wie kan mij helpen met welke olie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

broozi schreef:IK HEB MOTUL? GEKOZEN 15W50 SPECAAL VOOR ZWAAR OFF RAOD
:spieren: :crosser:
Ik zou persoonlijk toch voor een 10W40 olie gekozen hebben hoor. Kwestie dat deze olie dunner is en dus beter smeert.
15W50 olie is echter nodig wanneer je in extreme situaties gaat rijden. Is beter geschikt voor extreme koude temperaturen bijvoorbeeld. :wink:
Op het merk zelf valt er niets op aan te merken. :)
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

FROSTiON schreef:
broozi schreef:IK HEB MOTUL? GEKOZEN 15W50 SPECAAL VOOR ZWAAR OFF RAOD
:spieren: :crosser:
Ik zou persoonlijk toch voor een 10W40 olie gekozen hebben hoor. Kwestie dat deze olie dunner is en dus beter smeert.
15W50 olie is echter nodig wanneer je in extreme situaties gaat rijden. Is beter geschikt voor extreme koude temperaturen bijvoorbeeld. :wink:
Op het merk zelf valt er niets op aan te merken. :)

die 2 getallen zeggen aleen iets over de viscositeit van de olie maar het gaat ook om andere bestanddelen.
zo kun je wel vrolijk elk merk 10w40 in je blok gooie maar als ik een blok het met enorm veel vermogen dan heb ik toch wel graag een olie waar antislip in zit voor extra grip op de koppelingsplaten.
CustomCoatingsHelvoirt
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Inderdaad.
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

en olie met grafiet? is dit niet schadelijk voor de motor?
mijne dealer beweert dat dit uwe motor opfret vanbinnen...
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

Waar denk je dat de motorracers mee rijden. Bij aprillia raceteam rijd met 10w40 van shell halfsynt. Gewoon een 10w40 halfsynt. van een bekend merk erin en gebeurd er verder nix kwa motorschade hoor! Blijft maar geleur over welke olie... Denk je dat je nou echt x-aantal pk's kan winnen met olie?
hmmmmmm. eat me..
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

wally schreef:Waar denk je dat de motorracers mee rijden. Bij aprillia raceteam rijd met 10w40 van shell halfsynt. Gewoon een 10w40 halfsynt. van een bekend merk erin en gebeurd er verder nix kwa motorschade hoor! Blijft maar geleur over welke olie... Denk je dat je nou echt x-aantal pk's kan winnen met olie?

ik heb het niet over pk's winnen :) ik heb het over het feit dat je met antislip minder kans hebt dat de koppeling gaat slippen als je veel pk's hebt :)
CustomCoatingsHelvoirt
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

yamaha tri-z schreef:
wally schreef:Waar denk je dat de motorracers mee rijden. Bij aprillia raceteam rijd met 10w40 van shell halfsynt. Gewoon een 10w40 halfsynt. van een bekend merk erin en gebeurd er verder nix kwa motorschade hoor! Blijft maar geleur over welke olie... Denk je dat je nou echt x-aantal pk's kan winnen met olie?

ik heb het niet over pk's winnen :) ik heb het over het feit dat je met antislip minder kans hebt dat de koppeling gaat slippen als je veel pk's hebt :)
wanneer heb je veel pk's? 60 pk met een quad. dat is nix man......kijk naar hayabusa's dragracers. 300pk+. dan moet je pas weten wat voor olie erin gaat. niet voor een licht getunde quad. 10w40 volstaat makkelijk.
hmmmmmm. eat me..
broozi
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door broozi »

op papieren stond zelfs dat er 5w50 in moest :shock:
ichi nie san kamaytei
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

zal de discussie stoppen wally