Raptor 660 Koppeling.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
shy fx
Quadrider
Quadrider

Raptor 660 Koppeling.

Bericht door shy fx »

heey jonges ik kwam vannacht van een verjaardag terug rijden met iemand achter op
wel redelijk lopen gassen en toen stond ik voor het stoplicht met de koppeling in toen
heb ik een paar x lopen gassen en toen Blop schoot hij in eens in de versnellling.

Ik kan hem nog wel starten loopt goed enzo alleen als ik dan de koppeling in hou
en overschakel valt hij uit net alsof je de koppeling te snel laat op komen.
ik heb dus geen koppeling. Ik heb gekeken of de kabel misschien geknapt was
maar dat is niet zo. Wat is mijn probleem en wat doe ik er aan.

Hij is net een week terug van reparatie. nieuwe versnellingsbak en nieuwe zuiger veren
en koppelings platen.

Heeft er misschien iemand een beschrijving hoe je de koppelings platen moet vervangen
of foto's ofzo? Want dat moet je dan allemaal leeg laten lopen en zo olie dat weet ik maar dat nog meer?
Laatst gewijzigd door shy fx op wo 28 jun, 2006 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

als ze pas nieuwe koppelingsplaten hebben gestoken zou ik ermee teruggaan.
Lijkt me alsof de koppelingsplaten blijven hangen ofwel is er iets mis met de koppelingsveertjes.
shy fx
Quadrider
Quadrider

Bericht door shy fx »

ik weet het al ik heb hem open gemaakt en 1 koppelings plaat was versleten.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

shy fx schreef:ik weet het al ik heb hem open gemaakt en 1 koppelings plaat was versleten.
Als er een versleten is dan doe je ze het beste allemaal vervangen en sterkere veren steken, en niet meer zo lomp gassen voor het stoplicht. Dan zul je er geen last meer van hebben.

Alleen gassen voor een stoplicht sprintje, maar dan niet je koppeling eruit roken door te lang de koppeling te laten slippen :idea:
shy fx
Quadrider
Quadrider

Bericht door shy fx »

ja idd dat kreeg ik ook te horen. gewoon terug schakelen naar de neutraal
maar dat hoort toch gewoon te kunnen.
heavy
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door heavy »

Van één of twee keer gassen met ingeknepen koppeling mogen de platen niet kapot gaan... Ik rij al diverse jaren getunde motor ( ben zoekend naar een Raptor 700 )en heb nog nooit een koppelings problemen gehad... misschien altijd heeft de koppeling altijd te strak gestaan en met slippende koppeling gereden :?:
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

shy fx schreef:ik weet het al ik heb hem open gemaakt en 1 koppelings plaat was versleten.
Hij is net een week terug van reparatie. nieuwe versnellingsbak en nieuwe zuiger veren
en koppelings platen.
dan zou ik toch eens terug gaan naar waar dat ze hem gemaakt hebben :? pas vervangen en al versleten? klopt toch iets niet, een nieuw kopeling aan gerekent en dan maar één schijfje vervangen :?
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Plaats reactie