Versnelling

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Italbike
Toeschouwer
Toeschouwer

Versnelling

Bericht door Italbike »

Hallo allemaal, :crossercool:

Ik heb een quad maar tijdens het rijden schiet hij spontaan uit zijn versnelling.
Wie weet hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen.
Laatst gewijzigd door Italbike op vr 30 jun, 2006 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

welke quad heb je?
Italbike
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Italbike »

Ik heb een Italbike Raptor 200cc
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

schakelvork krom.
hmmmmmm. eat me..
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

ZO te horen is het een chinese quad dus dit zijn volgens mij al de voortekenen voor nog meer ellende wat komen gaat.
Italbike
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Italbike »

Weet jij dat voor 100% zeker?
Of kan het ook nog ergens anders liggen?
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie! :duimhoog:

Zo te horen is het een chinese quad dus dit zijn volgens mij al de voortekenen voor nog meer ellende
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is dan wel een chinese merk maar, er zit een gewone Honda blok onder.
Je kunt dit een beetje vergelijken met een SEAT auto, hier zit een Volkswagen motor in.
Laatst gewijzigd door Italbike op vr 30 jun, 2006 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door w0u73r »

Italbike schreef:Weet jij dat voor 100% zeker?
Of kan het ook nog ergens anders liggen?
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie! :duimhoog:

Zo te horen is het een chinese quad dus dit zijn volgens mij al de voortekenen voor nog meer ellende
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is geen chinese merk maar deze worden in Italie gemaakt.
Zit een gewone Honda blok onder.
Je kunt dit een beetje vergelijken met een SEAT auto, hier zit een Volkswagen motor in.
kdenk toch ook dat het brol is hoor de naam alleen al :wink:
yamaha blaster 200cc
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door stompie »

denk toch niet dat zo ne grote brol is hoor: http://www.italbike.be/ er staat op de site zelfs dat er een artikel in quadmagazine was dus echt slecht kan het niet zijn hoor

en dit is volgens mij zijn quad: http://www.italbike.be/nl/qdraptor_xtre ... tm#details
--HoNdA 400--
Italbike
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Italbike »

denk toch niet dat zone grote brol is hoor: http://www.italbike.be/ er staat op de site zelfs dat er een artikel in quadmagazine was, dus echt slecht kan het niet zijn hoor
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je reactie en inderdaad is het echt niet slecht.
Al helemaal niet voor dat geld.
Als je een gezin hebt met drie opgroeiende kinderen is het al moeilijk om je staande te houden dus ga je toch voor iets goedkopers.
Ik wil ook wel een auto van een ton rijden in plaats van een fiets maar niet iedereen is kapitaal krachtig.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Soms moet je meer uitgeven om iets goeds te kopen. Net als dat je bijvoorbeeld met kleding van Gsus veel langer doet omdat de kwaliteit goed is dan met kleding van een 'brol' merk, uiteindelijk ben je dan net zo duur of goedkoper uit. Alleen de aankoop is in 1x duur...
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door stompie »

ja, maar laten we niet afwijken van het onderwerp hé, maakt niet uit of dit nu brol is of niet, er heeft hier iemand een vraagje en laten we het aan degene die er iets vanaf weten vragen.
--HoNdA 400--
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het vermoedelijke antwoord is al gegeven.
Italbike
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Italbike »

ja, maar laten we niet afwijken van het onderwerp hé, maakt niet uit of dit nu brol is of niet, er heeft hier iemand een vraagje en laten we het aan degene die er iets vanaf weten vragen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt, zijn toch nog mensen op deze forum die niet mensen in de grond trappen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten en positief reageren.
Kritiek uiten is altijd makkelijk, maar positief reageren is soms voor andere moeilijk!
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Nu maar een "normaal" antwoord dan, Ik zou je motorblok openhalen en kijken wat er aan de hand is, normaalgesproken, als tie uit je versnelling schiet dan kun je erop wachten dat je versnellingsbak stuk gaat, of zoals gezegd moet je schakelvork niet goed meer zijn.

En niet iedereen heeft veel geld om een dure quad aan te schaffen maar zoals ralph zegt kun je soms beter een duurdere dan een goedkopere kopen. En laat je vooral niet wijsmaken dat het een echt honda blok is wat eronder ligt want dat is niet zo, alleen blueprints voor deze meest oudere hondablokken worden vrijgegeven en dan worden die blokken goedkoper nagemaakt, wat de duurzaamheid meestal niet tengoede komt.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

inderdaad,maar meeste onderdelen van honda gaan wel passen, blokjes zijn op de afwerking na identiek. en zoals vooar gezegd denk ik ook aan de schakelvorken, maar sluit slijtage op de schakelwals (of de geleidingen erop)ook niet uit. probeer eens eerst (voor je de boel uiteenhaalt) een zwaardere veer op je schakelwals te monteren, misschien kan hij ook door de krachten die erop komen eruit schieten.
groetjes Robby

ps: budget en dergelijke doen er niet toe, ook niet chinees,japans,europees maar zal wel zeggen dat ik een hekel heb aan bromquads :)
Plaats reactie