Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
-
Fré
- Quad Expert

Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
Heb net mijn hotcams geïnstalleerd.
Ik heb dus een aantal nieuwe pastilletjes nodig; iemand die me kan zeggen welke diameter de pastilletjes hebben? Ik zou er graag vanavond wat gaan halen, maar dan heb ik de juiste diameter nodig (quad staat thuis, ik zit op mijn werk).
Bedankt!
EDIT:
kebbet al:
http://www.hotcamsinc.com/catalog.asp#HCSHIM08
9.48 mm
Ik heb dus een aantal nieuwe pastilletjes nodig; iemand die me kan zeggen welke diameter de pastilletjes hebben? Ik zou er graag vanavond wat gaan halen, maar dan heb ik de juiste diameter nodig (quad staat thuis, ik zit op mijn werk).
Bedankt!
EDIT:
kebbet al:
http://www.hotcamsinc.com/catalog.asp#HCSHIM08
9.48 mm
White LTZ-450 - powered by MSD -
Je zult erg tevreden zijn met de cams!
Het maakt veel verschil, zeker met CDI erbij.
De intake shim hoeft normaal niet veranderd, exhaust wel enkele maatjes kleiner.
Ze zijn echter niet noodzakelijk hetzelfde voor elke quad...
Het maakt veel verschil, zeker met CDI erbij.
De intake shim hoeft normaal niet veranderd, exhaust wel enkele maatjes kleiner.
Ze zijn echter niet noodzakelijk hetzelfde voor elke quad...
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
even offtopic:
ik heb ook hotcams (van teunie gekocht) maar ze zullen pas na de examens gestoken worden!
nu ff een vraag: wat is het verschil tussen stage 1 en stage 2? want nu weet ik niet meer welke ik heb
nog een vraagje: wat is die grote ring op deze exhaust (bijna tegen het tandwiel) ? heb ik niet!

ik heb ook hotcams (van teunie gekocht) maar ze zullen pas na de examens gestoken worden!
nu ff een vraag: wat is het verschil tussen stage 1 en stage 2? want nu weet ik niet meer welke ik heb
nog een vraagje: wat is die grote ring op deze exhaust (bijna tegen het tandwiel) ? heb ik niet!
stage 1 is enkel intake nokkenas
stage 2 is zowel intake als exhaust nokkenas
(als ik mij niet vergis)
dat op de foto is de decompressie, zit idd niet op aftermarket nokkenassen maar zul je niet echt missen.
stage 2 is zowel intake als exhaust nokkenas
(als ik mij niet vergis)
dat op de foto is de decompressie, zit idd niet op aftermarket nokkenassen maar zul je niet echt missen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Die ring op de exhaust nokkenas is voor de decompressie.
Dat zou moeten helpen bij het starten, maar is niet perse nodig, hij start direct ook zonder de ring.
Stage2 wil zeggen intake en exhaust nokkenas. Dit is ook de set die Skicks heeft.
Edit: Hehe Hanzie was mij net voor
Dat zou moeten helpen bij het starten, maar is niet perse nodig, hij start direct ook zonder de ring.
Stage2 wil zeggen intake en exhaust nokkenas. Dit is ook de set die Skicks heeft.
Edit: Hehe Hanzie was mij net voor
Voorzichtig met de installatie he, handleiding goed volgen en de tijd ervoor nemen.Skicks schreef:Dan ben ik gerust! merci teun en hans![]()
nu nog juist een cdi aanschaffen om ten volle te genieten van die nokken, ma das zo duuuuuuur
Het komt vrij precies, je wilt liever niet hebben dat je een tandje verkeerd zit met je timing...
Het is niet moeilijk, maar goed het koppie erbij houden.
(Dus niet direct na de examens gaan zuipen en dan nog ff de nokkenassen erin zetten he!
geef mij maar de europese merken. daar zit meestal een geluidsdempertje bij en zijn volgens de geluidsnormen gebouwd.
een doma bv? zit een dempertje bij en zelfs zonder dempertje haalt hij de grens niet heb ik mij laten vertellen.
HMF is erg luid heb ik gelezen op z400central enz... goede pijp maar tering herrie
een doma bv? zit een dempertje bij en zelfs zonder dempertje haalt hij de grens niet heb ik mij laten vertellen.
HMF is erg luid heb ik gelezen op z400central enz... goede pijp maar tering herrie
DQT Racing Team
Het verschil van stage 1 en 2 zit hem het toerental waar de maximale vermogens-afgifte ligt. Bij een stage 1 ligt dat laag en heb je veel vermogen onderin, bij een stage 2 ligt de winst voornamelijk bovenin. Zo heb je bijvoorbeeld een Intake-cam stage 1 maar ook een intake stage 2.
Op de TRX450R geeft HMF een mooi geluid, als je het gas open trekt is het uiteraard luid, maar als je in lage toeren rijd is er geen probleem.
Op de TRX450R geeft HMF een mooi geluid, als je het gas open trekt is het uiteraard luid, maar als je in lage toeren rijd is er geen probleem.
op deze uitlaat staat een "quiet core"... die houdt je onder de 98-96 dB... niet goed?Ralph schreef:Het verschil van stage 1 en 2 zit hem het toerental waar de maximale vermogens-afgifte ligt. Bij een stage 1 ligt dat laag en heb je veel vermogen onderin, bij een stage 2 ligt de winst voornamelijk bovenin. Zo heb je bijvoorbeeld een Intake-cam stage 1 maar ook een intake stage 2.