Probleem banshee?
Probleem banshee?
Ik heb mijn cilinders van mijn banshee laten opboren en laten bijwerken. Ook de cilinderkop is gevlakt. 2 nieuwe pistons van vertex erin.
Vandaag alles ingebouwd en de quad starte direct, maar het toerental blijft niet stationair en als ik geen gas meer geef, dan valt hij gewoon stil. Volgens mij ligt het aan de carbu's, ik het gezien dat er bovenaan een elektrische schakelaar aanzit. Kan deze voor problemen zorgen? Is deze te overbruggen?
Ook had ik het probleem dat wanneer ik volle gas geef, de motor in hoge toerentallen blijft draaien, en ik krijg de motor dan zelfs niet meer afgezet(totdat ik de benzinekraan dichtdraai). Volgens mij is dit een vorm van detonatie, en zodus een teken dat er teveel compressie is. Of heeft iemand nog een andere verklaring?
Alle tips zijn welkom!
Vandaag alles ingebouwd en de quad starte direct, maar het toerental blijft niet stationair en als ik geen gas meer geef, dan valt hij gewoon stil. Volgens mij ligt het aan de carbu's, ik het gezien dat er bovenaan een elektrische schakelaar aanzit. Kan deze voor problemen zorgen? Is deze te overbruggen?
Ook had ik het probleem dat wanneer ik volle gas geef, de motor in hoge toerentallen blijft draaien, en ik krijg de motor dan zelfs niet meer afgezet(totdat ik de benzinekraan dichtdraai). Volgens mij is dit een vorm van detonatie, en zodus een teken dat er teveel compressie is. Of heeft iemand nog een andere verklaring?
Alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Topsport op wo 12 jul, 2006 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Banshee rules...
Ja ik tank 98. Het probleem is ondertussen opgelost. Ik heb mijn carbu's afgehaald en mijn rietvalven. De plaatjes die mijn rietvaleven tegenhouden stonden buiten tollerantie. Ook de vlotters van mijn carbu's stonden buiten tollerantie, de carbu's waren totaal niet gesynchroniseerd. Ik heb dit allemaal gedaan en toen ging hij perfect... Morgen nog even grotere sproeiers halen want je merkt dat hij te weinig krijgt. Er stak maat 200 in, standaard steekt er toch 210 in(staat toch in de manuel)?
Zou ik ineens naar 240 gaan, of is dit teveel?
Hij is geboord tot 64,25 en de poorten zijn zwaar bijgewerkt en de kop is gevlakt. Ik denk dat 240 ideaal is, of niet?
Zou ik ineens naar 240 gaan, of is dit teveel?
Hij is geboord tot 64,25 en de poorten zijn zwaar bijgewerkt en de kop is gevlakt. Ik denk dat 240 ideaal is, of niet?
Banshee rules...
uitlaat orgineel nog?de orginele sproeier ligt tussen de 200 en 210 in,dus 200 is normaal..de banshee is alleen maar gepoort en gevlakt begrijp ik?,dan hoef je er toch niet zo`n grote sproeier in te steken?hij loopt toch niets verder in de toeren als eerder?als je de aanzuigbuis van het luchtfilter eraf haalt,of expansie uitlaten monteerd/hebt opzitten,dan kan je de hoofdsproeier naar 260 brengen.
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
De cilinder heb ik laten bijwerken bij een revisiebedrijf hier in de buurt. Ik ga er al van vroeger, toen was het met mijn scooter... Ik ben heel tevreden van die man zijn werk. Ik heb er wel geen foto's van.
Ik heb vandaag even geprobeerd met sproeiers van maat 230, hij liep heel mooi op hoge toerentallen, maar als ik dan het gas loslaat, blijft hij vrij lang op die hoge toerentallen hangen, en stationair draait hij ook slecht.
Ik heb wel maar heel even tijd gehad om te proberen. Ik vertrek morgen met een paar mannen van op't school naar centerparks, en ben maandag pas terug. Gaat dus nog even duren voordat de banshee heel in orde staat(een geluk dat ik mijn yfz nog heb ). Maar maandag ga ik er alleszins aan verder werken.
Als er hier nog mensen zijn met een banshee, mogen ze altijd posten wat voor sproeiers zij steken hebben en welke mods zij hebben. Dan kan ik toch een idee krijgen in welke richting ik moet zoeken.
Alleszins al bedankt voor de vele reacties!
Ik heb vandaag even geprobeerd met sproeiers van maat 230, hij liep heel mooi op hoge toerentallen, maar als ik dan het gas loslaat, blijft hij vrij lang op die hoge toerentallen hangen, en stationair draait hij ook slecht.
Ik heb wel maar heel even tijd gehad om te proberen. Ik vertrek morgen met een paar mannen van op't school naar centerparks, en ben maandag pas terug. Gaat dus nog even duren voordat de banshee heel in orde staat(een geluk dat ik mijn yfz nog heb ). Maar maandag ga ik er alleszins aan verder werken.
Als er hier nog mensen zijn met een banshee, mogen ze altijd posten wat voor sproeiers zij steken hebben en welke mods zij hebben. Dan kan ik toch een idee krijgen in welke richting ik moet zoeken.
Alleszins al bedankt voor de vele reacties!
Banshee rules...
Je gelooft het nooit. Ik kreeg de quad dus maar niet afgesteld. Als ik volle gas gaf kreeg ik de quad niet afgezet... Allerlei problemen dus.
Nu heb ik gisteren de naftbak leeggehaald omdat ik mij herinnerde dat ik de laatste keer getankt had bij europalace(ik had echt geen naft meer en was daar maar gestopt). Ik heb er gisteren nieuwe naft ingedaan van bij shell. Effe de carbu bijgesteld...
De quad draait nu echt super ineens! Gaat bloedsnel... Ik ben echt tevreden dat het probleem is opgelost, ik heb er echt lang achter zitten zoeken.
Zo zie je maar, kwaliteit betaal je...
Nu heb ik gisteren de naftbak leeggehaald omdat ik mij herinnerde dat ik de laatste keer getankt had bij europalace(ik had echt geen naft meer en was daar maar gestopt). Ik heb er gisteren nieuwe naft ingedaan van bij shell. Effe de carbu bijgesteld...
De quad draait nu echt super ineens! Gaat bloedsnel... Ik ben echt tevreden dat het probleem is opgelost, ik heb er echt lang achter zitten zoeken.
Zo zie je maar, kwaliteit betaal je...
Banshee rules...
jaja maar er zijn er toch veel die daar tanken (bij goedkopere tankstations). Maar hebben die mensen zich nooit afgevraagd hoe het komt dat die benzine goedkoper is. Omdat ze de resten van de grote vaten krijgen (het onderste) en daar zit al et vuiligheid he.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage