Weer zo'n nieuwe...

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
AC
Toeschouwer
Toeschouwer

Weer zo'n nieuwe...

Bericht door AC »

Hey,

Ik ben nieuw hier... ja d'uh...

Neen, het zit zo. Ik heb 10 jaar met jeeps gereden, waar ik regelmatig mee de onverharde banen opzocht. Puur voor de fun en plezier. Daarnaast gebruikte ik deze wagen ook als "gezinswagen". Door verschillende redenen ben ik overgestapt op een "normale" wagen.

Maar die onverharde wegen mis ik wel. Enorm eigenlijk. Daarna is de quadmicrobe gaan bijten, en voor mijn 30e verjaardag heeft mijn vriendin me een quadrit met een groepje vrienden cadeau gedaan. Dat had ze nou niet moeten doen.

Ondertussen allerhande catalogen uitgeplozen, maar nog niks verder eigenlijk.

Welk model/type raden jullie aan? Ik zou deze vooral gebruiken om kleine afstanden af te leggen (naar de bakker, de beenhouwer,... ) en anderzijds om toch naast dat parcours te gaan rijden, en om me eens te ontspannen. Qua budget? Wel, ik zou het eerder beperkt willen houden, maar ik wil ook geen rommel kopen. Ik dacht ergens tussen de 3000-4000 €.

4x4's spreken me geenszins aan.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

voor dat geld kan je kijken voor een blaster of een 2de hands warrior.
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

dat is wel tamelijk weinig om een 4x4 richting kodiak ofzo te kopen. er staan er wel een paar tekoop dacht ik in dat genre maar dan 2 wiel aangedreven.

moest je 1000 meer willen geven kan je al vlug een Z400 ofzo op de kop tikken.
maar als je dan toch in die prijsklasse wil blijven en iets degelijk dan denk ik bijvoorbeeld aan een warrior maarja inderdaad 2x4

greetz & welkom op het forum!
Laatst gewijzigd door Vincenzo op wo 14 jun, 2006 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Hij wilt juist een sportquad en geen 4x4.
Ik zou dan inderdaad richting Warrior zoeken.
AC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door AC »

mijn budget is dus toch te laag?

4000-5000 € zou beter zijn?

En dan de suzuki Z400?
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

voor een 4000 à 5000 € kan je al een mooie 2dehandse Suzuki Z 400 kopen, dit is een 4 takt en dus ook goed voor op de baan. hij is watergekoeld en kan vlot mee in het verkeer en staat ook zijn mannetje op onverharde wegen. hij heeft genoeg power en er zijn veel tuningsmogelijkheden. een goede allround quad dus
voor een 4000 à 5000 € kan je ook een mooie 2dehands yamaha raptor/warrior 350 kopen, deze heeft een ouder blok dan de Z en is luchtgekoeld.

Wanneer je iets nieuw wilt, dan is er ook nog de yamaha blaster. dit is een 2 takt motor (nogal vinning) en vind ik persoonlijk net iets te nerveus voor op de baan mee te rijden, lange afstanden aan dezelfde snelheid zijn dan ook af te raden. ook moet je rekening houden met je grote, want deze quad is een beetje naar de kleine kant

greetz :dag:

wanneer er nog vragen zijn, stel ze gerust
en welkom op het forum
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

AC schreef:mijn budget is dus toch te laag?

4000-5000 € zou beter zijn?

En dan de suzuki Z400?
inderdaad voor een 4800€ heb je al een degelijke Z400/KFX400 waar je jaren plezier aan gaat beleven
veel vermogen (niet de TOP maar genoeg om lekker sportief te rijden) en vooral een goeie handeling wat ook wel aangenaam is.

je kan er geen miskoop aan hebben denk ik
AC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door AC »

en beter bij de "gekende" merken blijven ook zeker? Yamaha, kawa, suzuki,...

de meeste online-reclame gaat wel naar merken als SMC, AEON,...
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

AC schreef:en beter bij de "gekende" merken blijven ook zeker? Yamaha, kawa, suzuki,...

de meeste online-reclame gaat wel naar merken als SMC, AEON,...

je mag deze merken niet afbreken maar kijk eens waar ze wedstrijden mee rijden op hoger niveau ga daar maar voor ;)

er bestaat een aeon klasse als ik me geod herrinner maar neem iets waar je veel stukken en tuning voor vindt en waar de degelijkheid al van bewezen is.

en denk wel dat de Z dit al heeft gedaan
AC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door AC »

Nu we toch aan het vragen zijn...

Als je 50% baan, 50 % onverhard rijdt zeg maar. Welke banden zijn dan meest aan te raden? baan of niet?
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

AC schreef:Nu we toch aan het vragen zijn...

Als je 50% baan, 50 % onverhard rijdt zeg maar. Welke banden zijn dan meest aan te raden? baan of niet?
Duro heeft daar een 50/50 band voor
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

ik rij zelf op razr en ben daar op de baan toch wel van te spreken natuurlijk moet je daar niet gek mee doen want dan viegt het rubber rond. maar met baanbanden off-raod das dodelijk. op van die kiezelpaadjes heb je niets remmen en optrekken is ook SPIN SPIN. om maar van wat slijk te zwijgen.

iedereen heeft daar zijn eigen mening over denk ik er zijn er die het met me eens zijn er zijn er ook die me tegenspreken. ik ben tevreden van razr en ik blijf ermee rijden. ook al zeggen andere dat ik moet veranderen. heb op standaard suzuki banden gereden en vond dat heel niets. kwa grip en slijtage. dat is echt je eigen smaak vinden en het ruime assortiment maar met een razr ga je geen miskoop doen.
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Turf Tamers ofzo?
HUMMER
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door HUMMER »

Kenda klaws . . .
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
yahmmy the one