Advies voor nieuwe quadrijder
Advies voor nieuwe quadrijder
Ik ben van plan om een nieuwe quad te kopen aangezien ik geregeld in zuid frakrijk verblijf en ook daar de kleine wegen eens wil gaan verkennen, ook hier in België zou het me wat meer vrijheid op de weg en eventueel offroad kunnen geven. Toch ken ik niet zoveel van quads en waar beter advies vragen dan hier op het forum!
Mijn profilel:
25 jaar
1.90 m
Rijbewijs B (heb al 6 jaar mijn rijbewijs)
Wil quad zowel in België als in Franrijk op de weg en offroad gebruiken.
Budget +/- 5000 euro
Liefst topsnelheid tot 100km
Welk type quad zouden jullie me aanbevelen?
Kan ik hier zowel in Frankrijk als België mee op de baan?
Kan je op een quad 300-400km op een dag doen (fysiek belastend als je op de weg rijdt)?
Zijn er mogelijkheden op er een kleine bagaruimte te voorzien?
Kan je op quads met 2 personen zitten?
Mijn profilel:
25 jaar
1.90 m
Rijbewijs B (heb al 6 jaar mijn rijbewijs)
Wil quad zowel in België als in Franrijk op de weg en offroad gebruiken.
Budget +/- 5000 euro
Liefst topsnelheid tot 100km
Kan je op een quad 300-400km op een dag doen (fysiek belastend als je op de weg rijdt)?
-
- Quadracer
- Contacteer:
Aangezien je ook met 2 personen wil rijden, er ook mee onroad wil rijden, raad ik jou een goeie, 4 takt aan.
als ik naar jou budget kijk, dan denk ik aan een tweedehands Suzuki Z 400, daar kan je met 2 op qua grote, heeft een top van rond de 120, is vlot voor op de baan...
Als deze ingeschreven is in België dan kan daar je daar ook in Frankrijk mee op de baan, waar je het meeste zal rijden schrijf je hem dus ook het beste in.
dit gaat, maar vind ik persoonlijk redelijk veel. op de baan rijden is minder belastend dan off road.
er bestaan een soort van boxen die op een quad kan plaatsen, deze worden meestal universeel gemaakt en je kan er wel enkele liters in opbergen
dit gaat, als hij groot genoeg is, let wel op, je manier van rijden moet je dan wel veranderen.
zorg er ook voor dat hij correct verzekerd is
greetz
Aangezien je ook met 2 personen wil rijden, er ook mee onroad wil rijden, raad ik jou een goeie, 4 takt aan.
als ik naar jou budget kijk, dan denk ik aan een tweedehands Suzuki Z 400, daar kan je met 2 op qua grote, heeft een top van rond de 120, is vlot voor op de baan...
Als deze ingeschreven is in België dan kan daar je daar ook in Frankrijk mee op de baan, waar je het meeste zal rijden schrijf je hem dus ook het beste in.
dit gaat, maar vind ik persoonlijk redelijk veel. op de baan rijden is minder belastend dan off road.
er bestaan een soort van boxen die op een quad kan plaatsen, deze worden meestal universeel gemaakt en je kan er wel enkele liters in opbergen
dit gaat, als hij groot genoeg is, let wel op, je manier van rijden moet je dan wel veranderen.
zorg er ook voor dat hij correct verzekerd is
greetz
Met z'n
Het is niet zo belangrijk dat je er met 2 op kan, ik vroeg me eerder af of het altijd zo was. Dus op zich ga ik hier bij de aankoop van mijn quad geen rekening mee houden, welke zou je dan aanraden?
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Re: Met z'n
Wel zoals Steffen al zei, lijkt de Suzuki LTZ 400 een quad die voor u geschikt isJakke schreef:Het is niet zo belangrijk dat je er met 2 op kan, ik vroeg me eerder af of het altijd zo was. Dus op zich ga ik hier bij de aankoop van mijn quad geen rekening mee houden, welke zou je dan aanraden?
Mooie quad
Dit is inderdaad een mooie quad enkel spijtig dat hij net boven mijn budget ligt, ik had 5000 euro voorzien, zijn er misschien nog andere aanraders of afraders?
Wat is de topsnelheid van dit soort quad? Hier kan je met 2 op?
Wat is de topsnelheid van dit soort quad? Hier kan je met 2 op?
-
- Quad Expert
ja je kan er met 2 op maar dan moet je wel even erop letten dat je hem ervoor verzekerd.
de topsnelheid is om en bij de 115 per uur standaard maar kan aangepast worden als je meer verwacht.
wat je bagageruim betreft ga je met opbouwkoffers moeten werken.
ik weet niet of dit buiten je budget ligt hoor een occasie is best haalbaar!
de topsnelheid is om en bij de 115 per uur standaard maar kan aangepast worden als je meer verwacht.
wat je bagageruim betreft ga je met opbouwkoffers moeten werken.
ik weet niet of dit buiten je budget ligt hoor een occasie is best haalbaar!
-
- Quad Master
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=11480
Dit is een koopje en toch binnen je budget.
Heb die quad al in het echt gezien, is in zéér goede staat.
Dit is een koopje en toch binnen je budget.
Heb die quad al in het echt gezien, is in zéér goede staat.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Ja, da's een feit. Maar ik versta niet dat, als iemand zegt dat ie er 300km mee moet afleggen, je nog steeds een quad kan promoten.
Zijn er eigenlijk mensen die zo'n afstanden afleggen met een quad? 'k heb het niet over een off-road rit van 170km met stops tussenin, maar over een baanrit van 300km. Wel, als die John Massis heet, kan ik erin komen!
Soit, anders moet ie het maar zelf ervaren. Je doet er allesinds goed aan je hier te komen informeren.
Succes!
Zijn er eigenlijk mensen die zo'n afstanden afleggen met een quad? 'k heb het niet over een off-road rit van 170km met stops tussenin, maar over een baanrit van 300km. Wel, als die John Massis heet, kan ik erin komen!
Soit, anders moet ie het maar zelf ervaren. Je doet er allesinds goed aan je hier te komen informeren.
Succes!
Doen regemlatig 250km op de baan, alleen doet je rug erna wat zeer, maar das rap gedaan na massageke van het vrouwkenIvoman #7 schreef:Ja, da's een feit. Maar ik versta niet dat, als iemand zegt dat ie er 300km mee moet afleggen, je nog steeds een quad kan promoten.
Succes!
gewoon tandwiel groot genoeg monteren, dan is da goed te doen!
greetz,S
De afstand is wel te doen, mits je het tempo varieert.
Een quad is vooral geschikt om (rustig) te toeren, waarbij af en toe eens doortrekken natuurlijk kan.
Als je langdurig hoge snelheden rijdt is dit meer belastend voor de quad en voor jezelf.
Ik ben eens op en neer gereden naar de Ardennen op een Honda 400ex, constant topsnelheid.
Was ongeveer 200km denk ik. Ik had nergens last van behalve van mijn duim
Een quad is vooral geschikt om (rustig) te toeren, waarbij af en toe eens doortrekken natuurlijk kan.
Als je langdurig hoge snelheden rijdt is dit meer belastend voor de quad en voor jezelf.
Ik ben eens op en neer gereden naar de Ardennen op een Honda 400ex, constant topsnelheid.
Was ongeveer 200km denk ik. Ik had nergens last van behalve van mijn duim
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
-
- Quadrunner
- Contacteer:
hoi
ik ben het met yahmmy the one eens
ik heb zelf een raptor 660cc