landbouw quad speciaal rijbewijs nodig?
landbouw quad speciaal rijbewijs nodig?
hey ik vraag me af hoe het nou zit. Als ik me een zwaardere quad haal en laat deze op landbouw quad zette moet ik dan een speciaal rijbewijs hebben of mag ik er ook met men scootercertificaat mee rijden
iemand enig idee? voor de mensen onder ons met een quad als landbouw?
iemand enig idee? voor de mensen onder ons met een quad als landbouw?
-
- Quadrunner
- Contacteer:
officieel mag je wanneer een quad ingeschreven is als landbouwvoertuig enkel van het erf naar het veld rijden, dan heb je een auto-nummerplaat, een flikkerlamp maar je moet geen helm dragen en kan het ook vanaf zestien jaar. Maar dus enkel van het erf naar het veld
Ik denk niet dat je bijvoorbeeld een 50cc tje kan inschrijven als landbouwvoertuig als dat jou bedoeling is.
Ik denk niet dat je bijvoorbeeld een 50cc tje kan inschrijven als landbouwvoertuig als dat jou bedoeling is.
--HoNdA 400--
-
- Quad GOD
- Contacteer:
In België is recent wel een of ander veranderd op gebied van rijbewijs voor traktoren of gaat toch binnenkort wijzigen, best op de voet volgen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Contacteer:
over tractorrijbewijs:
16 jaar: je kan je tractorrijbewijs gaan halen maar moet wel in het bezit zijn van een tractor om dit examen te kunnen doen. Wanneer je geslaagd bent, mag je met de tractor rijden maar de tractor en aanhangwagen of werktuig mogen samen maximaal 16 ton wegen.
Dus je moet echt geen B rijbewijs hebben voor een tractor op je 16e
18 jaar: Je moet je B rijbewijs gaan halen en opnieuw voor een tractorrijbewijs gaan. Wanneer je voor de tractor geslaagd bent, mag je elk gewicht trekken wat je wilt.
Dus conclusie: Je kan op je 16e al met een quad rijden ingeschreven als landbouwvoertuig, mits je thuis een boerderij, ... hebt en in het bezit bent van een traktorrijbewijs
greetz
16 jaar: je kan je tractorrijbewijs gaan halen maar moet wel in het bezit zijn van een tractor om dit examen te kunnen doen. Wanneer je geslaagd bent, mag je met de tractor rijden maar de tractor en aanhangwagen of werktuig mogen samen maximaal 16 ton wegen.
Dus je moet echt geen B rijbewijs hebben voor een tractor op je 16e
18 jaar: Je moet je B rijbewijs gaan halen en opnieuw voor een tractorrijbewijs gaan. Wanneer je voor de tractor geslaagd bent, mag je elk gewicht trekken wat je wilt.
Dus conclusie: Je kan op je 16e al met een quad rijden ingeschreven als landbouwvoertuig, mits je thuis een boerderij, ... hebt en in het bezit bent van een traktorrijbewijs
greetz
--HoNdA 400--
vanaf september 2006 is er de invoering van het rijbewijs G voor landbouwvoertuigen,
weet er nog niet alles van en hoe het zit met een quad (laag gewicht) maar er was
denk ik allessinds een overgangsmaatregel tot 2008 of 2009
Zal bestaan uit praktische en theoretische proef, hier gaan we weer . . .
weet er nog niet alles van en hoe het zit met een quad (laag gewicht) maar er was
denk ik allessinds een overgangsmaatregel tot 2008 of 2009
Zal bestaan uit praktische en theoretische proef, hier gaan we weer . . .
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
Voor zover ik mij nog goed herinner is dat rijbewijs G alleen voor 16 à 18 jarigen en in het bijzonder de kinderen van landbouwers. Nu kunnen ze bijna niets doen op de baan met een landbouwvoertuig omdat ze bijna geen gewicht mogen trekken. Met dat rijbewijs G zou dat moeten verbeteren, ze mogen dan tot 15 ton dacht ik trekken. Maar voor de quad zou er normaal niets veranderen, daarvoor blijft het rijbewijs B van kracht, tenzij je dat rijbewijs G hebt en dan waarschijnlijk al van je 16de met de quad de baan op kan, maar alleen het kortste traject tussen hoeve en veld en omgekeerd. Met een B-rijbewijs mag je overal rijden.