Bij een Raptor 700 de demper uit uitlaat halen..?
Bij een Raptor 700 de demper uit uitlaat halen..?
Hey,
Heb nu een Raptor 700 (een witte). Nu lees ik hier en daar dat je een demper uit de uitlaat kunt halen voor wat meer power en wat meer geluid. Is dat aan te raden zonder powercommander. Want die komt volgende maand erop denk ik.
Scheeld het veel in geluid?
En hoe haal je hem eruit, want ik krijg die voor geen klote eruit als die inbus los is.
Liefst wil ik m ook niet beschadigen.
En die powercommander, hoef je enkel die map erop te zetten van internet. En dat werkt goed?
Bedankt..
Heb nu een Raptor 700 (een witte). Nu lees ik hier en daar dat je een demper uit de uitlaat kunt halen voor wat meer power en wat meer geluid. Is dat aan te raden zonder powercommander. Want die komt volgende maand erop denk ik.
Scheeld het veel in geluid?
En hoe haal je hem eruit, want ik krijg die voor geen klote eruit als die inbus los is.
Liefst wil ik m ook niet beschadigen.
En die powercommander, hoef je enkel die map erop te zetten van internet. En dat werkt goed?
Bedankt..
De demper kan je eruit halen door het een vijsje (aan de onderkant) los te vijzen en dan met een tang de demper eruit trekken. Het geluid zal dan ook luider zijn.
MAAR...
dit is niet aan te raden indien je geen powercommander of andere tfi hebt. Hij krijgt niet genoeg benzine meer en je zou wel eens met een groot probleem zitten.
Dus nog een beetje wachten tot de powercommander er is en dan de map erop zetten voor demper uit de uitlaat en luchtfilterdeksel eraf.
greetz
MAAR...
dit is niet aan te raden indien je geen powercommander of andere tfi hebt. Hij krijgt niet genoeg benzine meer en je zou wel eens met een groot probleem zitten.
Dus nog een beetje wachten tot de powercommander er is en dan de map erop zetten voor demper uit de uitlaat en luchtfilterdeksel eraf.
greetz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Dat luchtfilter deksel gewoon eraf halen? Of hoe moet ik dat zien.
Ik wacht nu zo ie zo tot ik de powercommander heb vooralleer ik dat ga doen.
Maar mits powercommander + ding uit uitlaat en luchtfilter deksel weg. Dan gaat er niks kappot?
Loopt hij dan ook wat beter of zijn dat fabeltjes.
Niet dat hij slecht loopt nu. Maar ik kan m nog niet tenvolle testen omdat mijn nieuwe ITP's onderweg zijn en er nu de crossbanden opstaan.
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik wacht nu zo ie zo tot ik de powercommander heb vooralleer ik dat ga doen.
Maar mits powercommander + ding uit uitlaat en luchtfilter deksel weg. Dan gaat er niks kappot?
Loopt hij dan ook wat beter of zijn dat fabeltjes.
Niet dat hij slecht loopt nu. Maar ik kan m nog niet tenvolle testen omdat mijn nieuwe ITP's onderweg zijn en er nu de crossbanden opstaan.
Bedankt voor de snelle reacties.
met een powercommander zal hij nog wat harder optrekken. en is dit niet slecht aangezien je hem rijker maakt (door de powercommander)
maar zoals sharky zegt, het maakt veel lawaai. Je zou dan best sparen voor andere uitlaat
maar zoals sharky zegt, het maakt veel lawaai. Je zou dan best sparen voor andere uitlaat
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
De injectie regelt zichzelf niet omdat er geen CO2 sonde in de uitlaat zit.Franky schreef:ik dacht altijd dat een injectie zelf zen mengsel kon regelen?
en heb nu zelf wel geen 700, maar wat is een powercomander eigenlijk, en waar monteer je het?
De Powercommander is een apparaatje dat je onder je zadel inplugt op de aanwezige connector en dat eigenlijk de injectiecomputer voor de gek houdt.
Via USB kun je verschillende curves inladen in de Powercommander.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
ik heb ook in het begin gereden zonder die demper. ge moet er wel eens aan snokken om da spel eruit te krijgen maar het lukt.
ben dan ook te weten gekomen dat het zéér slecht is mits je geen powercommander hebt.
je krijgt naar mijn mening wel een pakje power bij hoor.
dus ik heb dan ook maar een powercommander gestoken en een dubbele fp.
bij mij was het dus onwetendheid.
ben dan ook te weten gekomen dat het zéér slecht is mits je geen powercommander hebt.
je krijgt naar mijn mening wel een pakje power bij hoor.
dus ik heb dan ook maar een powercommander gestoken en een dubbele fp.
bij mij was het dus onwetendheid.
RAPTOR 700 R
Bedankt mannen...
Maar is het ECHT veel meer lawaai, of is het te doen.
Kamaraad heeft een yoshimira (of hoe je het ook schrijft) op zijn 700, en zijn kabaal is oorverdovend. Natuurlijk wel wat power erbij. Ik wil wel wat dieper geluid, maar niet oorverdovend. Dan gaan de mensen klagen in de buurt denk ik.
Mits het geluid meevalt schaf ik mij een powercommander aan en haal ik het deksel eraf.
Dat deksel eraf, is dat veilig?
Ik ben nogal voorzichtig, want ik heb niet graag stukken eraan..
Maar is het ECHT veel meer lawaai, of is het te doen.
Kamaraad heeft een yoshimira (of hoe je het ook schrijft) op zijn 700, en zijn kabaal is oorverdovend. Natuurlijk wel wat power erbij. Ik wil wel wat dieper geluid, maar niet oorverdovend. Dan gaan de mensen klagen in de buurt denk ik.
Mits het geluid meevalt schaf ik mij een powercommander aan en haal ik het deksel eraf.
Dat deksel eraf, is dat veilig?
Ik ben nogal voorzichtig, want ik heb niet graag stukken eraan..
Tuurlijk wil ik wel wat meer vermogen, maar om eerlijk te zijn heeft de raptor 700 voorlopig vermogen genoeg om mij te kunnen verrassen. Ik heb altijd gecrost vroeger, maar dat was 2takt 250cc. Das heel iets anders.
Dit is mijn eerste Quad, dus ik moet nog t een en ander leren.
T geluid valt mij een beetje tegen, daarom dat ik die demper eruit wil.
Andere uitlaat, dat is iets voor over een x-aantal maanden.
Dit is mijn eerste Quad, dus ik moet nog t een en ander leren.
T geluid valt mij een beetje tegen, daarom dat ik die demper eruit wil.
Andere uitlaat, dat is iets voor over een x-aantal maanden.
Met een 250 2takt rij je ook niet over de baan he.Slider schreef:Tuurlijk wil ik wel wat meer vermogen, maar om eerlijk te zijn heeft de raptor 700 voorlopig vermogen genoeg om mij te kunnen verrassen. Ik heb altijd gecrost vroeger, maar dat was 2takt 250cc. Das heel iets anders.
Dit is mijn eerste Quad, dus ik moet nog t een en ander leren.
T geluid valt mij een beetje tegen, daarom dat ik die demper eruit wil.
Andere uitlaat, dat is iets voor over een x-aantal maanden.
Wees blij dat er zoveel power uitkomt bij weinig lawaai.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
Nee, dan weet ik dat.
Ik verander niks tot dat ik de powercommander heb.
Ik wou gewoon zeker weten of hij dan veel meer of gewoon een mooier geluid ging maken. Zoals ik al zei, hoef ik geen lawaai dat je 20straten verder hoort. Maar t mocht wel iets dieper klinken.
T ging mij niet om het lawaai van de 250cc, maar om het vermogen. Dat is geheel andere rijstijl, ik ben totaal niet gewent op een 4-takt. Dat moet ik eerst onder de knie krijgen vooraleer ik hem ga "kietelen"..
Want ik schrok toch toen dat gashendeltje volledig omlaag ging, één milisec niks, en dan alles wat hij in zich had gooide hij eruit. "Prachtig"
Volgende week op baanbanden kan ik eens beginnen met "leren" rijden..
Ik verander niks tot dat ik de powercommander heb.
Ik wou gewoon zeker weten of hij dan veel meer of gewoon een mooier geluid ging maken. Zoals ik al zei, hoef ik geen lawaai dat je 20straten verder hoort. Maar t mocht wel iets dieper klinken.
T ging mij niet om het lawaai van de 250cc, maar om het vermogen. Dat is geheel andere rijstijl, ik ben totaal niet gewent op een 4-takt. Dat moet ik eerst onder de knie krijgen vooraleer ik hem ga "kietelen"..
Want ik schrok toch toen dat gashendeltje volledig omlaag ging, één milisec niks, en dan alles wat hij in zich had gooide hij eruit. "Prachtig"
Volgende week op baanbanden kan ik eens beginnen met "leren" rijden..