KFX 400 1e maal gewassen en is nu loom
KFX 400 1e maal gewassen en is nu loom
IK heb zopas na het lezen van de faq hier voor de eerste maal mijn kfx 400 afgespoten (radiator verpakt en prop in de uitlaat. Nu is het probleem dat mijn kfx ongelofelijk loom is geworden. hij gaat niet meer in toeren en weinig koppel in lage toerentallen. maw alle vinnigheid is eruit. ik heb in het terugkeren de luchtfilter er eens afgehaald omdat ik die misschien fout teruggemonteerd had. Ik denk dat het iets beter is, maar alleszinds niet zoals van te voor. Ik heb tijdens het reinigen aan geen enkel vijsje, boutje of weetnie wat gekomen
Ik zeg er wel bij dat ik een leek ben op dit gebied. kfx gekocht in occasie anderhalve maand geleden en nu voor de eerste maal afgespoten omdat ik er over enkele dagen 2 dagen mee naar de kust ben getrokken.
Ik heb nu pas de luchtfilter uitgewassen zoals door jullie beschreven, en die ligt nu te drogen; eens droog probeer ik nog eens, maar het zou me verwonderen dat die er iets mee te maken heeft, want zoals gezegd rijd hij zelf zonder filter ook niet zoals van te voor.
een ander puntje (veel in eens, maar het is nu eenmaal nieuw voor mij )
Mijn oliepijl gecontroleerd en ik zie niets. als ik de olie controleer bij mijn wagen dan zie ik mooi de olie aangeduid staan, maar nu zie ik niets (enkel een bruin druppeltje helemaal onderaan (nog onder de L) is de olie in de quad een stuk lichter van kleur of zit er éénvoudigweg geen/te weinig olie meer in? Quad heeft 2 dagen stil gestaan tot vanochtend en heb er sindsdien +- 10 km mee gereden (droogrijden en wat testen en zo).
Het probleem is een beetje dat ik er binnen 2 weken voor een week mee naar de ardennen trek en ik bij mijn weten wegens het verlof nergens meer heen kan om alles eens na te kijken. Moest er dus iemand een zaak of iemand kennen in zuid-west-vlaanderen. Graag!
MVG,
thomas
Ik zeg er wel bij dat ik een leek ben op dit gebied. kfx gekocht in occasie anderhalve maand geleden en nu voor de eerste maal afgespoten omdat ik er over enkele dagen 2 dagen mee naar de kust ben getrokken.
Ik heb nu pas de luchtfilter uitgewassen zoals door jullie beschreven, en die ligt nu te drogen; eens droog probeer ik nog eens, maar het zou me verwonderen dat die er iets mee te maken heeft, want zoals gezegd rijd hij zelf zonder filter ook niet zoals van te voor.
een ander puntje (veel in eens, maar het is nu eenmaal nieuw voor mij )
Mijn oliepijl gecontroleerd en ik zie niets. als ik de olie controleer bij mijn wagen dan zie ik mooi de olie aangeduid staan, maar nu zie ik niets (enkel een bruin druppeltje helemaal onderaan (nog onder de L) is de olie in de quad een stuk lichter van kleur of zit er éénvoudigweg geen/te weinig olie meer in? Quad heeft 2 dagen stil gestaan tot vanochtend en heb er sindsdien +- 10 km mee gereden (droogrijden en wat testen en zo).
Het probleem is een beetje dat ik er binnen 2 weken voor een week mee naar de ardennen trek en ik bij mijn weten wegens het verlof nergens meer heen kan om alles eens na te kijken. Moest er dus iemand een zaak of iemand kennen in zuid-west-vlaanderen. Graag!
MVG,
thomas
Re: KFX 400 1e maal gewassen en is nu loom
met wat hebde uve quad gekuist? hoge druk?Tomac schreef:IK heb zopas na het lezen van de faq hier voor de eerste maal mijn kfx 400 afgespoten (radiator verpakt en prop in de uitlaat. Nu is het probleem dat mijn kfx ongelofelijk loom is geworden. hij gaat niet meer in toeren en weinig koppel in lage toerentallen. maw alle vinnigheid is eruit. ik heb in het terugkeren de luchtfilter er eens afgehaald omdat ik die misschien fout teruggemonteerd had. Ik denk dat het iets beter is, maar alleszinds niet zoals van te voor. Ik heb tijdens het reinigen aan geen enkel vijsje, boutje of weetnie wat gekomen
msch water in je carbu!
Pure adrenaline attached with a license plate !
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Zoals reeds al aangehaald hier in de topic, kijk je bougiedop na. Is die nat dan blaas je hem schoon.
Is hoogstwaarschijnlijk wel dit aangezien die joint aan bougiedop niet goed afsluiten na verloop van tijd. Ik kom het regelmatig ook tegen.
Ivm oliepeil,
Quad warm laten lopen gedurende 5 a 10 min, stilleggen en 3 a 5min wachten, oliepeil eruit doen en controleren. Indien geen teken van olie bijvullen tot halfweg, drie kwart.
Is hoogstwaarschijnlijk wel dit aangezien die joint aan bougiedop niet goed afsluiten na verloop van tijd. Ik kom het regelmatig ook tegen.
Ivm oliepeil,
Quad warm laten lopen gedurende 5 a 10 min, stilleggen en 3 a 5min wachten, oliepeil eruit doen en controleren. Indien geen teken van olie bijvullen tot halfweg, drie kwart.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Als ik het zo hoor dan lijkt het me iets elektrisch of benzine/lucht.
Kan zijn dat er vuil in je carb is gekomen
De toestand van de luchtfilter is zeer belangrijk voor de power, als deze nog wat nat is loopt de quad slecht(nooit testen zonder filter!)
Of zoals gezegd bougiedop maakt mogelijk wat slecht contact.
Wat de olie betreft moet de quad zoals gezegd eerst warm zijn. Anders kun je niet correct meten.
Wanneer de olie licht van kleur is, dan wil dit zeggen dat de olie nog bijna nieuw is, dus dit is positief. In het begin is deze zeer licht van kleur en bijna transparant. Als hij vervangen moet worden dan zie je dat de kleur ook veel donkerder geworden is.
Kan zijn dat er vuil in je carb is gekomen
De toestand van de luchtfilter is zeer belangrijk voor de power, als deze nog wat nat is loopt de quad slecht(nooit testen zonder filter!)
Of zoals gezegd bougiedop maakt mogelijk wat slecht contact.
Wat de olie betreft moet de quad zoals gezegd eerst warm zijn. Anders kun je niet correct meten.
Wanneer de olie licht van kleur is, dan wil dit zeggen dat de olie nog bijna nieuw is, dus dit is positief. In het begin is deze zeer licht van kleur en bijna transparant. Als hij vervangen moet worden dan zie je dat de kleur ook veel donkerder geworden is.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"