ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n
bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen

Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daarslapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n![]()
bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen
Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.Frank MB schreef:Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daarslapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !

BLUE BUCK schreef:Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.Frank MB schreef:Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daarslapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
Hoe harder hoe meer breekbaar het materiaal is klopt inderdaad.
Een as van 2mm die gehard is tot 40 Rockwell kun je gewoon met de hand overbreken.

Fré, bij W-tec gebeurt dit NIET zo ! Gezien de zeer korte lengte van het lage gedeelte van het chassis (onder motorblok) werkt w-tec niet met een minimale bodemvrijheid van bvb 4 cm wat courant is. Het chassis van de W-tec vooraal ligt door het ontwerp met voorarmen een stuk hoger zodat je nooit met neus grond kan raken, enkel het gedeelte van +/- 30 cm onder blok.Fré schreef:Btw, als je schokdempers kiest moet je bij het kiezen van je minimale bodemvrijheid altijd rekening houden dat je banden helemaal platgedrukt worden.

Ja zeg dat wel!No Limit YFZ schreef: Leuke foto, maar zoals gezegd, jump ligt er niet ideaal, geef mij de jumps van Komen maar !
Harden...Tony schreef:Neem van mij maar aan dat harden een zeer ruim begrip is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat harden betreft, en de manier waarop W-Tec de assen zou harden zal echt niet bekend worden gemaakt. Mijn mening is echter dat W-Tec de assen weinig of niet zal harden, zowieso omdat de kans op een breuk wel veel groter wordt.