De eerste reden dat je aftermarket koopt is om een beter rijconfort en veiligheid te hebben, prestaties, show.Alfredo schreef:Als het standaard materiaal zó goed is, waarom zou je dan überhaupt nog Frame Gussets, een Pro Tucker achterbrug, verlaagde voetsteunen met nerfbars en heelguards, velgen ... kopen? Standaard zijn er weinig quads gemaakt voor 'echte' (niet op het veld van de buur) cross, met W-Tec als uitzondering. En ja, model 2006 van de YFZ heeft veel opgelost, zaken die ook dringend nodig waren. Dit wil wel zeggen dat de YFZ van de vorige jaren 'rommel' is, als je ziet hoeveel fouten er opgelost zijn. Dat heb je trouwens bij alle modellen, kijk maar naar mijn Polaris (te afhellend zadel bij model 2004), dus dat je persé een bekend merk moet kopen omdat het kwalitatief zou zijn, is bullshit. Ik ken zelfs een officiële Honda dealer die niet te spreken is over de 450R. Go figure...
Onderdelen zijn er voor een Barossa genoeg te vinden, ze (Krieger) maakt er zelfs uitlaten voor dus je kan het niet vergelijken met een onbekend merk dat je op eBay koopt ofzo. Het is niet omdat iemand een vraag stelt over een minder voorkomend merk, dat je onmiddellijk een standaard antwoord moet geven: "Alle merken die ik niet ken zijn slecht, koop een Yamaha, Suzuki, ... als je kwaliteit wilt"...
Vergelijk het met de automerken. Wij (mijn moeder dan) is begonnen met een Citroën BX (blikken rommel), dan een AX (nog grotere blikken rommel), dan heeft ze een Audi 80 Cabrio gekocht (relatief degelijke wagen, ware het niet dat er een fout inzat waardoor de wagen stilviel in bochten en we zwaar opgelicht zijn door D'Ieteren), dan een Volkswagen Passat (blikken doos, slecht zitcomfort), dan een Toyota Carina (goede wagen, nooit kosten aangehad). Nadien een Mercedes E-klasse (goede wagen, maar voor die prijs trekt hij op niets, er ging altijd wel iets van elektronica stuk), dan een Rover (model weet ik niet, niets op aan te merken), dan Jaguar (model weet ik niet, reed soepel maar zitcomfort trok op niets) en nu uiteindelijk een Toyota Camry. In de 5 jaar dat we die wagen hebben, zijn er juist 2 lampjes gesprongen. Hij rijdt gewoon subliem en is motorisch niet stuk te krijgen. Voor 2 Camrys koop je trouwens 1 Mercedes E die niet eens in de buurt komt van wat Toyota te bieden heeft. Maarja, naambekendheid = kwaliteit zeker?
Over schuurmachines kan ik niet spreken, maar ik weet wel dat je 4 Kärchers kan kopen voor 1 "beter merk" (kan niet op de naam komen), maar in verhouding gaan die Kärchers wel langer mee dan dat ene duurdere model, dus prijs/kwaliteit is beter.
Maar daarom zijn die standaard spullen niet slecht van kwaliteit:verymad: . Je hebt zelf aftermarket spullen die slechter van kwaliteit zijn dan de standaard
greetz