raptor 350

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
WickedWeasel
Toeschouwer
Toeschouwer

raptor 350

Bericht door WickedWeasel »

Hallo ik ben net lid, maar ik heb al veel gelezen op jullie site. Ik zou graag een raptor 350 kopen maar nu is mijn vraag of die wel betrouwbaar zijn,gewoon omdat het luchtkoeling is heb ik een beetje schrik dat er sneller oververhitting zal zijn.
Heeft iemand hier slechte ervaringen mee ? Is het makkelijk om een wheelie te trekken op zo en standaard raptor ?

De raptor zou gebruikt worden voor hoofdzakelijk op de baan te rijden.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hallo,

welkom op het forum, de raptor 350 is een zeer goede beginnersquad, van de kwaliteit mag je zeker zijn, dat blok gaat al jaaaaren mee, en is nog grotendeels hetzelfde als in de warrior, dus oerdegelijk.
Voor oververhitting moet je niet direct bang zijn, zeker niet voor onroad gebruik.
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

standaard zal het wat oeilijker zijn om een wheely te trekken maar het is mogelijk.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Sebastien schreef:standaard zal het wat oeilijker zijn om een wheely te trekken maar het is mogelijk.
geen probleem voor standaard wheelie te doen, kwestie van goed zitten en evenwicht hebben.
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door yahmmy the one »

heb al eens een toerke gedaan met 8ball, wie een 350 heeft.
pracht van een quad vind ik, maar denk wel dat deze wat tuning nodig heeft wil het spel echt goed vooruit gaan.
maar 8ball dezijne heeft me mijn ogen doen opentrekken!
beest vaan een quad!
denk dat wheelies zeker geen probleem zijn, ook standaard.

greetzzz
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Ne maat van mij heeft een raptor 350 en heeft op een namiddag al crossent eens z'n motor naar de kl*ten kunnen krijgen. Veel te warm gekregen en alles kapot ==> 2000euro schade.
Twas wel nen zeer warme stofferige dag en we hebben goe doorgecrost.
Anders zijnt toffe en rappe quads vinnek. :punk:
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Toine, vrijwillig reporter van het Quad Activ Magazine, poste net, in dit onderwerp, een interessante quote van een artikel over de Yamaha Raptor 350 die eerder gepubliceerd werd in het Quad Activ Magazine.

Afbeelding

Omdat het een mooie bijdrage is spiltste ik dit onderwerp op zodat Toine's bijdrage nu te lezen is in het Review forum. (y)
Meerbapaald hier: Yamaha Raptor 350 (4-takt)
WickedWeasel
Toeschouwer
Toeschouwer

Hey jongens, bedankt voor al uw reacties :buig: Ik weet nu toch al een beetje meer en ik denk wel dat mijn keuze naar een raptor zal gaan :)

Er is blijkbaar niemand die last heeft gehad door de luchtkoeling (bij normaal rijden op de baan en af en toe wat veldwerk) ofwel soms ?

Greetz
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

als je bang bent voor de luchtkoeling dan kan je ook altijd eens kijke voor een suzuki of kawasaki Z 400/KFX 400 die zijn watergekoeld en hebben meer power dan een raptor 350

greetz
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

Ik ken iemand die ook al eens een vastgelopen zuiger had waarschijnlijk doordat de motor in een modderpakje gekoekt zat, maar dat was dan ook wel EXTREEM en de quad werd meestal na het rijden niet afgespoten, dus koekte alles maar verder aan.

Daartegenover ken ik twee andere 350-quaders die zeer tevreden zijn over hun quad (1 ervaren quader en 1 startende quader).
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

DJR schreef:Ik ken iemand die ook al eens een vastgelopen zuiger had waarschijnlijk doordat de motor in een modderpakje gekoekt zat, maar dat was dan ook wel EXTREEM en de quad werd meestal na het rijden niet afgespoten, dus koekte alles maar verder aan.

Daartegenover ken ik twee andere 350-quaders die zeer tevreden zijn over hun quad (1 ervaren quader en 1 startende quader).
is met waterkoeling ook he dat probleem alleen verplaatst het zich dan een beetje, als jij je radiator niet zuiver houdt gaat hij er ook aan voor de moeite
Raptor Babe 350
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Raptor Babe 350 »

Nog geen problemen ondervonden. echt leuk quadje :)
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu

DQT --> Dangerous Quadracing Team

My Garage=http://www.demodderberen.be/forum/garag ... icle&CID=9
My Space=
http://spaces.msn.com/quadcouple/
WickedWeasel
Toeschouwer
Toeschouwer

Hallo mensen,

Nog eens bedankt voor jullie reacties.
Maar er is helaas een nieuw probleem opgedoken :(
Ik ben eens langsgeweest bij mijn verzekeringsagent (mercator) en ik had de gegevens doorgegeven van de raptor 350 en ook van een raptor 660 (2de hands zwart-rode op de site van quadshop) want ik ben mss van plan om die 660 te kopen :punk: , ik rijd er dit weekend eens naartoe

en voor de 350 zou ik 422,45 € BA moeten betalen en 49 € RB (in combinatie met min wagen)
en voor de 660 zou ik 528,84 € BA moeten betalen en ook 49 € ((in combinatie met mijn wagen)

Nu moet je weten ik betaalde 3000€ (omnium) voor mij wagen en dit is na eenig aandringen en foefelen gezakt naar 2250€ :) , maarja als ik daar dan al terug 600€ bij moet leggen pfffffff mijn zuurverdiende centjes zijn niet enkel voor verzekeringen en naft te betalen hé :) (als je deze bedragen hoort, verschiet je er vast niet van dat er mensen zonder verzekering rijden :? )

Heeft iemand soms een idee voor een betere en goedkopere verzekeringsagent ?
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

verkoop je de auto toch..is hobby,kost geld
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
WickedWeasel
Toeschouwer
Toeschouwer

auto verkopen is echt niet de oplossing hoor, hij is pas een jaar oud de auto en ik ben automechanieker.
Mn baas verklaard mij zot als'k hem verkoop voor een quad :mrgreen:
Plaats reactie