Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Turboy6
Quadrunner
Berichten: 665 Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:
Bericht
door Turboy6 » di 27 jun, 2006 23:54
Heb een aantal maanden geleden ne ferme post gepakt en in een redelijk diepe 'uitgedroogde' beek terecht gekomen met als gevolg dat het rechter wiel naar rechts keek en het linker naar voor.
Heb de stuurstang vervangen en de wielen recht gezet maar nu zie ik aan de sleet van de banden dat de wielen toch niet evenwijdig zouden lopen want de banden slijten veel rapper dan voordien.
Is er ergens een trucje of iets dergelijks om de beide wielen evenwijdig te laten lopen voor 100%?
DBM PERFORMANCE
verrybert
Toeschouwer
Berichten: 35 Lid geworden op: za 17 jun, 2006 17:50
Locatie: Antwerpen (omgeving)
Contacteer:
Bericht
door verrybert » wo 28 jun, 2006 06:31
Voor de auto kan je die in de meeste bandencentrales laten uitlijnen. Misschien moet je met de quad daar eens gaan horen?
Turboy6
Quadrunner
Berichten: 665 Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:
Bericht
door Turboy6 » wo 28 jun, 2006 22:51
Niemand die mij kan helpen?
Ze zullen mij graag zien komen in de bandencentrale
DBM PERFORMANCE
Ralph
Quad GOD
Berichten: 9035 Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland
Bericht
door Ralph » do 29 jun, 2006 07:16
Je kan een balkje langs je voorwiel en achterwiel leggen, maar dan moeten deze wel gelijk staan...
Turboy6
Quadrunner
Berichten: 665 Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:
Bericht
door Turboy6 » vr 30 jun, 2006 01:00
dat zou misschien wel kunnen helpen ja, maar nu stel ik me de vraag als er mensen zijn die andere a-armen steken en zo hoe die dat dan doen om alles schoon naar dezelfde kant te doen kijken, voor mij een vraag voor jullie misschien een weet?
DBM PERFORMANCE
Ralph
Quad GOD
Berichten: 9035 Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland
Bericht
door Ralph » vr 30 jun, 2006 06:26
Ik heb het met een balkje gedaan, daarna kan je ze beide nog wat toespoor geven door het aantal slagen wat je draait te onthouden.
ronnieb
Quadrunner
Berichten: 625 Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam
Bericht
door ronnieb » vr 30 jun, 2006 09:21
Of een hele grote blokhaak maken
jefke78
Easy Quadrider
Berichten: 100 Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:16
Locatie: Heers
Bericht
door jefke78 » vr 30 jun, 2006 16:37
Met een meter of een koord . Het verschil tussen de voorkant en de achterkant van de banden meten . Meten in het midden van de band
White Z400 '04 / Yoshimura RS3 system/ FmF Jetkit/ KW verlagingsveren.
www.thedukes.be
Turboy6
Quadrunner
Berichten: 665 Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:
Bericht
door Turboy6 » zo 02 jul, 2006 19:19
Denk dat het met een lintmeter het beste zal zijn, anders kan ik me niks beter voorstellen
DBM PERFORMANCE
Harley
Toeschouwer
Berichten: 32 Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:04
Locatie: Kempen
Bericht
door Harley » zo 02 jul, 2006 21:18
Turboy6 schreef: Denk dat het met een lintmeter het beste zal zijn, anders kan ik me niks beter voorstellen
hoi , misschien zo eens proberen en het zal wel lukken
Groetjes,Harley
Turboy6
Quadrunner
Berichten: 665 Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:
Bericht
door Turboy6 » ma 03 jul, 2006 12:28
Dat zal waarschijnlijk nog het beste zijn om er zeker van te zijn dat ze de voorwielen goed uitgelijnd staan
DBM PERFORMANCE