Quad start slecht.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Quad start slecht.

Bericht door Raptor110cc »

Hej :wink:
Nu zit ik met een klein probleempje, de laatste tijd start mijn quad slecht...
tis zowat van: tief tief tief tief tief tief tief
en na een tijdje: tief tief tief broem tief tief broem broem broem
En dan is hij gestart :)

Maar nu denken wij dat dit aan de bougie ligt,
want mijn vader haalde hem er even af en ging er even mijn een schuurpapiertje over, en toen starte hij direct.
Maar ondertussen heb ik ondere olie op mijn quad laten doen daar onze buurman die garagist is,
en hij zegd dat het ZEKER NIET KAN dat het aan de bougie ligt.
Hij wil deze ook niet vervangen, omdat het "ONMOGELIJK" is dat het aan de bougie ligt...

Maar eigenlijk geloven wij hem toch niet hoor...
Wij denken wel werkelijk dat het aan de bougie ligt,
we kunnen het niet testen want we hebben er geen in huis...

Maar nu is mijn vraag:
Zou het mss aan de bougie kunnen liggen :?
Als dat het geval is ligd het wel 9/10 aan de bougie hoor,
en dan zullen we er ook een nieuwe moeten aanschaffen...

Groetjes William :wink:

P.s.: is het bij een quad een gewoon brommer bougie?
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Re: Quad start slecht.

Bericht door epix no-fear »

bougie kost 10euro gewoon ff een nieuwe halen het kan nooit kwaad er een andere in te steken
CustomCoatingsHelvoirt
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Het zou dus kunnen dat het daaraan ligd?
Montenbaaik
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Montenbaaik »

koop een bougie , en indien het niet beter is , dan is het niet de bougie , en heb je er 1 in reserve voor als het wel de boegie is
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Misschien staat hij iets te rijk afgesteld, dat de bougie een beetje vettig/nat wordt bij het starten.
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Oké, ik zal er eens een nieuwe gaan aanschaffen :)

Maar normaal is het dan wel opgelost hoor,

bedankt voor de hulp :wink: :!:
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Raptor110cc schreef:Oké, ik zal er eens een nieuwe gaan aanschaffen :)

Maar normaal is het dan wel opgelost hoor,

bedankt voor de hulp :wink: :!:
Als je weet dat het hiermee opgelost gaat zijn, waarom dan hierover een topic aanmaken?! :chagarijn:
Je zegt het zelf in uw eerste post dat de quad weer startte nadat je de bougie gekuisd hebt, dan is toch de LOGISCHE volgende stap een andere bougie insteken nee? Al zegt uwe "garagist" dat het dit niet kan zijn... Ik zou dan toch naar een andere garagist uitzien hoor want hij kent er blijkbaar niet veel van. Als hij beweert dat het dit niet kan zijn, heeft hij dan ook vermeld wat het dan wel is?
Soms is het echt moeilijk om u nog te volgen hoor, want eerst zeg je zus en dan verder zeg je zo... :roll:

PS: bedankt mij maar nu hoor! Want ben zeker dat je hierop gaat replyen (hoe zou dat nu toch komen?) en zo help ik je een stap vooruit om uw helmpje te krijgen... :honger:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

:lol: @ FROSTiON

Ja, dat is normaal gezien een gewone brommer bougie. Als je quad het nu wel doet, waarom moet je er dan nog een topic over maken? :?
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Nee hij doet het nog niet goed, hij deed het 1x goed bij dat kuisen van de bougie, maar het kon natuurlijk ook toeval zijn..
Waarom zou ik een nieuwe kopen dat het al uitgesloten is dat het daar aan ligd...

FROSTiON:
Ik wist niet of het kon.. Nu weet ik dat het kan, daarom denk ik (ben ik bijna zeker) dat het daaraan ligd..
Ik begon deze topic door mijn buurman.. Zoals ik daarnet al zei zou het maar stom zijn dat ik een nieuwe bougie koop dat het daar al zeker niet aan lag
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Een andere mogelijkheid had geweest: je bougie terug kuisen en zien of het dan weer beter ging. :knikblij: Zelfs de zoekfunctie had je kunnen helpen. Geef daar maar in: "bougie + startprobleem" en je ziet onmiddellijk wat je moet weten.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

welke kleur heeft je bougie ?
Indien hij zwart is denk ik dat je mengsel te rijk staat, kan misschien zelfs gewoon zijn dat je luchtfilter potdicht zit.
Maak je dat wel eens schoon ? :hot:
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Ja, pas schoongemaakt, maar nu we het daar toch over hebben, er zat zowat kaki achtige olie erin :?
Is dat eigenlijk normaal? We hebben het eraf gedaan, maar hebben we daar eigenlijk wel goed mee gedaan?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Raptor110cc schreef:Ja, pas schoongemaakt, maar nu we het daar toch over hebben, er zat zowat kaki achtige olie erin :?
Is dat eigenlijk normaal? We hebben het eraf gedaan, maar hebben we daar eigenlijk wel goed mee gedaan?
post post post... en ligd is met een T de dag van vandaag. Waarom vragen stellen waarop je het antwoord al weet? als het toeval kon zijn dan steek je toch een nieuwe om dat direkt te testen? logisch of niet?
kweet een ding,de vakantie gaat beginnen en de klein kinderen zijn weer losgelaten...
greetz
Raptor110cc
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Robby schreef:
Raptor110cc schreef:Ja, pas schoongemaakt, maar nu we het daar toch over hebben, er zat zowat kaki achtige olie erin :?
post post post... en ligd is met een T de dag van vandaag. Waarom vragen stellen waarop je het antwoord al weet? als het toeval kon zijn dan steek je toch een nieuwe om dat direkt te testen? logisch of niet?
kweet een ding,de vakantie gaat beginnen en de klein kinderen zijn weer losgelaten...
greetz
Ik weet helemaal het antwoord niet :chagarijn:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dus je hebt je olie afgelaten omdat je de kleur raar vond? Zeg me aub dat je er dan ook nieuwe olie hebt ingedaan, anders krijgen we morgen een topic met de vraag waarom je piston opeens door je blok kwam geschoten... :muur:
Plaats reactie