Banshee remt slecht vooraan?!?
-
- Toeschouwer
Banshee remt slecht vooraan?!?
ik rij de laatste tijd veel op de baan, als ik gewoon rij remt hij niet overdreven maar voldoende om normaal tot stilstand te komen. Als ik dan even het beest los laat remt hij gewoon bijna niet meer.
ik heb als de remvloeistof af gelaten en er nieuwe DOT5 ingedaan, er zit dus geen lucht in.
de blokjes zijn nog niet op, maar zou het kunnen dat het toch van de blokjes komt? of is het gewoon normaal bij een banshee?
wat moet ik doen om voldoende remkracht te hebben voor een stoppie?
MVG J
ik heb als de remvloeistof af gelaten en er nieuwe DOT5 ingedaan, er zit dus geen lucht in.
de blokjes zijn nog niet op, maar zou het kunnen dat het toch van de blokjes komt? of is het gewoon normaal bij een banshee?
wat moet ik doen om voldoende remkracht te hebben voor een stoppie?
MVG J
-
- Quad Expert
De originele remslangen zijn van rubber, dus de remkracht die er over blijft is al minder dan van stalen leidingen. Ook weet ik niet of dat DOT5 een hele goede keus is. Deze is dacht ik op basis van siliconen, wat van invloed kan zijn op de rubberen afdichtingen, als deze niet geschikt zijn voor DOT5.
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
VLS KTM 560
-
- Toeschouwer
Tony schreef:De originele remslangen zijn van rubber, dus de remkracht die er over blijft is al minder dan van stalen leidingen. Ook weet ik niet of dat DOT5 een hele goede keus is. Deze is dacht ik op basis van siliconen, wat van invloed kan zijn op de rubberen afdichtingen, als deze niet geschikt zijn voor DOT5.
Ik heb dat vergeten zeggen maar ik heb al stalen leidingen zitten, die dot5 kan tegen hogere tem. en daarom dat ik deze genomen heb, maar alles blijft het zelfde.
ik heb nu horen zeggen dat blokjes kunnen verbranden en dat ze dan niet meer goed remmen, ik zal eens zien om nieuwe blokjes te steken.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Als je veel op baan rijd en voldoende remkracht wil neem je beter geen sinter metaal blokjes, deze zijn voornamelijk bedoeld voor in modder en stotstoestanden. Beter gewone keramische steken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Heb vroeger ook een Banshee gehad , en die remmen inderdaad niet goed origineel.
begin met te kijken of de rem blokken goed zijn , steek dan stalen leidingen dat helpt al een beetje bij de uithouding ( zetten niet uit als olie warm is) en als het echt goed moet gaan dan steek je beter een radiaal pomp ik denk 12mm (ben niet zeker als het een 12 is kan ook 14 zijn moet ik na vragen) dan zal hij wel remmen.
begin met te kijken of de rem blokken goed zijn , steek dan stalen leidingen dat helpt al een beetje bij de uithouding ( zetten niet uit als olie warm is) en als het echt goed moet gaan dan steek je beter een radiaal pomp ik denk 12mm (ben niet zeker als het een 12 is kan ook 14 zijn moet ik na vragen) dan zal hij wel remmen.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
lees dan toch eerst het topic voor je antwoord? hij heeft al stalen remleidingen.p*rnstar schreef:Heb vroeger ook een Banshee gehad , en die remmen inderdaad niet goed origineel.
Waar zit het probleem? heb je druk genoeg in je hand? dan ligt het ergens bij de remblokken en de schijven.
ingesleten schijven,slechte remblokken,vettige schijven. als je de remhendel tot tegen het handvat kan trekken en sponzig is zit het ergens in de olie of de leidingen (lek in pomp en klauwen niet uitgesloten ook)
greetz