wel niet veel tijd hebben om te rijden, volgend weekend doop van onze kleine W-tec racer.
Laat ons hopen dat weer stilaan beter wordt, dan gaan we weekend 18 juni naar Tierache om te testen en af te stellen.
Nog wat kleine zaakjes te doen :
- bescherming rempomp achter
- montage transponderhouders met bescherming
- stuur 15 mm verhogen
- ander tandwiel
- remklauw achter aligneren
- verversen fitlers en olie na rodage
- urenteller monteren
- handbeschermers monteren
- beschermplaat met rolloff voor lichten plaatsen
- silent blokken op montage lichten
- outerwears rond filterkast
...
Nog wel paar uurtjes knutselwerk
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Van 't weekend voor de eerste keer echt testen on track. Is nog wat werk aan maar kan niet wachten om beestje te testen.
Intussen is ook hier het vering vraagstuk opgelost :
Voor en achter Ohlins vering met PDS (intern dubbele piston, zoals ook op de KTM moto's) en veerweg van 145 mm. Vrijdag mag ik er om gaan, sterke service moet ik zeggen, levering op 7 dagen, inclusief aanpassing van de koppen want die passen niet standaard op een W-tec. Zijn in feite YFZ long travel dempers die worden aangepast voor gebruik op W-tec. In de loop van de volgende weken volgt dan nog een test op circuit met Wim Kroon.
Ik wel eens het effect van die PDS in werkelijkheid voelen, op internet is er haast niets over te vinden enkel via een leverancier van mij in de VS heb ik reacties kunnen sprokkelen over piloten die ermee rijden en die zijn er allen laaiend enthousiast over.
Gaat wel nog wat zoeken worden naar juiste setup, ben echt benieuwd.
Intussen is ook hier het vering vraagstuk opgelost :
Voor en achter Ohlins vering met PDS (intern dubbele piston, zoals ook op de KTM moto's) en veerweg van 145 mm. Vrijdag mag ik er om gaan, sterke service moet ik zeggen, levering op 7 dagen, inclusief aanpassing van de koppen want die passen niet standaard op een W-tec. Zijn in feite YFZ long travel dempers die worden aangepast voor gebruik op W-tec. In de loop van de volgende weken volgt dan nog een test op circuit met Wim Kroon.
Ik wel eens het effect van die PDS in werkelijkheid voelen, op internet is er haast niets over te vinden enkel via een leverancier van mij in de VS heb ik reacties kunnen sprokkelen over piloten die ermee rijden en die zijn er allen laaiend enthousiast over.
Gaat wel nog wat zoeken worden naar juiste setup, ben echt benieuwd.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
W-tec ging 25 sets (100 stuks) schokbrekers aankopen bij Ohlins. Eerste levering was verkeerd geleverd, en nieuwe levering zou 4 maand op zich laten wachten...
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Wim Kroon en die kon op 1 week leveren en andere koppen op monteren. Dat verandert natuurlijk de zaak, ook al is de prijs heeeeel stuk hoger dan via W-tec. Nu alleen nog zien of ze in werkelijkheid eind deze week klaar zijn want Dutje wacht ook al langer dan verwacht op zijn set.
Heb trouwens nooit gezegd dat Ohlins slecht is, hoop nu idd dat ze zo goed zijn als velen beweren zodat ik af ben van heel die vering story...
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Wim Kroon en die kon op 1 week leveren en andere koppen op monteren. Dat verandert natuurlijk de zaak, ook al is de prijs heeeeel stuk hoger dan via W-tec. Nu alleen nog zien of ze in werkelijkheid eind deze week klaar zijn want Dutje wacht ook al langer dan verwacht op zijn set.
Heb trouwens nooit gezegd dat Ohlins slecht is, hoop nu idd dat ze zo goed zijn als velen beweren zodat ik af ben van heel die vering story...
Oke prima, de bevindingen horen we wel denk ikNo Limit YFZ schreef:W-tec ging 25 sets (100 stuks) schokbrekers aankopen bij Ohlins. Eerste levering was verkeerd geleverd, en nieuwe levering zou 4 maand op zich laten wachten...
edit, typfout
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ohlins zitten eronder, vanavond waarschijnlijk naar Sangatte om te testen. Benbenieuwd ! Super service bij Kroon gekregen,alles was klaar, daar alles gemonteerd en nog wat aangepast. Quad staat wel nog redelijk hoog maar vinden we wel iets op. Vooraan voelt het wat hard aan maar zullen we zien na eerste test.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ketchonaise is echt vet ontwerpje aan 't maken voor stickers op de quad. Wordt echt Waaaaaw !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Eerste actie foto's zullen pas op bastogne genomen kunnen worden, Tom is nog bezig met de plastiek sets te maken.
14 dagen geleden de Ohlins gemonteerd. Eerst test was niet goed, veel te hard. Gisteren onder een loden zon (35 graden) met Kroon gaan afstellen in Helecine.
Heeft er voor en achter andere valving in gezet en is perfect nu, we hebben zelfs niet meer aan klikkers gedraaid, enkel nog wat vlugger gezet van rebound.
Is echt een verademing dat we door die schokbrekermiserie zijn. Ze voelen een beetje aan als de Intrax vering op mijn YFZ : heel comfortabel, je krijgt haast nooit een onverwachte slag. Zal denk ik perfect zijn voor de endurances.
Intussen heeft Geert een set Wilbers in bruikleen gekregen van W-tec en volgens hem is dit ook heel goede richting. Heeft wel nog weinig te zien met oorsprongelijke Wilbers/Technoflex vering : andere zuiger, andere veren andere valving,...
14 dagen geleden de Ohlins gemonteerd. Eerst test was niet goed, veel te hard. Gisteren onder een loden zon (35 graden) met Kroon gaan afstellen in Helecine.
Heeft er voor en achter andere valving in gezet en is perfect nu, we hebben zelfs niet meer aan klikkers gedraaid, enkel nog wat vlugger gezet van rebound.
Is echt een verademing dat we door die schokbrekermiserie zijn. Ze voelen een beetje aan als de Intrax vering op mijn YFZ : heel comfortabel, je krijgt haast nooit een onverwachte slag. Zal denk ik perfect zijn voor de endurances.
Intussen heeft Geert een set Wilbers in bruikleen gekregen van W-tec en volgens hem is dit ook heel goede richting. Heeft wel nog weinig te zien met oorsprongelijke Wilbers/Technoflex vering : andere zuiger, andere veren andere valving,...