banshee verbruik?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer

banshee verbruik?

Bericht door Topsport »

Ik weet dat een 2-takt veel verbruikt en zeker als er 2 carbu's opstaan. Maar ik vind dat mijn banshee wel echt enorm veel verbruikt. Ik heb hier ergens iets gelzen over een monocarbu op een banshee. Maar weet hier iemand meer over. Wat ik ervan begrepen heb is dat je dus door uw inlaatspruitstuk te vervangen door 1 waar maar 1carbu op past, en dan aan andere carbu erop=> meer trekkracht en veel minder verbruik. Ik kan wel begrijpen dat de quad mss iets beter gaat trekken, maar gaat hij op hoge toerentallen nog genoeg benzine krijgen, of verliest hij hier vermogen?
Als er iemand nog andere tips heeft, vuur ze maar af.

Maar om onnodige reacties te vermijden:
- ik weet dat het een quad is die sowieso veel gaat verbruiken, en dat heb ik er wel voor over, maar als er een alternatief is wil ik deze wel horen.
- En ja de quad staat goed afgesteld, dus aan de jetting hangt het niet...
Banshee rules...
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

meer trekkracht met een enkele carbu?

niet mogelijk toch?

en ik denk persoonlijk dat die ééne carbu evenveel zal moeten geven aan je cilinders dan die 2 die het nu geven en dat het verbruik toch evenveel zal zijn... Kan verkeerd zijn hoor...
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Topsport »

Banshee rules...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ben eens naar de Ardennen gereden met iemand die een Banshee had, 130km op 1 tank, volgas.
Dat is ongeveer 1:10, niet absurd voor een Banshee denk ik.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Topsport »

Nee dat is niet zoveel nee. Maar er is iemand die spreekt over 6 l/100km en dit op een banshee met mono-carbu...
Vroeg me af of er iemand ervaring mee had... Als ik mijn quad sneller kan maken en hem minder laten verbruiken ben ik zeker van de partij...
Laatst gewijzigd door Topsport op ma 26 jun, 2006 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Banshee rules...
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

allé, het is nu niet voor ambetant te doen hé, maar lees ff uw zin

sneller en minder verbruik

dat gaat toch nie...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je een Banshee tuned dan stijgt het gebruik wel schrikbarend, evenals de pk's.
Dus die 1:6 vind ik dan ook niet vreemd...

TVH
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door TVH »

Mijne banshee staat standaart en ik vind het verbruik zeer goed meevallen.
Dit is ongeveer hetzelfde als mijne getunde blaster.
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

leek mij ook een zeer mooie oplossing,maar wel een dure..mijn vraag bij vls quad`s neergelegd,en die zei dat je beter een setje snelle expansieuitlaten kon kopen voor mooi en hard lopen..dat heb ik dus gedaan,en hij liep zeker een stuk verder in de toeren,zeer hard lopen,maar de power onderin is met niets toegenomen,en daar was het mijn in eerste instansie om te doen..het brandstofgebruik was ook met grote stappen toegenomen(wat wil je,de sproeier ging van 210 naar 270),maar dat komt omdat je de hoge toeren ook meer gaat gebruiken..vls zei dat de power onderin nog met wat poorttiming iets meer kan worden,dus dat was anders mijn volgende stap geweest als ik hem niet verkocht had.mijn advies,koop die enkele carburateur(er zijn 2 merken die het leveren.)en haal er een set uitlaten later als je weer euro`s te veel hebt(standaart carb is ook verre van iedeaal,vooral die torskanon erop)..
suk6 met de banshee
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

mikebike schreef:leek mij ook een zeer mooie oplossing,maar wel een dure..mijn vraag bij vls quad`s neergelegd,en die zei dat je beter een setje snelle expansieuitlaten kon kopen voor mooi en hard lopen..dat heb ik dus gedaan,en hij liep zeker een stuk verder in de toeren,zeer hard lopen,maar de power onderin is met niets toegenomen,en daar was het mijn in eerste instansie om te doen..het brandstofgebruik was ook met grote stappen toegenomen(wat wil je,de sproeier ging van 210 naar 270),maar dat komt omdat je de hoge toeren ook meer gaat gebruiken..vls zei dat de power onderin nog met wat poorttiming iets meer kan worden,dus dat was anders mijn volgende stap geweest als ik hem niet verkocht had.mijn advies,koop die enkele carburateur(er zijn 2 merken die het leveren.)en haal er een set uitlaten later als je weer euro`s te veel hebt(standaart carb is ook verre van iedeaal,vooral die torskanon erop)..
suk6 met de banshee
weet je welke en of iemand ze verkoopt ?
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Topsport »

Ik heb er FMF uitlaten opstaan. Morgen mag ik mijn cilinders gaan halen, deze zijn ondertussen geboord. Deze morgen mijn zuigers binnengekregen, Vertex.. :D Ik kan er wel mee leven dat hij veel verbruikt hoor, maar als er een alternatief is zal ik er zeker eens achter horen. Weet iemand wie deze enkel carbu levert?

Dit is wel het voordeel van mijn YFZ, gaat ook zeer vlot, maar verbruikt veeeeel minder. Marja, een banshee is en blijft een banshee(en is in mijn ogen gewoon de max).
Banshee rules...
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

Topsport schreef:Ik heb er FMF uitlaten opstaan. Morgen mag ik mijn cilinders gaan halen, deze zijn ondertussen geboord. Deze morgen mijn zuigers binnengekregen, Vertex.. :D Ik kan er wel mee leven dat hij veel verbruikt hoor, maar als er een alternatief is zal ik er zeker eens achter horen. Weet iemand wie deze enkel carbu levert?

Dit is wel het voordeel van mijn YFZ, gaat ook zeer vlot, maar verbruikt veeeeel minder. Marja, een banshee is en blijft een banshee(en is in mijn ogen gewoon de max).
op hoeveel heb je je cilinder geboord hoeveel cc is hij nu ?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je zuinig wilt rijden moet je idd geen Banshee kopen en al zeker niet tunen.
De single carb schijnt ook veel te helpen voor trekkracht onderin. Bovendien zijn er verschillende uitlaattypen te koop. Er zijn types voor low-mid, mid-high... dit heeft ook veel invloed op je koppelcurve.

Ik dacht dat Keesie vroeger een setje uitlaten had die vooral voor low-mid geschikt waren maar ben de naam even kwijt...Paul Turner?

Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

FMF heeft ook verschillende voorbochten, naar gelang waar je extra power wilt hebben.

De Gnarly is bv. voor onderin: http://www.fmfracing.com/products/catal ... goryID=101
Fre530D
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre530D »

weet je welke en of iemand ze verkoopt ?
Je kan ze vinden in Amerika bij trinity racing op de volgende link,

door deze carburator te plaatsen ga je meer vermogen onderin krijgen 20% en een beetje top end

15% tov de OEM carbu's. Voor het grootste vermogen zijn 2 carbs altijd beter.

De LINK : http://www.trinityracing.com/products/y ... cvkit.html

Hoop U hiermee geholpen te hebben.

GRTZ

Fre ;)
Plaats reactie